Om vi nu ska fortsätta hacka på just filtret så är det ett Biltemafilter ( fast har utgått för flera år sen )I efterhand hade nog ett vinklat plastfilter varit bättre men detta är iaf snyggare. Alltid nåt.
Om vi nu ska fortsätta hacka på just filtret så är det ett Biltemafilter ( fast har utgått för flera år sen )I efterhand hade nog ett vinklat plastfilter varit bättre men detta är iaf snyggare. Alltid nåt.
Länk...?
Danke!Det är inte en mutter, det är en ihålig skruv som leder bränslet. Anslutningsnippeln borde gå att montera i valfri riktning.
Toppen! Tack.Här ser du hur de ser ut när man skruvar loss dem.
Banjo 7/16
Banjo 7/16"-20 samt banjokoppling för huvudbromscylinder t.ex. 10,5mm hål.www.speeding.nu
Det här slår nog alla, 25 år sedan....När jag var 16 hade jag en 9mm tomhylsa från en 9mm patron, alltså utan krut och kula. Hade vid tidigare tillfälle av någon anledning dragit loss kulan och tömt ur krutet (som tur var)Alltså, för 5 år sedan hade det kunnat varit jag! Hahahaha Nä, inte ens då tror jag…
Jag använder den här tången från Biltema då jag var för snål. Fungerar bra på 1-örad klammer också. Jag har värmt på krympslang över klammern också som skydd mot att repa omgivningen om man håller på och bökar.Ett par saker som slår mig:
1: Att verkligen PRESSA på en slang, alltså smörja med startgas (smörjer bra, dunstar bort, skadar inte gummit) brukar leda till att den expanderade delen av gummislangen åldras (läs: spricker) väldigt fort. Kan hända på något enstaka år även om slangen är av god kvalitet.
Lite måste det såklart expandera men det ska gå att montera med rimlig handkraft.
2: Buntband till bränsleslang...?
Nej, det är inte något att rekommendera tror jag.
Buntbanden klämmer inte lika runt hela varvet, du får inte så mycket kläm-kraft som man kan tro.
Satsa på vettiga slangklammor istället, alltså antingen såna här:
View attachment 469195
Eller 1-öriga, dom sitter VERKLIGEN som berget men visst, verktyget kostar en slant.
View attachment 469194
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |