Hur kör folk egentligen?

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Ort
Öckerö
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Själv kör jag mellan bilarna i köerna vid röljusena, dom flesta bilisterna är väldigt snälla och ser till at det finns plats, oftast. :tummenupp

Sedan är det klart att man får se upp förpuckot som slänger upp dörrn :va
 

Solid snake

Guest
Marcus1231 skrev:
2238553 Min kompis blev stoppad för att han körde i bussfil för några veckor sedan, men eftersom han "har skattemärket fastklistrat på nummerplåten" slapp han böter :confused:
Polisen sa att "det e så många som skiter i skattemärket"
Liiide toppad snut. :lol
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Mares skrev:
2238631 Hmm gör inte alla som har mc det?...kör bus(s)fil, väggrenen och mellan bilköer. :va

Ser ofta hojar i köer som vilken bil som helst.. oftast cruisers med packväskor :lol Hur praktiska e dom i stan egentligen..
 

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
dOLKO skrev:
2237829 Mellan bilar ok men inte vägrenskörning allt enl. en mc-polis...sen tolkar dom säkert olika?!

Man skall se upp för heldragen linje också.

Struve skrev:
Sedan är det klart att man får se upp förpuckot som slänger upp dörrn :va

eller fjantar som svänger ut så man inte ska kunna köra mellan filerna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Idag i Södertälje stötte jag på ena riktigta ärkepuckon... skulle jag inte ha erfarenhet vad MC-åkare ibland kan hitta från vad jag sett i Sverige och Cali, så kan jag säga att det skulle varit en mindre mc-åkare idag.

Jag svänger ut på en större led som har två filer. Bakom mig märker jag hur två stycken kommer ifatt väldigt fort. De ligger på varsin sida av min bil och typ nära inpå hankar i luftsuget (en halv-meter). Ena kör en CB650, typ en 85a. Den andra en GS500-liknande hoj från tidigt 90. Ser att ena killen åker i skjorts med tofflor och den andra i nån mockajacka från myrorna. Båda två har hjälmar som de hittat på tippen, visir uppe med solglasögon som skydd för insekter och luftdrag. Ut svänger vi då på den större leden och i samma ögonblick som mitt ena framhjul ens vidrör nya leden så hör jag hur han förbereder sig för att gasa om. Jag gasar på för att komma ut och ska lägga mig i det vänstra fältet för att jag ska svänga vänster om några hundra meter. Är på väg över, och då får skjorts-killen för sig att gasa om mig på vänster sida. Jag hade det i aningarna att han skulle göra det, men jag var ändå på väg för att visa att jag ska dit... skulle jag inte ha lite lugn i kroppen och lite instikt för hur mc-åkare ibland företer sig skulle han blivit prejad av mig, och åkt över refugen och in i mötande 2-filiga väg åt andra hållet. Han skulle blivit mosad mot någons vindruta som ett ägg möter golvet.

Sen skulle de då tydligen samma väg som mig och skulle svänga vänster. De står där, nickar åt en annan MC-åkare, dock utan rätt. Jag ska efter vänstern svänga snabbt höger igen. Jag gjorde så, och tjejen ser hur de båda gasar hjärnet över ett övergångsställe där en buss redan stannat. Utan sikt, gasar de alltså förbi bussen och vidare... detta i rusningstid med mycket folk i rörelse.

Deras dag kommer, när de inte längre kommer ha tur i trafiken.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top