Hur i h*****e spelar man MotoGP2 på pc???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Är inte helt säker på att detta är rätt forum för den här frågan, men det är ju ändå frågan om racing :rolleyes:

Är det nån som har spelat MotoGP2 för PC? Jisses, jag åker som en fyllesjuk ål över banan och har noll koll. Provar jag att använda musen så är det stört omöjligt att hålla sig på banan. FETSUUUUUUCK.

Är det nån som har bra förslag på vilken setup man bör ha på tangenterna? Kör ni med enbart tangenter eller med musen? Och OM ni kör med mus; är det några speciella inställningar man bör tänka på, ex. accelratorer och sånt?

Och för er som undrar: Nej, jag är inte total nybörjare på spel, jag har lagt alldeles för många timmar på ex. Q3 och trodde jag hade hyfsad koll på hand-öga-koordination, men här är det som totalt bortblåst. Och jag som måste hinna låsa upp och lära mig Brno innan 7 april. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP :huvet

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ärligt? Du skämtar inte?

Har inte spelat MGP2 men däremot en massa bilspel. Ditt problem ligger i att du försöker spela med tangenter eller mus, vad du måste ha är någon sorts analog kontroll, joypad, ratt eller liknande.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
DumDum skrev:
Ärligt? Du skämtar inte?

Har inte spelat MGP2 men däremot en massa bilspel. Ditt problem ligger i att du försöker spela med tangenter eller mus, vad du måste ha är någon sorts analog kontroll, joypad, ratt eller liknande.

Nepp, skämtar tvyärr inte :) Jag har aldrig kört några bilspel eller nåt på pc, bara lite på PS1 och Xbox. Jag trodde, i min enfald tydligen, att det gick att harva runt med tangentbord och mus. Vafalls, går det att spela Q3 i 3D, så borde det väl gå att släpa runt en mc i mer eller mindre 2D??? Jag orkar inte med fler sladdar och prylar runt datorn ju :)

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Köp en Gamepad... Det kör jag med iaf... Funkar hur bra som helst.
Sen är det bara att nöta. Det tar lång tid innan man blir riktigt snabb.
Men satans kul är det iaf. Speciellt om du spelar Online, mot andra.

Lycka till!!

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Helst nån typ av analog Gamepad, blir lite mer finkänsla i grejjerna då :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Hemligt tips är att ta en playstation standardkontroll och en sådan däringa adapterhistoria som gör den till usb. Ps1 kotrollen är bland de absolut bästa kontrollerna i bilspelens historia!

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Personligen kör jag med piltangenterna och tycker det fungerar suveränt. Visserligen gick det lite vingligt i början, men sen kommer känslan...

Therudeboy

Guest
Ett litet tips, köp gamepad för utan kan man inte bli så grym. Ett annat råd är ju att söka lite så hittar du en tråd om just motogp2 :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
När jag körde det så körde jag med standard configen, med andra ord tangenterna.
Lek bara en massa till att börja med.
Något jag kom på var att man måste luta sig tillbaka för att komma upp rakt igen...
Jag körde First Person View.

Det är ruggigt svårt första gången :p
Men sen lär du dig att wheela in i mål O.S.V.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Din fråga är helt berättigad. Jag ägnade Grand Turismo så mycket tid att det var smått sjukt under en period för några år sedan. Blev riktigt duktig och klarade alla nivår, alla bilar etc. Men när jag skulle testa MotoGP på PS2 blev jag fruktansvärt besviken. Det var helt omöjligt att hålla sig på banan. Minsta rörelse med joysticken resulterade i ett kast eller att hojen plötsligt vek av utanför banan. Inte en likhet med GT. Trist då grafiken är fantastisk.

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
annars så har jag hört att du kan koppla in en usb kabel till din cbr och styra mha denna, kräver lite teknik med en stor o tung hoj :notme
men du lär dig efter ett tag, jag kopplade in den till brorsans traktor med 4WD

funkar perfa när man fått in snittsen :yoparty

:rolleyes:

sorry.. kunde inte låta bli att jävlas lite :fyllisar

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Jag kör med logitech wingman formula force RATT! Det funkar finfint. I början höll jag oxå på att bli vansinnig men efter ett par svordomar och ett par bira var saken biff. Nu kan jag inte slita mig från datan. Ha Tålamod! :tummenupp
ZoulFly skrev:
Är inte helt säker på att detta är rätt forum för den här frågan, men det är ju ändå frågan om racing :rolleyes:

Är det nån som har spelat MotoGP2 för PC? Jisses, jag åker som en fyllesjuk ål över banan och har noll koll. Provar jag att använda musen så är det stört omöjligt att hålla sig på banan. FETSUUUUUUCK.

Är det nån som har bra förslag på vilken setup man bör ha på tangenterna? Kör ni med enbart tangenter eller med musen? Och OM ni kör med mus; är det några speciella inställningar man bör tänka på, ex. accelratorer och sånt?

Och för er som undrar: Nej, jag är inte total nybörjare på spel, jag har lagt alldeles för många timmar på ex. Q3 och trodde jag hade hyfsad koll på hand-öga-koordination, men här är det som totalt bortblåst. Och jag som måste hinna låsa upp och lära mig Brno innan 7 april. HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP :huvet

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Nu har jag faktiskt inte spelat det på PC, men det är rätt skönt med en kontroll liknade den till X-lådan då man kan bromsa fram/bak individuellt samt analogt, eller om man vill göra allt analogt. Känns mycket rejsigt =)) Tycker det är apsvårt med knappar.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa