Hur hittar man pyspunka?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag har lackat om minna fälgar (pulverlack) så allt har varit isär inklusive där ventilen sitter fast. Fram satte jag på nytt däck och jobbet gjordes av däckhandlaren. Men bak snålade jag och behöll det gamla och det moterades och balanserades av "min lokale mc-handlare" (som är kompetent)

Nu har jag pyspunka bak! Hur i hel-ete skall jag kolla var det läcker? Jag menar: om det inte var riktigt jämnt med lack på fälgkanten så borde det kunna läcka där eller? (det såg bra och jämnt ut)

Någon som har tipps?

Eller skall jag bara trycka i en flaska reservhjul-på-burk och hoppas?

Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Gör som man gör med vanliga cyklar...
ta en stor hink ett halvt oljefat... eller nått liknande och fyll det med vatten... sätt ner hjulet och vipps så borde det synnnas vart du har pyspunka..... :D :tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det finns en pyspunkaindikationsspray att köpa hos t.ex. VVS-firmor. Används t.ex. för att lokalisera gasläckor. Ett billigare alternativ är att blanda 50/50 vatten/diskmedel och stryka på med pensel.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Ingen mening med att kolla vart det är på hela däcket......Kolla endast vid ventilen då du kan ta lite vatten på den runt om och i.....Om det inte är där så köp nytt däck eller lägg i slang..

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Diskmedel och vatten låter bra! :tummenupp
Skall genst gå och kolla!

Jag vill ju veta om det är han som la på däcket som gjorde fel för då kan jag klaga!

Tackar :tummenupp

cool2000

hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Önskar mig något nytt...
RGmaniac skrev:
Ingen mening med att kolla vart det är på hela däcket......Kolla endast vid ventilen då du kan ta lite vatten på den runt om och i.....Om det inte är där så köp nytt däck eller lägg i slang..

Är det inte som på bilar du kan inte lägga i slang eftersom däcket rör på sig fram och tillbaka hela tiden och skaver på slangen. Tillslut så går det sönder :confused:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC