Hur j-a tajt måste skinnet sitta??

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Har införskaffat ett par nya Alpinestars "Track pant" stl 52. Provade i affär med att "falla ner på knä" och konsulterade även personalen som tyckte storleken verkade bra... Men nu när jag ska ut och åka och sätter mig på hojen med skarp benvinkel känns det rent ut sagt för jävligt! Det stramar, främst över knän och lår (lite i midjan erkännes) och halva bakdelen blir synlig... Någon aktiv körning men knäskrap är det inte tal om eftersom jag inte kan röra knäna ut från tanken...

Måste det sitta så j-a tajt i början eller är det lika bra att sälja/byta till en större storlek? Någon som har samma erfarenhet?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Låter lite väl tight prova en modell större :)och provsitt på en hoj i butiken också så e de lättare att känna efter men man tycker ju att personalen borde ha koll :va

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Det låter som du har fått rätt strl även om det sitter j*vligt tajt när det är nytt....samma känsla får jag varje vår konstigt nog men efter några mil eller en bandag sitter det perfa!

/

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Tight

Larsa97 skrev:
Har införskaffat ett par nya Alpinestars "Track pant" stl 52. Provade i affär med att "falla ner på knä" och konsulterade även personalen som tyckte storleken verkade bra... Men nu när jag ska ut och åka och sätter mig på hojen med skarp benvinkel känns det rent ut sagt för jävligt! Det stramar, främst över knän och lår (lite i midjan erkännes) och halva bakdelen blir synlig... Någon aktiv körning men knäskrap är det inte tal om eftersom jag inte kan röra knäna ut från tanken...

Måste det sitta så j-a tajt i början eller är det lika bra att sälja/byta till en större storlek? Någon som har samma erfarenhet?

BANTA????
:rofl :hihi :)

Närå... Brudarna gillar när det är tight...Flytta fotpinnarna bara :=)

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Nysse skrev:
Det låter som du har fått rätt strl även om det sitter j*vligt tajt när det är nytt....samma känsla får jag varje vår konstigt nog men efter några mil eller en bandag sitter det perfa!

/
Ok, det ska alltså kunna töja ut sig ganska rejält. Det är väl bara att fortsätta pinan :(

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Iceberg skrev:
Om det sitter "satan" kan du prova att blöta byxan, sedan använder du det tills det torkat. Brukar funka.
Tack för tips, badkar nästa... På tal om blöta, ska man behandla skinnet med något?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Larsa97 skrev:

Du har fått rätt storlek. De töjer sig, jag lovar.

No worries, mate. :)

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Jag använde 30 min till att försöka rulla igång en hoj, sen satt mitt tidigare väldigt tajta skinnställ perfekt! :)

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
:hihi alltid lika roligt med nya skinnställ.........

Det skall sitta som ett korvskinn när det är nytt....ja jag vet de e' jobbigt men efter "några" timmars körning så lovar jag att det kommer att sitta bra, håll ut :tummenupp

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Larsa97 skrev:

utan ryggskyddets stadiga midjeresår betvivlar jag att jag skulle komma i mitt rättså nya ställ. men man sitter rak i ryggen iallafall, böjer inte på fel ställe så man får ont, för det går bara inte. :banana

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Throttlejunkie skrev:
:hihi alltid lika roligt med nya skinnställ.........

Det skall sitta som ett korvskinn när det är nytt....ja jag vet de e' jobbigt men efter "några" timmars körning så lovar jag att det kommer att sitta bra, håll ut :tummenupp
Faan, känns fortfarande inte bra efter två veckor.. :( På bredden sitter det ok men det är för kort mellan baken och knäna (precis som mina Goretex, att man aldrig lär sig!). Ingen som har omvänt problem och vill byta?

Davidk

Guest
Larsa97 skrev:
Faan, känns fortfarande inte bra efter två veckor.. :( På bredden sitter det ok men det är för kort mellan baken och knäna (precis som mina Goretex, att man aldrig lär sig!). Ingen som har omvänt problem och vill byta?
min brallor sitter slappt som fan i arslet å låren :) funkar det att blöta dem och torka dem varmt å snabbt för att dem ska krympa utan att förstöra skinnet???

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Davidk skrev:
min brallor sitter slappt som fan i arslet å låren :) funkar det att blöta dem och torka dem varmt å snabbt för att dem ska krympa utan att förstöra skinnet???
Låter nog kört.. Har du stl 54 kan du få byta till mina 52:eek:r!

spett

inte som alla andra barn
Gick med
1 May 2003
Hoj
För tillfället inte ens en trampcykel :(
Larsa97 skrev:

Testade du att blöta det?

Prova att ställa dig i duschen och duscha lagom varmt, gör sen lite stretchövningar och töj ut stället ordentligt överallt.
Brukar funka. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...