Hur håller ni er i form???!!!

Hur fixar du formen under hojsäsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Eftersom hojsäsongen innehåller så fruktansvärt många glasspauser (typ glass varje tankning och en glass till däremellan) och fikatillfällen (minst en fika varje körning) samt kvällstid en del annan kaloririk mat och dryck, har jag märkt att det sväller ut lite oönskat hull här och där på kroppen. Jag blir tjock(are) när det är najs hojväder!!!

Har ni andra liknande besvär, och hur tacklar ni isåfall dem?

Svara hemskt gärna i pollen och beskriv gärna er personliga inställning och taktik när det gäller att hålla er i någon sorts hojform!

:öl :hoppa :wiggle :ätapiller :corn

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Vill man bränna så kör mkt lågintensivt. Gör man det kan man i stort sett träna hur ofta som helst. Sen är det ju inte fel att lägga in ett styrkepass el högintens pass också. Själv kör jag landsvägscykling+styrketräning.

Var är pollen, e jag blinf eller???

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
PGH skrev:
2319695 Vill man bränna så kör mkt lågintensivt. Gör man det kan man i stort sett träna hur ofta som helst. Sen är det ju inte fel att lägga in ett styrkepass el högintens pass också. Själv kör jag landsvägscykling+styrketräning.

Var är pollen, e jag blinf eller???

Jag kom på så många alternativ, att det tog tid... eee nu måste jag ut å powerwalka... :tummenupp

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Brukade träna och borde egentligen börja igen.

men jag går faktiskt inte upp i vikt så lätt så jag har väl tur på det sättet.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Med öl och chips, helst liggandes på rygg.

Mitt enda problem med vikten är att jag snarare går ner än upp.

Edit: Vi fyller år på samma dag. :cpparty

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag håller rätt stadigt på den vikten jag har, (70-75), oavsett vad jag äter.
Under vintern och våren har jag inte gjort annat än jobbat och pluggat och någon träning, (utöver den som jobbet ger), har inte hunnits med alls.

Annars brukar jag ligga mellan 70 och 73 kilo nånting när jag tränar 3 ggr i veckan.
Ja, skinnstället är tajt och det är sannerligen ett bra motiv till att köra igång med träningen nu igen när matten är färdigpluggad:nicka

Träning= Friskis&Svettis 2-3ggr/vecka, hundpromenad, cykling, ridning, simning, bankörning :banana

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
newstead skrev:
2319728 Med öl och chips, helst liggandes på rygg.

Mitt enda problem med vikten är att jag snarare går ner än upp.

Edit: Vi fyller år på samma dag. :cpparty

Du å ja å Mats Wilander kan fira ihop då!!! Har jag för mig. Fast tennis har aldrig varit min grej.
:fyllisar
Med öööl å chippps å liggande på rygg. Snart är den stora dagen här.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Sommarhalvåret så håller jag mig i fin form genom att åka jetski närhelst tillfälle bjuds och att kanske tänka lite på vad jag äter.

Vinterhalvåret är jag liksom sommarhalvåret även lastbilsmekaniker vilket är bra för fettförbränningen. Även då tänker jag på vad jag äter i så stor utsträckning som möjligt.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Morgonpromenader och simning kör jag på, det och en omläggning av kosten. Inga feta såser, ingen snabbmat, mycket sallad och grönsaker. Bara det lilla gjorde att jag tappade nästan 20kg på lite mindre än två år. Visst slarvar jag ibland, är svag för glass och fikabröd. :hihi Men jag ligger stabilt nu, inom det normala värdet för BMI.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Brukar nog inte pendla så mycket i vikt vad jag än gör men går väl upp lite när jag tränar. Brukar bli 4-5 pass/veckan, mest pump + något konditionspass.

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
AndreasNo skrev:
2319727 jag slutade träna och gick ner nästan 10 kilo :hihi

Slutade också träna för drygt 3 år sen och gick då ner 10 kg. Nu har jag gått upp 10 kg, och konstaterar krasst att det är betydligt svårare att bli av med 10 kg otränat flaffflaffett, än "musklerna" som försvann då.

:gnissla

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Charlyze skrev:
2319743 Du å ja å Mats Wilander kan fira ihop då!!! Har jag för mig. Fast tennis har aldrig varit min grej.
:fyllisar
Med öööl å chippps å liggande på rygg. Snart är den stora dagen här.
Vi skiter i tennisen, fast Wilander kanske kan läsa en dikt för oss medans vi håller oss till ölen och chipsen... :hihi

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
TinaTjejen skrev:
2319738Annars brukar jag ligga mellan 70 och 73 kilo nånting när jag tränar 3 ggr i veckan.

Träning= Friskis&Svettis 2-3ggr/vecka, hundpromenad, cykling, ridning, simning, bankörning :banana

Oj oj oj! Du e duktig! Min hund e gammal och går inte så fort, så jag får ta en extra promenad utan honom ibland för att få upp tempot. Men, vi har ett litet gym på jobbet, så jag har börjat åka in lite tidigare och köra 20 min på rodd eller trappmaskinen varje morgon som jag jobbar, samtidigt som jag kollar på nyhetsmorgon på tv. Avslutar sedan med några väl valda styrkeövningar. Ska försöka hålla i den lilla, men goda och relativt enkla vanan. Bättre än inget!

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Charlyze skrev:
2319689 Jag blir tjock(are) när det är najs hojväder!!!

Vädret påverkar inte min vikt så mycket, jag är tjock när det regnar också :)

Nej men allvar, om du lägger dig bakom mig nästa onsdag så kommer du förbruka lite kalorier i varje kurva. Klarar du det så har du förtjänat en glass i Waxholm :)

TinaTjejen skrev:
2319738
...Tinababbel....80-100 kg...bla bla....

Ja, skinnstället är tajt

:fakta :pannkyss

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Äter, dricker och frossar. Sedan anmäler man sig till en massa olika tävlingar, eller bestämmer sig för att göra klassikern, bara för att man ska vara tvungen att träna.

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
om täta ögon

newstead skrev:
2319770 Vi skiter i tennisen, fast Wilander kanske kan läsa en dikt för oss medans vi håller oss till ölen och chipsen... :hihi

Hi, hi, en sann klassiker. Vem sa att sport och kultur hör ihop? Människor som Mats med tätt sittande sportögon (Gunde, Ludmilla, Borg, Kajsa, Brolin, mfl) ska koncentrera sig på sport och inte sväva ut i mer ickefysiska aktiviteter. Ja, jag är mycket fördomsfull! Och tar genast tillbaka vad jag antydde. Alla människor har flera bottnar, fast kanske olika djupa...

Annars gillar jag dikter :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
:p.. exakt.. ja väntar sakterliga på att min fd muskulösa kropp, nu mer spinkiga o muskellösa ska förvandlas till en fettklump, va sägs om konstant nattjobb med tillhörande,gå-upp-15:30-käka-mcd-åka-till-jobbet-käka-mAx-02:00, rutinen :S..

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2319885 Vädret påverkar inte min vikt så mycket, jag är tjock när det regnar också :)

Nej men allvar, om du lägger dig bakom mig nästa onsdag så kommer du förbruka lite kalorier i varje kurva. Klarar du det så har du förtjänat en glass i Waxholm :)

:fakta :pannkyss

Att ligga så stabilt som du gör oberoende av väderlek tyder ändå på en fast karaktär.
Bakom dig kommer jag att ligga, ja. Men inte så nära bakom som jag tror du menar. Risken är nog annars att alla kalorierna samtidigt blir hyperstressade och flaxar iväg åt helt fel håll. Och då blir det ingen glass ändå.
:3freak

å har läst i ett trovärdigt magasin att sömn är bra för att hålla vikten också så nu e de nattinatt! :trött

Last edited:

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Lättaste saken i världen att hålla vikten...
Det räcker att du springer 5 km 2-3 gånger i veckan. Och för att det ska ge något tag tiden och se till att varje lopp blir något snabbare än det förra.

PS. Tjejer behöver faktiskt inte göra något annat än att springa, de räcker gott för formen! :) Fast det är ju inte fel om de tränar rumpan å magen lite extra! :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024