Hur kan ni ha 2 hojjar????????????

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
P-son skrev:
Jag måste bara fråga hur f*n en del av er har två hojjar. Typ 1 Gixxer 1000 PLUS en Retta? Det KAN man inte ha råd med eller så skenar ni med era försäkringar ni in åt h**vete...

Hmmm.... intressant fråga - det har jag inte tänkt på!

:rolleyes:

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
dumbo skrev:
Det är väl iaf billigare att bo, och allt detdär, om man är sambo?
Skulle jag bo sambo med någon skulle jag utan vidare kunna skaffa en hoj till. Inte nån värstinghoj då men...

Var inte så säker på det. Tjejer kostar...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
jag har 3 moppar. den ena har gått på 16000 den andra 10000 och den tredje 10000 dom dyraste e helförsäkrade men jag ska sälja 1

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Skeebum skrev:
Var inte så säker på det. Tjejer kostar...

Då har man valt fel tjej. :)

Nej, mina erfarenheter är att det är mycket billigare och att man (jag) får betydligt mer över om man bor ihop med någon.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Liwa1 skrev:
Låter bara som du är avis tycker jag. Det hela beror på hur man prioriterar.

Vet inte hur många vänner som undrar hur man har råd att åka hoj, men själva sitter med lägenhet inne i stan för upp mot 15.000 i månaden. med andra ord hur har dom råd med det då?????

Allt beror på vad man gör och prioriterar. Jag är sällan ute och festar och skulle inte lägga ut 1000 kr på supa mig full ute på stan.

Jag lägger mina pengar på saker jag tycker om att hålla på med. Det har blivit att jag har bil, hojar, tävlingscyklar (trampcykel) havskajak och en del annat, utan att skenförsäkra något.
För min del har det tagit många år att samla på mig allt och jag byter upp mig om jag har råd. Men jag har ta mig fan slitit till mina saker själv och skulle inte sitta och gnälla för att jag inte har råd men andra har råd.

Alla har själva ett val att göra.

Det är som att säga ha en bra dag, vaddå ha en bra dag? Ska allt komma serverat så du får en bra dag?????

Skaffa dig en bra dag heter det. Du gör dina val själv och du väljer vilket humör och inställningar du vill ha.

Så till alla, skaffa er en bra dag och det liv ni vill ha.

I helgen ska jag åka hoj och njuta som bara den över att grensla den igen. Tjooohoooo :squid

ORD.

//Fredda

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nikel skrev:
jag har 3 moppar. den ena har gått på 16000 den andra 10000 och den tredje 10000 dom dyraste e helförsäkrade men jag ska sälja 1

Och som vi alla vet så är det ingen skillnad på moped och klass 7 försäkringspremier...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
dumbo skrev:
Det är väl iaf billigare att bo, och allt detdär, om man är sambo?
Skulle jag bo sambo med någon skulle jag utan vidare kunna skaffa en hoj till. Inte nån värstinghoj då men...

Sen, som redan sagts, är det ju en prioriteringsfråga. Alla har inte helförsäkring, man kanske inte har den värsta, allra senaste hojen heller så att man får låna massor.
Själv har jag prioriterat bort bil, jag cyklar till jobbet sommarhalvåret och slipper således betala för kollektivtrafiken osv osv.
Nu har jág inte två cyklar iofs, men skulle jag haft bil, tex, så skulle jag fått köpa en äldre och billigare hoj istället.

Allting kostar, tjejen skulle knappast gilla att käka nudlar jämt osv..

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tommy skrev:
Jag kör tex bara trafik försäkring på min R1 -02 och den andra hojen är inte försäkrad alls just nu.

Många här tycker ju att man måsta ha minst helförsäkring och då är det ju inte så konstigt att det blir dyrt.
exakt, du fattar vad det handlar om :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Detta är i mycket en åldersfråga. Många på forumet som har flera bågar är lite äldre, dvs tjänar bättre och betalar mycket lägre försäkringspremier.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Tommy skrev:
Jag kör tex bara trafik försäkring på min R1 -02 och den andra hojen är inte försäkrad alls just nu.

Många här tycker ju att man måsta ha minst helförsäkring och då är det ju inte så konstigt att det blir dyrt.

Äntligen någon som har fattat! :tummenupp

Köper man hojar man har råd med och försäkrar på rätt sätt så är det inga problem.
Lånar man till att köpa för dyra leksaker och sen tvingas helförsäkra dem så kommer man aldrig få pengar över.

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Jag köpte en totalskrotad hoj av en firma och andra delar av anderbergs mc skrot Grevens skrot och ett race team. Kostnad ca 45000 för en gsxr-00:a. Inte så dyrt. Och regplåten flyttar jag mellan hojarna. Kör trafikförsäkrat.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Tommy skrev:

Hur vågar du det??
Jag menar halvförsäkring kan jag förstå det har jag själv detta året. Men hur vågar du trafikförsäkra i götet, det bör ju vara ganska stor stöldrisk där.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Bingo skrev:
Detta är i mycket en åldersfråga. Många på forumet som har flera bågar är lite äldre, dvs tjänar bättre och betalar mycket lägre försäkringspremier.

Där måste jag ha totalt ha missat något. (nyss fyllda 20) :)
Sa jag att jag jobbar på ICA?? (handlar mycket om prioriteringar som sagt var).

//Fredda

Last edited:

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Felix skrev:
Allting kostar, tjejen skulle knappast gilla att käka nudlar jämt osv..

Jag inbillar mig att jag har ganska enkla/billiga vanor och att dela hyra, telefon och allt annat "sånt", skulle ge mig i runda slängar 3kkr/mån mer att göra vad jag ville med. Räknar man sen in att mat blir billigare (nej, jag käkar inte nudlar och knäckebröd) och allt sånt så växer den summan ytterligare.
Jag förutsätter givetvis att flickan på något sätt får in egna pengar och inte lever på mig.

På den tiden jag var sambo tjänade jag betydligt mindre men kunde göra betydligt mer.

Sen har olika tjejer olika vanor och olika killar är olika mycket toffel.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Om du undrar hur folk kan ha råd me två hojar.. så undrar jag hur folk kan ha råd me en!!!! trafikförsäkring 17000 om året.. tjena hej!!!

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...