Hur hade ni råd?

Hur hade du råd med hoj?

• Antal röstningar
    0

damisch

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Yamaha Thundercat, Freestyle YZ
Jag har ingen dyr hoj eller så men jag har många kompisar som säger att
dom vill ha hoj (+andra leksaker) men har aldrig råd (trots att visa tjänar
dubbelt så mycket som jag)!

För mig kallas det prioritering, jag är inte ute på krogen speciellt ofta och bara
där sparar jag nog 2-3000 per månad jämfört med vissa polare, har ingen platt-tv eller ipod, köper inte ny mobil varannan månad eller nya jeans för 1500 varje månad o.s.v.
Därimot har jag cross, snowboard, bmx, skate, motorcykel, skoter och en
massa andra roliga leksaker!

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Beror ju på om du levt eller inte under tiden :D

Inge :fyllisar :rock :öl :banana o :tuttar så har man kanske inte levt o då har du rätt :tungan

precis :tummenupp

ni som ville ha ett "betala med lönen"-alternativ, tjänar ni ihop till en hoj varje månadslön? inte? nämen då måste ni ju spara.. se på fan!

Alternativen vart ju tänkta lite med glimten i ögat, men men.

Är själv varken nyrik eller höginkomsttagare :tungan .

Dock så har jag prioriterat bort :tuttar nyligen så nu kanske man får ihop det lite snabbare :D

Om allt går väl så kommer jag ha sparat ihop så det täcker hoj, utrustning, körlektioner och dylikt till december ungefär.
ska bara fixa skidor och isbanedäck till hojen me sen så kan säsongen börja :yoparty

Last edited:

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Om man börjar spara lönen i säg december 06 o sen köper en hoj för de pengar man sparat ihop fram till april 07,då kan man väl inte direkt kalla det livsbesparingar?... eller :va

Beror väl på om personen ifråga kunnat/velat spara innan.

att spara pengar bara för sparandets skull, ja vad är det för mening med det?

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Huvet på spiken!

Sluta tjöpa allt som är mode som jeans med konstiga sömmar och skjortor som det ser ut som att man har torkat sarre med 2 veckor, ge fan i jambalaya ringtones, drick öl i stället för frozen marguaritas, tjöp inte ps3 för att spela fifa 07 på 3 ggr, mm. Folk lägger pängar på så mycket skit, krämer och fanstyg. Jag tycker inte det är så farligt att ha hoj... 900/månaden halv, 170 spänn i skatt, mindre värdeminskning än bil.

Klockren analys, tamejfaan!

Saknar alternativet "Nånting ska man väl göra för alla pengarna som ligger och skräpar" Närå, skämt och sido. Jobba, spara, prioritera, försaka ett och annat. Det är nog så dom flesta får ihop det.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Inte lätt.

Sålde en bil så jag kunde casha hojen men den var knappast ny heller.Prioriteringar och mer prioriteringar. Är ute på krogen ca 2-3 ggr per år, näst intill nykterist. Har ingen bil.Har vart utomlandlands 1ggn på 10 år. Men har bara cirka 1500 kvar efter mat och utgifter så spara ihop till nåt känns avlägset :gnissla

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Klockren analys, tamejfaan!

Saknar alternativet "Nånting ska man väl göra för alla pengarna som ligger och skräpar" Närå, skämt och sido. Jobba, spara, prioritera, försaka ett och annat. Det är nog så dom flesta får ihop det.

japp tror det med, men ibland verkar det som om folk har mer pengar än vett, därav poll-en :)

exemplet med en ung man i storstad med sprillans retta o tre bilar som struntar blankt i skattehöjningar mm kommer väl till pass.
Har en gammal skolkamrat som är sån där nämligen, sprider pengar omkring sig på allt möjligt bara "för att han kan".
Senast så köpte han en "rot-skulptur" för c:a 60 papp, som han sen använde som fotpall.

iofs så är det lika bra att såna finns, för de pengarna gynnar ju alla småföretagare o dylikt istället för att sitta på ett sånt pucko's konto :D

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
råd å råd..

smakar d så kostar d.. det är juh så..

men vissa månader suger när alla tråkiga räkningar kommer samtidigt el å försäkringar å sånt..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln