Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bigmajk skrev:ok.
Kanske skulle ha skrivit att de ofta/vanligtvis är billigare.
Personligen tycker jag att det "känns" billigare med lägre premie och högre självrisk, det är dessutom mer rättvist.
Varför har du då helförsäkring?ape skrev:Med andra ord, en högre självrisk innebär att jag själv betalar för min skada och inte hoj kollektivet i allmänhet.
sandstream skrev:Varför har du då helförsäkring?
Halv borde ju räcka om du betalar skadorna själv.
sandstream skrev:Varför har du då helförsäkring?
Halv borde ju räcka om du betalar skadorna själv.
Frågan är hur ofta man kommer under 9K med moderna kåpförsedda hojar om olyckan är framme.ape skrev:OK rätt delvis. Men är skadan värderad till mer än 9tskr så "hjälper" övriga att betala.
Det är inte så dyrt. En kompis till mig klotade sin 10:a när han highsidade på Sviestad (nej, inte Pilot Power). Han lagade upp den rätt komplett för 6000 och åkte på hojsemester med oss inte långt efteråt. Under hösten/vintern har han fixat lite dekaler och sånt men jag tror inte han är över 9000 och då är allt nya originaldelar i rätt färg och så, ingen fullack och silvertejp.sandstream skrev:Frågan är hur ofta man kommer under 9K med moderna kåpförsedda hojar om olyckan är framme.
Jag vågar inte ens tänka på vad en originalkåpa kostar till min hoj.
ape skrev:Märkesförsäkring har mkt höga självrisker.
Jag har en självrisk på 9.000 kr på min trajja![]()
Men å andra sidan är premien på 8600 hel/hel + olyckssfall + passagerare blahablaha.![]()
Med andra ord, en högre självrisk innebär att jag själv betalar för min skada och inte hoj kollektivet i allmänhet. Smäller jag i backen är det bara att pröjsa. Är man relativt ung och bor i sthlm så lönar sig enbart märkesförsäkring om det är helförsäkring man ska ha.
Håller med!Neutral skrev:Det är inte så dyrt. En kompis till mig klotade sin 10:a när han highsidade på Sviestad (nej, inte Pilot Power). Han lagade upp den rätt komplett för 6000 och åkte på hojsemester med oss inte långt efteråt. Under hösten/vintern har han fixat lite dekaler och sånt men jag tror inte han är över 9000 och då är allt nya originaldelar i rätt färg och så, ingen fullack och silvertejp.![]()
Det är ju vansinnigt att folk kräver, och får, helt nya prylar till gamla hojar. Vore bättre med högre självrisker, då skulle hojarna lagas mer rimligt efter ålder och värde och färre skulle nog klota också då de vet att det svider (i plånboken). Förutom ett och annat liv skulle nog premierna kunna sänkas då.
Pajar man ramen t ex så kostar ju bara den minst 9000 så då är det ju kört.sandstream skrev:Håller med!
Vad jag menade var att om man har en självrisk på 9.000:- och tror att den täcker alla kostnader vid en rejäl klotning så är man lite fel ut.
Kan tänka mig att exemplet med din kompis hoj hade kostat en bra bit över 9.000:- om han lämnat in den till försäkringsbolaget och fått tillbaka den med nya delar.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |