hur i hel....te

Skorpan

Guest
antar att dom flesta har läst nya Bike
hur i hel...te kan hon uttala sej om nånting som hon inte har belägg för??
kan inte hjälpa det men den människan stör mej KRAFTIGT
VYTFRXRXVBJKBUIGYUR%&#""%¤/)(&()&/%¤&#(
jä...a,för....,kä......GAAAAAAAAH
hur kan man "TRO" att nånting är farligt och förbjuda det utan att först ha tagit reda på lite fakta innan???
angry-smiley-055.gif
Tone...
violent-smiley-078.gif

Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
de här har väl varit uppe ett antal ggr innan..

men bra pantad kärring de där.. :crash

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Vilket sammanträffande.... överförmynderi är ju deras melodi...

:D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Din genomsnittspolitiker uttalar sig om något du bryr dig om.
Om vi inte hade haft detta som intresse hade vi inte ens märkt det. det känns faktiskt bra att mer och mer av makten förskjuts till Bryssel. Det är bättre när våra politiker skattefuskar, går på porrklubb och super för skattepengarna än sitter och gör sådana här motioner.

En rimlig tingens ordning vore lägre lön om de verkligen är i rikdagshuset eftersom alla idiotideér och regler kostar oss andra så mycket tid och pengar.

Skorpan

Guest
Felix skrev:
Din genomsnittspolitiker uttalar sig om något du bryr dig om.
Om vi inte hade haft detta som intresse hade vi inte ens märkt det. det känns faktiskt bra att mer och mer av makten förskjuts till Bryssel. Det är bättre när våra politiker skattefuskar, går på porrklubb och super för skattepengarna än sitter och gör sådana här motioner.

En rimlig tingens ordning vore lägre lön om de verkligen är i rikdagshuset eftersom alla idiotideér och regler kostar oss andra så mycket tid och pengar.
framförallt pengar :fakta o det stör mej så förbannat
vill man spara ihop till något som man vill köpa (hoj,bil,hus eller vad fan som helst) så tar dom ju fan hälften i skatt av en....till vilken nytta då???
det har vi fått lite bevis på....och så är väl det mesta där skulle jag tro.....skrämmande ju hur dom blåser en
har sagt det innan o säger det igen - inte konstigt att det finns svartjobbare
halleluja till svartjobb :crash :hej hjälper till o blåser er snart Tone :fakta

Marsipulami

Guest
Får väl köpa en EU moppe istället har jag kommit på.... :rodnar

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
spelar ingen roll om de skulle förbjuda motorcyklar... jag skulle köra iaf... vad kan de göra åt saken? - nada!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Ja det där var det mest skrämmande jag läst i modern tid! Hon sitter och "tror" saker utan att veta, får en fet månadslön och höftar fram ett förslag. Skrämmande!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
955i skrev:
Ja det där var det mest skrämmande jag läst i modern tid! Hon sitter och "tror" saker utan att veta, får en fet månadslön och höftar fram ett förslag. Skrämmande!

Bättre jobb än de flesta av oss har misstänker jag, tänk om man kunde sitta och yra och få 70 papp i månaden, :rolleyes:

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
det som VERKLIGEN stör mig är att det längst upp på senaste bike's framsida står: "sossarna vill förbjuda hojar!" det är ju för i helvete så snevridet det kan bli! däremot vet jag en kärringjävel i uppsala som får ett fett streck över sig i nästa valsedel... pinsamt att en sån surkärring får företräda Sveriges största parti. tur att det är ideologin och inte personerna man röstar på i Sverige.. synd däremot att dessa personer kan bryta så mycket mot just den ideologi som man röstar på.. dags för upprensning i politiken!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Som nån sa inte alla bestick i lådan

Jag tror inte hon har sett ett bestick nånsin, men hon kanske har hört av någon att dom finns.

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
politiker e ju för jävla dumma!!! gör inte mycket...myglar...o super när vi andra jobbar arslet av oss o sen tar de våra pengar oxå(skatten). Igår hörde jag det dummaste...de ska fixa väg tullar i stockholm först sen ta omröstningen!?!?!?! :confused: har de supit eller??? Det kommer ju att kosta en massa cash o fixa det där. Efter omröstningen har jag ju svårt att tro att folk vill ha kvar tullarna, o då kommer det att kosta pengar o avveckla dom, om de nu lyssnar på oss dödliga!
Fan man ska bli politiker man får ju allt gratis verkar det som!!

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TL1000S
Skorpan skrev:
framförallt pengar :fakta o det stör mej så förbannat
vill man spara ihop till något som man vill köpa (hoj,bil,hus eller vad fan som helst) så tar dom ju fan hälften i skatt av en....till vilken nytta då???
det har vi fått lite bevis på....och så är väl det mesta där skulle jag tro.....skrämmande ju hur dom blåser en
har sagt det innan o säger det igen - inte konstigt att det finns svartjobbare
halleluja till svartjobb :crash :hej hjälper till o blåser er snart Tone :fakta

Bara hälften av lönen????!!! Vi är mer lättlurade än så!!!!

Lätt att glömma bort att man dagligen betalar skatt på redan skattade pengar. Dessutom betalar företagaren fett med skatt för att kunna ge oss möjligheten att köpa det vi jobbar för så mycket av vår livstid (mat mc bensin mm).

Ett i sammanhanget obetydligt exempel men ändå:
Skulle få ut ersättning för 5 sparade semesterdagar som jag inte hunnit ta ut under förra året. Dessa pengar fick man inte ens se hälften av. MEd lönebeskedet i min hand visade det sig att ca 55% av min semesterersättning gick rätt ner i fickan på vår otroligt kometenta ministertrupp för att byråkratisera mera. :mad:

Det sticker JÄVL*GT svårt i ögonen när våra överhuvuden direkt stjäl våra och företagens pengar för att själva tillsätta mer folk i försök att täppa till hål i deras egna budgetförslag och lagar som begränsar vanligt folk att leva, samtidigt som de själva glassar runt och ser sig själva som jämnställda.

Svårt att inte fundera på svartjobb eller stämpla när man i slutändan skulle gå +- noll rent ekonomiskt och på så sätt tjäna på det i form av mer fritid (på hojjen såklart). Tyvärr urholkar detta såklart vårt redan så fina finanssystem så jag väljer trots allt att dra mitt strå till stacken. Looser som man är......

:mad:

Glömde kommentera artickeln men vid närmare eftertanke så är det inte ens värt att kommentera....

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har inte lusläst alla inlägg hittills, och vet inte om det kanske nämns i artikeln. Men hennes motion blev inte godkänd och är nedlagd.

Jag och många andra skickade mail till henne och framförde våra åsikter så som det anstår en demokrati, HURRA!

Detta svar skickades ut till alla(?) som skickat henne ett mail, när beslutet väl var taget:

Hej!

Jag har inte svarat tidigare eftersom min motion har varit under
behandling i Trafikutskottet under samma tid som det strömmat in mail
till mig. Och jag tyckte det var bra att kunna tala om hur den blivit
behandlad. En sak är att skriva en motion, en annan sak är vad som
händer med den.
Mina skäl för att skriva motionen handlade enbart om trafiksäkerhet
och bland de många reaktioner jag fått finns också sådana som
bekräftar att här finns problem men att det är svårt både att ringa
in dom och att föreslå verksamma åtgärder. Så tyckte även
Trafikutskottet och min motion är avslagen.

Vänligen
Tone Tingsgård

Men kom ihåg, vill man ha något som det är måste man kämpa lite, och inte ge efter en tum. Minns väl att momsen infördes med 5% (eller liknande) och var TILLFÄLLIG.

Tack för ordet :)

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Wax skrev:
Bara hälften av lönen????!!! Vi är mer lättlurade än så!!!!

Lätt att glömma bort att man dagligen betalar skatt på redan skattade pengar. Dessutom betalar företagaren fett med skatt för att kunna ge oss möjligheten att köpa det vi jobbar för så mycket av vår livstid (mat mc bensin mm).

Ett i sammanhanget obetydligt exempel men ändå:
Skulle få ut ersättning för 5 sparade semesterdagar som jag inte hunnit ta ut under förra året. Dessa pengar fick man inte ens se hälften av. MEd lönebeskedet i min hand visade det sig att ca 55% av min semesterersättning gick rätt ner i fickan på vår otroligt kometenta ministertrupp för att byråkratisera mera. :mad:

Det sticker JÄVL*GT svårt i ögonen när våra överhuvuden direkt stjäl våra och företagens pengar för att själva tillsätta mer folk i försök att täppa till hål i deras egna budgetförslag och lagar som begränsar vanligt folk att leva, samtidigt som de själva glassar runt och ser sig själva som jämnställda.

Svårt att inte fundera på svartjobb eller stämpla när man i slutändan skulle gå +- noll rent ekonomiskt och på så sätt tjäna på det i form av mer fritid (på hojjen såklart). Tyvärr urholkar detta såklart vårt redan så fina finanssystem så jag väljer trots allt att dra mitt strå till stacken. Looser som man är......

:mad:

Glömde kommentera artickeln men vid närmare eftertanke så är det inte ens värt att kommentera....

Dom som tror att dom behåller hälften av lönen är ju ute och snurrar, innan man ens ser till lönen har 30% gått i arbetsgivaravgift, sen av det som är kvar skall det betalas ytterligare 32, lite värnskatt, några andra skatt-skatte.
Man har väl kvar ca 25% om man har tur, därefter skall du betala moms på all din lyxkonsumtion såsom falukorv och hyra. Gud nåde dig om du skall tanka bilen, då är det 80% av bensinpriset som är skatt och sedan moms på skatten. Därefter vill du kanske spara 100 kronor i månaden och sedan när du dött på långvården i en nerskiten blöja skall staten har arvsskatt på det sista...

Amen

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Och glöm inte att av dom där 100 kronorna du vill spara per månad när du är 80+, skall du betala ungefär 120 kronor i fastighetsskatt. Att du nu inte har ett korvöre kvar för att du faktiskt bor i hushelvetet och inte sålt det än, ja...det är ju synd.

Men när du då tvingas sälja huset för att du inte har råd att bo kvar, ja då blir det skatt skatt skatt, och sedan den morbida arvsskatten på allting när du till sist lämnar in.

Jag undrar om arvsskatten är en slags straffskatt för att man har mage att gå och dö, och därmed vägra betala mer skatt?

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...