Hur kallt hade ni idag?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag kör en firmabil om dagarna utan termometer i...
Helt stört att en -08a inte har utetemp. Hade jag tänkt på det när jag köpte den så hade det aldrig blivit av. Det är nu när man inte har det som man inser hur beroende man var av att kunna se hur många grader det är... Man slog alltid en flukt på tempen när man haft det i bilen. Och att man inte har någon hemma heller gör inte saken bättre! :mad:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
-26 stod det på tempen när vinterbilen startade i morse. Lät som om den skulle rasa vilken sekund som helst :tungan

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Hade typ -19 utomhus och -19 inne i bilen (Linköping). Kupefläktdj....n i bilen har lagt av. :mad: Rumpvärmaren räcker inte långt för att få bort imma på rutan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hade typ -19 utomhus och -19 inne i bilen (Linköping). Kupefläktdj....n i bilen har lagt av. :mad: Rumpvärmaren räcker inte långt för att få bort imma på rutan.

Nuförtiden säljer Jula (och Biltema tror jag) en 12V kupevärmare som kanske orkar flåsa din ruta ren

På en gammal bil jag hade la fläkten av när jag var 20 mil hemifrån.

Med silvertejp, buntband och en tom pappkartong tillverkade jag ett scoop på luftintagsgallret.

Spakade man över all luft på rutan så höll den imfritt över 70km/h

När hastigheten sjönk under det fick jag torka med mössan...

Kallt som fan om fötterna blev det IAF.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Nuförtiden säljer Jula (och Biltema tror jag) en 12V kupevärmare som kanske orkar flåsa din ruta ren

På en gammal bil jag hade la fläkten av när jag var 20 mil hemifrån.

Med silvertejp, buntband och en tom pappkartong tillverkade jag ett scoop på luftintagsgallret.

Spakade man över all luft på rutan så höll den imfritt över 70km/h

När hastigheten sjönk under det fick jag torka med mössan...

Kallt som fan om fötterna blev det IAF.

Såg att en ny fläkt kostar 700 +frakt, men att tömma ut kylarvattnet, riva halva instrumentbrädan och lirka fram värmesystemet känns inte så lockande när jag bara har en p-plats utomhus att mecka på.

Så jag får nog fixa det som ditt förslag, eller hoppas på plusgrader på besiktningsdagen....

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
-30 Grader Celsius, och Superaudin hoppade igång direkt imorse :yoparty

-28 kl 07.30 när jag startade min ååådi modell äldre (-96) o även den utan nga som helst problem :D
När jag sen hade kört cirkus 2km så visade mätaren -30 :mad: då vände jag och åkte hem!!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Inte en enda gång på hela dagen har det varit varmare utomhus än i frysboxen. :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du ligger ju på rätt sida. Vad klagar du om :va
Jag börjar misstänka att jag bor på fel ställe men jag gillar snö mer än slask..

Sen att jag gillar skog, berg och skärgård gör att misstanken växer ännu mer :hihi

framför allt lär det inte bli vår på nån månad så då får det gärna vara nån minus så de e vitt å fint :)

Jag kör en firmabil om dagarna utan termometer i...
Helt stört att en -08a inte har utetemp. Hade jag tänkt på det när jag köpte den så hade det aldrig blivit av. Det är nu när man inte har det som man inser hur beroende man var av att kunna se hur många grader det är... Man slog alltid en flukt på tempen när man haft det i bilen. Och att man inte har någon hemma heller gör inte saken bättre! :mad:
Va spelar de för roll om de e -20 eller -29? tempmätare i bilen e kanske kul å titta på men fan inte nödvändigt, visar ju inte rätt heller. en arbetpolare körde av vägen för han trodde det va 5 plus och därmed inte halt, nån glömde säga det till isfläcken :hihi

Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
29 grader och har inte gått utanför dörren sen i söndags kväll!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det var kallt på Galaxy också. Var på kryssning en sväng sön/mån och det var bra kyligt i nästan alla utrymmen utom hytten (där vi drog på termostaten ordentligt). Alla ryssar ombord måste ha trivts :D

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
-28 The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det var 27 grader i skuggan när jag gick till skolan imorse, 33 vid lunch och nu är det nere på 30 igen. Helt vindstilla också, jag svettas som en idiot.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati