chrilla
Ny medlem
Med all respekt för de som klotat och de som det gått riktigt illa för:
Då det gäller singelolyckor på landsväg, vilket verkar vara en ganska vanlig olyckstyp, undrar jag hur ni som klotat kört.
Har ni överblickat den del av körbanan som ni kunnat stanna inom? Och då menar jag överblickat så att man kunnat upptäcka rullgrus och tveksamma lagningar mm i tid för att stanna/bromsa till låg hastighet.
Har tänkt mycket på vad som orsakar olyckor och hur fort folk ofta kör i skymda kurvor. Förstår inte hur många av dessa skulle kunna stanna om det stod något hinder i vägen efter en kurva.
Kanske beror på att jag är en orutinerad förare jämfört med dessa människor och inte inser att de verkligen har kontroll. Eller på att de inte har kontroll, utan kör på chans.
Vill inte leka moralkärring, utan är seriöst nyfiken...
Då det gäller singelolyckor på landsväg, vilket verkar vara en ganska vanlig olyckstyp, undrar jag hur ni som klotat kört.
Har ni överblickat den del av körbanan som ni kunnat stanna inom? Och då menar jag överblickat så att man kunnat upptäcka rullgrus och tveksamma lagningar mm i tid för att stanna/bromsa till låg hastighet.
Har tänkt mycket på vad som orsakar olyckor och hur fort folk ofta kör i skymda kurvor. Förstår inte hur många av dessa skulle kunna stanna om det stod något hinder i vägen efter en kurva.
Kanske beror på att jag är en orutinerad förare jämfört med dessa människor och inte inser att de verkligen har kontroll. Eller på att de inte har kontroll, utan kör på chans.
Vill inte leka moralkärring, utan är seriöst nyfiken...