Hur kör du i trafiken?

Jag

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter tusentals trådar om outlaws och moralkärringar så börjar man ju undra, hur kör folk.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Kör efter eget huvud, oftast inte lagligt men visar respekt för medtrafikanter och boende längst vägarna.

Hornen växer när man sätter sig på hojen, samtidigt gör rädslan det oxå.

Dömmer dock inte andra för hur dom kör eller vad dom använder sina hojar till. Dom flesta kör med huvudet även om det anses som outlaw, iaf dom jag kör med. :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kör efter eget huvud, oftast inte lagligt men visar respekt för medtrafikanter och boende längst vägarna.

Kan inte uttrycka det bättre! Det är kul att köra fort men visar vi den respekt du anger så är vi bara outlaws i polisens ögon. Inte i allmänhetens ögon.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Som elwe en gång uttryckte det: jag kör efter min egen förmåga.

Eftersom hastighetsmätaren har packat resväskorna och flugit in i garagehyllorna så bestämmer jag själv tempo. MEN med två barn och tjejen väntandes där hemma blir det inte så inspirerat längre....ser bara hur ont det skulle göra att gå ikull i varje kurva.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Dömmer dock inte andra för hur dom kör eller vad dom använder sina hojar till. Dom flesta kör med huvudet även om det anses som outlaw, iaf dom jag kör med. :)
Så tror jag dom flesta kör och tänker, men rädsla har jag nog aldrig känt, snarare insikt att jag är relativt oskyddad jämfört med att åka i bil.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nästan alltid över hastighetsbegränsningen.
Men:
Hellre snyggt än fort.
"Rythm, speed balance and control" hette det förr.
Det gör mig till en snabbare förare.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Dom som kryssat "Håller stålet överallt, håll undan för fan " Kan väl berätta det så vi kan se vilka som är mest outlaw..

Jag kör dock som jag känner för.

Tommy.exe

Guest
Dom som kryssat "Håller stålet överallt, håll undan för fan " Kan väl berätta det så vi kan se vilka som är mest outlaw..

Jag kör dock som jag känner för.

För 3 veckor sen blev jag omkörd av en oreggad motard i sällskap med en reggad mitt inne i sölve. Det gick rätt fort på fel sida, med möte, och försökte slangas lite tafatt. Min nyfödda dotter sket bokstavligt talat på sig när dom kom upp jämsides och vred muttern fullt.

Några du känner?

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Köper inte riktigt det där, dom där gångerna när pulsen går från 90-150 på 2sec kallas inte insikt, det är konstaterad rädsla:)

bah.. eller förhöjd sinnesnärvaro? :) a.k.a adrenalinekick

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
vänta bara på att CS kommer med sitt.. då kommer det bli ännu en rolig diskussion som får moralkärringarna att tycka att alla sporthojförare är idioter och får alla sporthojförare som vart medlemmar här längre att tycka att sh borde "rensas upp".. YEAY!:banana

visst att det finns ett underhållningsvärde i denna tråd. Men strör man inte lite salt på såret här?:va

Men för att svara på frågan. "Kör på" rätt bra och rätt ofta, men det är på större 50 vägar, 70 vägar och på landsvägar där det finns så få gångtrafikanter som möjligt.

åker jag på den lite större vägen i mitt villaområde som jag bor i kl 14 på dagen så kan jag faktiskt köra i 40-50 även fast det är 30 bara för att det är så lite som händer. men om det är typ kl 15-16 när ungarna har slutat plugget och är på g hem tar man det gärna i 30.

Emilstrandberg88

Lastbilschaufför
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Aprilia Rsv4 R 2010
Utgår alltid ifrån att aldrig lita på någon, har inte haft mc kort så länge men mina 10 fingrar räcker inte till för att räkna dom gånger jag fått bromsa i korsningar då bilister kör rakt ut utan att se mig. Rätt skrämmande hur illa folk kör. Så mitt körsätt är lugnt där det är mkt trafik och människor i rörelse, visst sen gasar man väl på ute på landsbygden osv :)

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Man ska inte skriva när man varit på fest... Men, idag blev det tuben, fy vad kasst. Men har en gyllene regel, står det 30 på skylten så håller jag rätt fart, kategoriskt. Står det 30 så tror iaf jag på att det finns en riktigt bra anledning. På vissa 50 vägar känns att man kan hålla högre fart, men allmänt, i stadsbebyggelse känns det många gånger puckat att köra för fort, inte för att man själv har svårt att hitta bromsen men främst för att fotgängare/cyklister är totalt efterblivna och tror att alla tittar på dem och att alla kan bromsa på en femöring. Spelar ingen roll vems fel det är, vill inte köra ihjäl (eller skada) någon, oavsett vems fel.

Bor i Bromma, många hojar som drar på i krokarna, men ärligt talat så är bilarna ändå värst. Surprise?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa