Hur i h*****e spelar man MotoGP2 på pc???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Är inte helt säker på att detta är rätt forum för den här frågan, men det är ju ändå frågan om racing :rolleyes:

Är det nån som har spelat MotoGP2 för PC? Jisses, jag åker som en fyllesjuk ål över banan och har noll koll. Provar jag att använda musen så är det stört omöjligt att hålla sig på banan. FETSUUUUUUCK.

Är det nån som har bra förslag på vilken setup man bör ha på tangenterna? Kör ni med enbart tangenter eller med musen? Och OM ni kör med mus; är det några speciella inställningar man bör tänka på, ex. accelratorer och sånt?

Och för er som undrar: Nej, jag är inte total nybörjare på spel, jag har lagt alldeles för många timmar på ex. Q3 och trodde jag hade hyfsad koll på hand-öga-koordination, men här är det som totalt bortblåst. Och jag som måste hinna låsa upp och lära mig Brno innan 7 april. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP :huvet

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ärligt? Du skämtar inte?

Har inte spelat MGP2 men däremot en massa bilspel. Ditt problem ligger i att du försöker spela med tangenter eller mus, vad du måste ha är någon sorts analog kontroll, joypad, ratt eller liknande.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
DumDum skrev:
Ärligt? Du skämtar inte?

Har inte spelat MGP2 men däremot en massa bilspel. Ditt problem ligger i att du försöker spela med tangenter eller mus, vad du måste ha är någon sorts analog kontroll, joypad, ratt eller liknande.

Nepp, skämtar tvyärr inte :) Jag har aldrig kört några bilspel eller nåt på pc, bara lite på PS1 och Xbox. Jag trodde, i min enfald tydligen, att det gick att harva runt med tangentbord och mus. Vafalls, går det att spela Q3 i 3D, så borde det väl gå att släpa runt en mc i mer eller mindre 2D??? Jag orkar inte med fler sladdar och prylar runt datorn ju :)

Geiger

Gudomlig sporthojare