Skorpan skrev:
framförallt pengar
o det stör mej så förbannat
vill man spara ihop till något som man vill köpa (hoj,bil,hus eller vad fan som helst) så tar dom ju fan hälften i skatt av en....till vilken nytta då???
det har vi fått lite bevis på....och så är väl det mesta där skulle jag tro.....skrämmande ju hur dom blåser en
har sagt det innan o säger det igen - inte konstigt att det finns svartjobbare
halleluja till svartjobb
hjälper till o blåser er snart Tone
Bara hälften av lönen????!!! Vi är mer lättlurade än så!!!!
Lätt att glömma bort att man dagligen betalar skatt på redan skattade pengar. Dessutom betalar företagaren fett med skatt för att kunna ge oss möjligheten att köpa det vi jobbar för så mycket av vår livstid (mat mc bensin mm).
Ett i sammanhanget obetydligt exempel men ändå:
Skulle få ut ersättning för 5 sparade semesterdagar som jag inte hunnit ta ut under förra året. Dessa pengar fick man inte ens se hälften av. MEd lönebeskedet i min hand visade det sig att ca 55% av min semesterersättning gick rätt ner i fickan på vår otroligt kometenta ministertrupp för att byråkratisera mera.
Det sticker JÄVL*GT svårt i ögonen när våra överhuvuden direkt stjäl våra och företagens pengar för att själva tillsätta mer folk i försök att täppa till hål i deras egna budgetförslag och lagar som begränsar vanligt folk att leva, samtidigt som de själva glassar runt och ser sig själva som jämnställda.
Svårt att inte fundera på svartjobb eller stämpla när man i slutändan skulle gå +- noll rent ekonomiskt och på så sätt tjäna på det i form av mer fritid (på hojjen såklart). Tyvärr urholkar detta såklart vårt redan så fina finanssystem så jag väljer trots allt att dra mitt strå till stacken. Looser som man är......
Glömde kommentera artickeln men vid närmare eftertanke så är det inte ens värt att kommentera....