Hur har ni råd??

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Ja undrar hur fan ni har råd å hållas med det här egentligen!
att köra hoj altså...
min hoj e en -87 å ja har svårt å få d å gå ihop med den. å inte fan har ja råd å köpa värre maskin heller.
så nu undrar ja hur ni som kör Nyare hojjar har råd med det??

är det så att föräldrarna betalar lr har nu jobb??
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
De enda som har fått mej att skrapa lite extra i plånboken var körkortet och den senaste reperationen... bensin o olja tar man på barnbidraget :D
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
SkorvKalle skrev:
De enda som har fått mej att skrapa lite extra i plånboken var körkortet och den senaste reperationen... bensin o olja tar man på barnbidraget :D
Barnbidraget (Studiebidraget) räcker ju typ 2 veckor! :fakta
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Ni kanske skulle ta o skaffa ett jobb?? Jag har jobbat i över 1 år samtidigt som jag gått i skolan och betalat allt själv! Förutom körkortet då det sponsra morsan de hade hon lovat!
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Trallan skrev:
Ni kanske skulle ta o skaffa ett jobb?? Jag har jobbat i över 1 år samtidigt som jag gått i skolan och betalat allt själv! Förutom körkortet då det sponsra morsan de hade hon lovat!

jo, det har ja tänkt. men vad fan ska man jobba med?? ja har betalat nästan allt själv.. inte ens körkortet fick ja sponsring med... fick väl nåra kr te stället men det va itne m,ycket..
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
jobbat ihop en del av pengararna, men det är väl bara att erkänna, lite bortskämd är man :rodnar

Pappa :hej
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
kajlyl skrev:
jobbat ihop en del av pengararna, men det är väl bara att erkänna, lite bortskämd är man :rodnar

Pappa :hej


jag köpte rg:n för 20000 och då hade jag stadig ekonomi tills skiten började krångla, 6000 i kåpor och 4000 för avg. portar är inte kul att betala :brynad
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Farsan betalar :hej Nä, skojja..har byggt en del a-traktorer ochsedan sållt tjänar flis som satan på det :) Fast att renovera kostar satan, har laggt ner ca30 000:- på min duett :confused:
 

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Dom åren jag körde 125:a så köpte jag billiga hojjar och renoverade och sålde dyrare plus att jag jobbar/jobbade hemma/svart som bilmeck/mcmeck...Arbeta är det som gäller om man ska ha råd...
 

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Ort
Tyresö -Stockholm
Hoj
SUZUKI
jag har jobbat som en dåre i flera år, renoverat moppar och motorcyklar och sålt dyrt ,sen jag var typ 12 år. Sen har jag även jobbat ganska mycket på alla lov och på somrarna. Jag har betalat allt själv....Miton, ny utrustning och körkortet
 

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda CB750 -82
Jag går på scania industri gymnasium.. får månads lön för att gå i skolan :) Får iof "bara" 3300 efter skatt den här första terminen. men det ökar varje termin.. 10000 i månaden sista terminen :crash så ekonomin är inga problem!
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
:) Jag jobbar på posten :FU

Det är där man tjänar dom stora pengarna :banana :p
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Köpte en nsr -99 med farsans pengar. Har dock betalat av HELA, genom sommarjobb som satan två somrar i rad. Har även jobbat på ericsson en sommar. Och sen delar jag ut reklam varje helg så som jag har gjort i sju år nu.. Men det är ju klart värt det.. Föräldrarna betalade stället och soppan under övningskörningen.. :banana
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hojjen har jag inte behövt betala nått på... Inte moppen heller, bortskämd? Vad är det??? Får betala igen ltie senare, när min ekonomi tillåter det... Ska börja jobba i vinter, man har ju ändå inget vettigt för sig på fritiden då...
:rolleyes:
Är ganska glad att jag har en hojintrresserad farsa! Han ska troligtvis skaffa hoj så då får vi ut o åka på långresor... :)

Usch, jag har det för bra... :crash :)

Den stora frågan är hur man ska fördriva vinten, komer ju bara gå o längta... Skaffa tjej kanske? Så kan man byta upp sig till ett körkort till våren istället :) :crash
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fick moppen, sålde den och köpte mc för pengarna. SKa jobba ihop lite skyddsutrustning i vinter, försäkringen betalar jag också. Men pappa betalar körkortet, och det mesta i slitdelar :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top