Coola Ola
Progressiv klassicist
Det går inte att argumentera mot påståendet att det är farligt, helt ärligt är det ju en del av hojåkat, om det var ofarligt skulle de flesta sluta.
Hoppas du skojar?!
Det går inte att argumentera mot påståendet att det är farligt, helt ärligt är det ju en del av hojåkat, om det var ofarligt skulle de flesta sluta.
Hoppas du skojar?!
Nej det gör jag inte, om det bara handlar om att ta sig från A till B på bästa, säkraste och mest komfortabla sätt finns det alternativ som vida överglänser mc.
Hojåka handlar om helt andra saker och faran är en del av det, sen säger jag inte att man ska åka i tisha och badtofflor.
Min far är anledningen till att jag tog MC-kort. Jag fick all stöttning och hjälp av honom. Men om man saknar det får man nog sticka ut hakan lite och fixa själv.
Jag tror däremot att du kanske kan använda argument såsom att lätt MC hjälper dig lära dig trafiken snabbare och på så vis blir B-kortet billigare då du inte behöver lika många lektioner för det sedan. Lägg tung vikt vid ord som defensiv körning och bra skyddskläder.
Lycka till med päronen, men tänkt på att dom bara tänker på dig om dom säger nej
Som 16-åring ansvarar du väl för din egen ekonomi va?
Köp hoj och ta kort för egna pengar och skit i föräldrarnas invändningar!
Börja köra rr med ssp 300 ( a2).
Tyvärr är det 18 år som är myndighetsgräns i Sverige. (Det borde vara 25)
Till denna dag får man vackert lyda sida föräldrar och smida planer inför vuxenlivet.
I praktiken är det 19 år eftersom en komplett gymnasie utbildning krävs för att få ett "riktigt* jobb. Att självständigt driva ett företag som 16 åring är nog svårt eftersom dom flesta affäravtal kräver 18 år
Mini gp är ett budget alternativ till ssp 300 och köra på gokart banor runt Stockholm. Det kan vara en ombyggd 85 CC cross eller en fiddy með 4 taktsmotor.
Så jobba på bara, inget kan stoppa dig bara pengarna räcker.Eget hushåll och 16-årsgränsen
Barn kan dock i vissa fall ha rättshandlingsförmåga inom särskilda områden. Till exempel får en omyndig person som har ett eget hushåll ingå de avtal som behövs för den dagliga hushållningen. Att köpa kläder och mat är exempel på sådana avtal.
Från 16 års ålder får den som är omyndig själv disponera över sin egen arbetsinkomst. En 16- eller 17-åring kan därför på egen hand köpa varor eller tjänster för pengar han eller hon tjänat själv. Den som fyllt 16 år kan också öppna ett bankkonto för att sätta in och ta ut pengar.
Har ett barn fått egendom som en gåva eller genom ett testamente, med villkoret att barnet själv ska råda över den, så får han eller hon i princip själv bestämma över den egendomen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|