hur i hel....te

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
SSB skrev:
Och glöm inte att av dom där 100 kronorna du vill spara per månad när du är 80+, skall du betala ungefär 120 kronor i fastighetsskatt. Att du nu inte har ett korvöre kvar för att du faktiskt bor i hushelvetet och inte sålt det än, ja...det är ju synd.

Men när du då tvingas sälja huset för att du inte har råd att bo kvar, ja då blir det skatt skatt skatt, och sedan den morbida arvsskatten på allting när du till sist lämnar in.

Jag undrar om arvsskatten är en slags straffskatt för att man har mage att gå och dö, och därmed vägra betala mer skatt?

Jag tror du har helt rätt där. Du skall straffas eller iaf dina efterföljare, om du någonsin haft att göra med skattemyndigheten så vet du hur trevliga dom är. Det är egentligen ganska logiskt att det inte finns något förbud för myndigheter att hota privatpersoner. Skattemyndigheten hade ju fått hänga i tingsrätten hela tiden. Å andra sidan vinner dom alltid när de hamnar där.

Statens filosofi är att krama så mycket skatt ur medborgarna att de precis klarar sig, och den stora massan som inte klarar sig får lite bidrag eftersom staten är så snäll :crash

Det pampvälde som socialdemokratin så starkt vände sig imot i början av 1900-talet, det väldet har det nu själva tagit över. Politikerna är den nya överklassen, och folk borde vände dom istället för att rösta (S) och långsamt gräva sin egen grav, Fan att dom lyckas lura alla år efter år, nu i nästa insparning är det vård, skola och sjuka det skall sparas på!

Det finns en sak som det VERKLIGEN! skall sparas på och det är alla dessa människor i utskott/förvaltningar/myndigheter osv som hela stan kryllar av inte sjuksköterskor / lärare osv, men eftersom de är de människorna som bestämmer lär dom inte städa bort sig själva.

*suck* man blir så otroligt trött och less bara man tänker det,

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Jag var på studiebesök i riksdagen när jag gick på högstadiet, för några evigheter sedan. Där fick vi en liten frågestund med en politiker, jag kommer tyvärr inte ihåg hans namn eller parti... Gissa varför han hade blivit politiker en gång i tiden? Han hade hört att man tänkte förbjuda tunga motorcyklar vilket han var totalt emot. :bow

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Helt jäkla makalöst uttalande om att "de verar farliga, man har ju sett på TV hur de kan Wobbla och så"

Jag har fan sett några snubbar med en tv i magen, teletubbies tror jag de hette, FÖRBJUD folk att bära TV-apparater.. man kan få dem i magen!!! Det har jag sett på TV...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja men för sa..n!!!!
Varför får dom behålla jobbet?
Gång poå gång hör man om politiker som spenderar våra pengar på saker som dom inte borde, dom döljer det halvtattigt och får ett par rubriker i media sedan är det över.
Denna dam har tom visat sin inkompetens genom att skriva ner den i form av denna motion.
Hon har iom detta visat oss att det är sant, dom har ingen verklighetsuppfattning, dom fyller sina dagar med fullständigt dravel.
Om en vanlig hederlig medborgare skulle bete sig på samma sätt i sitt yrke, vilket som helst så hade den mäniskan fått foten som en jävla raket, pga att det inte är ok med "maskning" för detta måste varit en motion hon skrev när hon sett en hoj påväg hem från sin stora sandlåda riksdagen.
Nej framför ngt vettigt eller gå hem utan fallskärm.
:mad:

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TL1000S
Bulan skrev:
Helt jäkla makalöst uttalande om att "de verar farliga, man har ju sett på TV hur de kan Wobbla och så"

Jag har fan sett några snubbar med en tv i magen, teletubbies tror jag de hette, FÖRBJUD folk att bära TV-apparater.. man kan få dem i magen!!! Det har jag sett på TV...

Hahaha, Helt sjukt kul...

:confused: Vänta nu är inte det ett barnprogram... Vad får våra barn då för världsbild.... Förbjud omgående !!!!

:tummenupp

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Imho är hon i gott sällskap här på Sporthoj.com, fullt av folk som gaggar på tvärsäkert om saker dom inte vet ett skvatt om... :mad:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det som jag tyckte var sämst var att Bike skrev på framsidan: Sossarna vill förbjuda hojar!
Vill de? Eller är det EN sosse som vill det? Bike blir sämre och sämre, rena Expressen-löpet........

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jaja, om vi läser vidare i tidningen till testet av GSXR-1000 så får vi se ännu hemskare saker.

Korrekturläsning är tydligen inte Bike´s starka sida. Det grövsta felet jag hittade var nog ändå "och vid gaspådrag ut ur kurvorna går hojen upp på framhjulet direkt" (ungefär). Antingen var deras testexemplar något defekt eller så står det fel...helt enkelt.

Skorpan

Guest
Wax skrev:
Bara hälften av lönen????!!! Vi är mer lättlurade än så!!!!

Lätt att glömma bort att man dagligen betalar skatt på redan skattade pengar. Dessutom betalar företagaren fett med skatt för att kunna ge oss möjligheten att köpa det vi jobbar för så mycket av vår livstid (mat mc bensin mm).

Ett i sammanhanget obetydligt exempel men ändå:
Skulle få ut ersättning för 5 sparade semesterdagar som jag inte hunnit ta ut under förra året. Dessa pengar fick man inte ens se hälften av. MEd lönebeskedet i min hand visade det sig att ca 55% av min semesterersättning gick rätt ner i fickan på vår otroligt kometenta ministertrupp för att byråkratisera mera. :mad:

Det sticker JÄVL*GT svårt i ögonen när våra överhuvuden direkt stjäl våra och företagens pengar för att själva tillsätta mer folk i försök att täppa till hål i deras egna budgetförslag och lagar som begränsar vanligt folk att leva, samtidigt som de själva glassar runt och ser sig själva som jämnställda.

Svårt att inte fundera på svartjobb eller stämpla när man i slutändan skulle gå +- noll rent ekonomiskt och på så sätt tjäna på det i form av mer fritid (på hojjen såklart). Tyvärr urholkar detta såklart vårt redan så fina finanssystem så jag väljer trots allt att dra mitt strå till stacken. Looser som man är......

:mad:

Glömde kommentera artickeln men vid närmare eftertanke så är det inte ens värt att kommentera....
jag vet att det är mer än så men jag menade lönen som man får

körde med min egna bil i jobbet ett tag o här kommer ett exempel hur fel den här skiten är:
först så skattar firman (jobbet) + moms mm
sen skattar man lönen
sen när jag tanka bilen,skatt+moms där oxå
sen när du väl ska ha mil-ersättning för att ha använt sin egna bil,ja då ska dom svinen dra skatt på det med
man betalar alltså skatt MINST 4 gånger för en o samma grej......sjukt för fan
inte konstigt att folk blir förbannade o där sitter dom svinen o leker med våra pengar som ingenting+att dom får mångdubblade löner om man jämför med oss dödliga......till vilken nytta då??
idioter
nää,snart ska det deklareras-gissa vem som kommer ta till flaskan,parta o göra massa avdrag+blåsa oss igen??
gudrunsch schyijmaan...hick,ojdå (med mera) :fakta

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Det lustiga är att om jag gör samma sak som Schyman är det finkan som gäller ett år eller två, varför skakar inte kärringen galler?????

Skorpan

Guest
Felix skrev:
Det lustiga är att om jag gör samma sak som Schyman är det finkan som gäller ett år eller två, varför skakar inte kärringen galler?????
det är en sjuk värld vi lever i

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Är det ingen som vet var hon bor? Jag vill åka å böööörna utanför hennes hus inatt! :crash

Skorpan

Guest
Penguin skrev:
Är det ingen som vet var hon bor? Jag vill åka å böööörna utanför hennes hus inatt! :crash
inatt blir det svårt men till sommarn kommer jag mer än gärna o gör dej sällskap :fakta :D

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Hmmm... Var fan gräver dem upp alla dessa totala missfoster. Pinsamt för alla som är intresserade av politik...
Att hon har en åsikt är väl OK, men att fullföljer den med en motion i riksdagen, även om hon inte har den minsta insikt i vad hon pratar om, är helt oförståligt.

Kan bara skaka på huvudet

Men Tove..... Var det inte hon som satt i Försvarsutskottet?

Har för mig att jag sett henne på framsidan av tidiningen Värnpliktsnytt för något halvår sedan.
De hade gjort en undersökning av hur mycket politikerna, som satt och beslutade om försvarsmakten och dess värnpliktiga, egentligen visste...

HON HADE DET SÄMSTA RESULTATET!!! :eek:

Som sagt... Var hittar sossarna all sin inkompetens??? :zpy

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...