magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hur FAN kan en vurpa i 130-140 vara smärtfri? HELT smärtfri! Inget. Ont. Alls. Jag tycker det är VÄLDIGT konstigt! I lördags gick jag omkull under SM på Gelleråsen när jag blev lite yster under race 1. Och det gör inte ont alls! För tusan, en timma i köket eller en slöjdlektion genererar ofelbart mer smärta, det är alltid någon stol man sparkar i eller något hörn man går in i, och det gör ONT! Kan det vara så att den otroliga närvaron gör att man stålsätter sig på något sätt, och att man därigenom blir ”hård”, och så länge man bara kanar omkring, inte får ont? Eller pissar det ut något ämne i kroppen so gör en "hård"????
För jag TYCKER att en vurpa i hög fart borde göra lite ont i alla fall, typ öm axel eller liiiiite halt, om inte annat så att omvärlden kunna tycka liiiiite synd om en och man kunnat bygga på racehjälte imagen liiiiiite grann. Kan se hur måndagshandlingen på ICA-Hajen kunnat låtit annorlunda:
- Tjena Mossberg, vaffan, haltar du, vad har hänt?
- Ahhhh, jag vurpade i lördags, framhjulet släppte i en högersväng.
- Å fan, gick det fort?
- Nej för tusan, det var på ingång i depåkurvan, kanske 130-140 bara!
- ……Ok…. 140 km/h? BARA?
- Jo, men TACK och LOV klarade hojen sig så jag kunde köra race två samma dag och komma 12:a efter att ha startat sist!
- Så du körde igen samma dag? Efter en vurpa i 140?
- Jo, två timmar senare.
- OK….. Du jag måste rusa, ska se på fotboll på TV!
- Hej då!
- Hej!
Nu blir det bara ett:
- Tjena Mossberg, läget?
- Kalas, själv?
- Toppen, måste rusa, fotboll på burken vettu!
- Ha det!
- Samma!
Illa…. Efter en sådan resa!!!
För jag TYCKER att en vurpa i hög fart borde göra lite ont i alla fall, typ öm axel eller liiiiite halt, om inte annat så att omvärlden kunna tycka liiiiite synd om en och man kunnat bygga på racehjälte imagen liiiiiite grann. Kan se hur måndagshandlingen på ICA-Hajen kunnat låtit annorlunda:
- Tjena Mossberg, vaffan, haltar du, vad har hänt?
- Ahhhh, jag vurpade i lördags, framhjulet släppte i en högersväng.
- Å fan, gick det fort?
- Nej för tusan, det var på ingång i depåkurvan, kanske 130-140 bara!
- ……Ok…. 140 km/h? BARA?
- Jo, men TACK och LOV klarade hojen sig så jag kunde köra race två samma dag och komma 12:a efter att ha startat sist!
- Så du körde igen samma dag? Efter en vurpa i 140?
- Jo, två timmar senare.
- OK….. Du jag måste rusa, ska se på fotboll på TV!
- Hej då!
- Hej!
Nu blir det bara ett:
- Tjena Mossberg, läget?
- Kalas, själv?
- Toppen, måste rusa, fotboll på burken vettu!
- Ha det!
- Samma!
Illa…. Efter en sådan resa!!!