Hur känns loggan då?

Teddy skrev:
Man använder inte sköldar parvis. Jag har aldrig sett två riddare dela på en sköld. Man har sin egen. Gör två sköldar i stället.

Två riddare - ett team = en sköld räcker fiiiiint! :tungan

Mattias skrev:
Jag presenterar ödmjukt mitt förslag på det hela. Såga den gärna, jag skiter i vilket! :mad:

Du har talang, den är kanon. :tummenupp

Tror jag kontaktar dig för att göra logga till min firma, om du har tid och lust?

Nä, jag gillar den inte alls faktiskt! Sorry.

Det är för mycket Bikerboyz över den... Det "coola" gänget "Black Knights" har ju också en sköld med en riddare på stegrande hoj eller nåt med en sån jäkla "pinne" i näven...

Sorry, känns som plagiat....

Bifogat

• blackknights.jpg
    blackknights.jpg
    33.7 KB · Visningar: 61
Last edited:
Snyggt! men ta bort eller fixa till flamesen.

Kan bli snyggt om du fixar så det ser ut som det strålar från skylten iställer för flamesen :va

Firefly skrev:

Det är för mycket Bikerboyz över den... Det "coola" gänget "Black Knights" har ju också en sköld med en riddare på stegrande hoj eller nåt med en sån jäkla "pinne" i näven...

Hohoho! Den var ful!

Firefly skrev:

Tror inte att så många bryr sig om någon liknande symbol har figurerat i en oerhört högkvalitativ och givande spelfilm. Känns inte så relevant...

Mattias skrev:
Hohoho! Den var ful!
Jag vet. Och tyvärr var den fula "Black knights"-loggan det första som "ploppade" upp i mina tankar när jag såg loggan till "Green knights". Så både nämn och logga känns lite för lika....

wima skrev:
Tror inte att så många bryr sig om någon liknande symbol har figurerat i en oerhört högkvalitativ och givande spelfilm. Känns inte så relevant...
Det var inte det jag syftade på... Att folk skulle bry sig om det alltså....... Jag tyckte bara att de bägge inte är snygga...

Tyckte nog bäst om mattias förslag, känns lagom rent.
Fast skipa de ljusblå siffrorna.

Mattias skrev:
Jag presenterar ödmjukt mitt förslag på det hela. Såga den gärna, jag skiter i vilket! :mad:

Inte så pjåkig, förutom att jag inte fick va med #52?? :mad: Känns lite mesig, den andra är ju stenhård, flames rockar :yoparty

Mrlind skrev:
Inte så pjåkig, förutom att jag inte fick va med #52?? :mad: Känns lite mesig, den andra är ju stenhård, flames rockar :yoparty

Jag trodde i min enfald att du skulle köra med nummer 15 nästa år.
Men vad vet jag, mitt arma fnask?

Har inte sett BikerBoys så den kopplingen finns inte ;)

Detta var välkommentillvårhemsida-versionen. Loggan HAR svart text, inga färgtoningar, inga flames osv så dä ä lungt. Dessutom jobbar vi på en version där vi sitter på hojar istället för hästar... Uppdatering kommer...

Nä, den den för tankarna till rollspel i "medeltidsmiljö". Hela riddargrejen är så knepig att det inte verkar vettigt att accentuera den ytterligare. Riddare, vapensköldar och sånt; det är ju pojkar i åldern elva till pubertetens inträdande som tycker att sånt är häftigt.

Bingo skrev:
Nä, den den för tankarna till rollspel i "medeltidsmiljö". Hela riddargrejen är så knepig att det inte verkar vettigt att accentuera den ytterligare. Riddare, vapensköldar och sånt; det är ju pojkar i åldern elva till pubertetens inträdande som tycker att sånt är häftigt.

Äh... Dumheter. Vi tyckte vi var mogna när vi lät bli o kalla oss för Ninjaboys... ;)

Don Quixote skrev:
Äh... Dumheter. Vi tyckte vi var mogna när vi lät bli o kalla oss för Ninjaboys... ;)
Haha, NinjaboyZ ska de va i så fall :D

Inget fel på riddargrejen i sig. Min poäng var bara att man kanske inte skall föra temat för långt. Den sortens stringens kan lätt bli lite töntig i slutändan. Fast å andra sidan är det bara de som gör logotyper som verkligen bryr sig om dem, så det spelar nog ingen större roll. Eller nåt :fyllisar

Min spontanatanke med riddargrejen var den att man kan göra lite tuffa posters med barkroppade förare på hoj och beväpnad med lans, hel rätt. :D

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back