Hur håller ni er i form???!!!

Hur fixar du formen under hojsäsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hittade inte gymmar/sportar i pollen, är jag trött eller saknas det :va

hsh så tränar jag på gym 3-4ggr i veckan.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Går inte upp i vikt tyvärr, så det problemet är ur världen för mig.

Numera tränas det inget, förutom med sambon :tungan . Men innebandy är ju det ultimata och roligaste sättet att hålla igång, när det görs med ett gäng kompisar under "ingareglerbaragejärnet"-förhållanden.

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Har väl inte direkt några problem att hålla formen.. Men att ta cykeln överallt jag ska har säkert varit bra på många sätt. Och så tänkte jag klara FJS extramönstring nästa vår, så det gäller ju att ligga i med annan träning också. :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
PGH skrev:
2319695 Vill man bränna så kör mkt lågintensivt. Gör man det kan man i stort sett träna hur ofta som helst.

Lågintensivt? Menar du att man ska köra i 70 hela tiden?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Styrketräning ett par gånger i veckan + morgonpromenader varje dag. Kanonbra! Nu ska jag dessutom ta upp tävlandet i cross igen och det är också rätt ansträngande.

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
-Rosen- skrev:
2320192 hittade inte gymmar/sportar i pollen, är jag trött eller saknas det :va

hsh så tränar jag på gym 3-4ggr i veckan.

gymmar/sportar hör till "annat" så du gjorde helt rätt ändå. tack för din medverkan!
:pannkyss

Dark_Messenger

Guest
Man måste inte äta glass så fort man stannar för att tanka. En kaffe eller cola-light funkar också :tummenupp

Jag tänker inte på det som så, att jag måste "försöka" hålla mig i form utan jag lever mitt vanliga liv o det verkar funka ganska bra ändå.

Springer regelbundet, säg 2-3 ggr/vecka. Styrketränar varannan dag. Sen är det ju sommar så en hel del bad blir det.. Det tar det också!

Mitt problem nu är väl mest att jag dricker mer än jag borde. Sommar, sol, trevligt sällskap. En flaska vin på balkongen, en (fet) middag, en flaska vin till den, kanske utgång på kvällen - mer dricka...osv. Alkohol kan göra en tjock också! :hihi

Sen har jag en "thing" för smågodis. Har alltid haft det... :gnissla

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Morgonpromenader ett par gånger i veckan, löpträning och styrketräning uppdelat på veckans dagar. Om man räknar in promenader så blir det ca 8-10 pass i veckan.

Mcbrud

Guest
jobbar ca 65 timmar i veckan.... man springer rätt mycket i ett kök som är så pass stort som på mitt jobb. annars blir det väl hundpromenader på ca två timmar varje dag, golf, ridning och träning på gym.

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Biturbo skrev:
2321011 Ser jag gay ut eller?

eeh!?
om det är du på bilden ser du iaf en smula feminin ut. :confused:
och fördomsfull som jag är, killar brukar gilla öl. :öl utom dom som kör hd, för dom dricker oftast jordgubbscider eller alkoläsk om dom ska ha nåt med lite alkåhål i (och detta är ingen fördom utan statistiskt säkerställt efter flera års mcantropologiska studier). :dricka :fakta

Men, vad innehåller mest/minst kalorier? Om man inte kör och ska passa på att släppa loss och dricka alkåhål alltså.:va

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Charlyze skrev:
2321478 eeh!?
om det är du på bilden ser du iaf en smula feminin ut. :confused:

Om jag såg ut som på bilden skulle jag inte kunna skriva till dig då jag skulle kladda på mig själv...

Vad jag menade var att det bara är cheyer å homos som håller sig i form...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
När jag sitter på soffan och kollar på film så lurar jag kroppen med att jag tränar istället. Får alltid sån träningsverk efteråt i rumpan..

;)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Biturbo skrev:
2321629 Om jag såg ut som på bilden skulle jag inte kunna skriva till dig då jag skulle kladda på mig själv...

om man är livsnjutare så bör man också hålla sig i form, annars kan man inte njuta lika länge :gnissla

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Charlyze skrev:
2319777 Oj oj oj! Du e duktig! Min hund e gammal och går inte så fort, så jag får ta en extra promenad utan honom ibland för att få upp tempot. Men, vi har ett litet gym på jobbet, så jag har börjat åka in lite tidigare och köra 20 min på rodd eller trappmaskinen varje morgon som jag jobbar, samtidigt som jag kollar på nyhetsmorgon på tv. Avslutar sedan med några väl valda styrkeövningar. Ska försöka hålla i den lilla, men goda och relativt enkla vanan. Bättre än inget!
Jag önskar jag hade tid att träna innan jobb eller efter....
AVIS!

Kapten Blåskägg skrev:
Fakkit!
Avslöjad! :huvet

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Super Ténéré
då jag kör distrubution med kranbil och klättrar runt på den så mycket att jag ibland känner mig som herr nillson så behöver man inte oroa sig för formen :)
eller så kan man säga som polaren.. rund är också en form :rofl

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Rash skrev:
2321637 När jag sitter på soffan och kollar på film så lurar jag kroppen med att jag tränar istället. Får alltid sån träningsverk efteråt i rumpan..

;)

Hopps. Träningsvärk i rumpan.Vilken typ av filmer är det du tittar på?
:rodnar

Biturbo skrev:
2321629 Om jag såg ut som på bilden skulle jag inte kunna skriva till dig då jag skulle kladda på mig själv...

ohoh--- dear strejt man... om du tränade lite skulle du inte behöva kladda på dig själv utan kanske kanske skulle du kunna få sällskap av någon som liknar hon på bilden. alltså om du är trevlig och tränad vill säga. är du otrevlig behöver du inte bry dig. sitt där ensam i din misär. men jag tror du är trevlig. innerst inne... så ut å jogga lite nu!

:7peta

blizzer skrev:
2322188 då jag kör distrubution med kranbil och klättrar runt på den så mycket att jag ibland känner mig som herr nillson så behöver man inte oroa sig för formen :)
eller så kan man säga som polaren.. rund är också en form :rofl

du är alltså vig, har päls och svans och ingen höjdskräck!? det är bra egenskaper!

:Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...