"har aldrig öronproppar på metal-konserter"
Till slut kommer bägaren rinna över, och det gör ont i öronen.
Tyckte precis som du, att jag inte var känslig för ljud och gick mycket på konserter utan proppar. Plötsligt efter en konsert tyckte jag det värkte lite i öronen, dagen efter hade jag tinitus. Hade en jävla tur att det släppte efter 5-6 dagar.
Nu kan jag en inte köra hoj utan proppar, annars brusar det i öronen några timmar efteråt. Likaså nattklubbar och liknande är uteslutet utan öronproppar.
Det var inte så att bägaren rann över denna gången?
Tur du klarade dej och drog lärdom av det
Trist är ju att när hörseln pajat vet man det först efteråt och då är det för sent.
Det gäller ju iofs ganska många handikap men i sociala sammanhang har jag hellre ett brutet ben än taskig hörsel.
Farsan är rätt gravt hörselskadad efter att jobbat inom industrin där han började med att nita ihop stora grävmaskiner.
Om någon försökte skydda hörseln fördummade och förlöjligade de äldre denne, menade att "oljudet försvinner ju av sej själv med tiden", ibland undrar man om vi är så mycket bättre idag?
Det var inte så märkbart förr men nu, ett samtal med flera deltagare är nästan omöjligt och det märks att han lider vansinnigt mycket, inte ens hörapparat hjälper så bra, tinitus förbättrar knappast situationen.
För de som uppskattar att deras fordon låter "rätt" mycket och gillar att gasa ut det till omgivningens (glädje?), tänk på hur mycket det låter för ungarna som förhoppningsvis har bättre hörsel än vi äldre, det som låter "bra" för oss kan låta nått förjävligt för dem...