hur kolla polisens vagnpark??

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag som tycker att min snutnoja överträffar allt annat...

Skönt att möta sin överman. :tummenupp

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Gustav1 skrev:
Jag som tycker att min snutnoja överträffar allt annat...

Skönt att möta sin överman. :tummenupp

jag tror att jag har maximal snutnoja. börjar bli riktigt jobbigt. nästa år ska jag lätt köra en hoj som toppar mycket mer. kanske en kawa zxr9 eller vad dom heter. känns som att man skulle vilja ha lite mer toppfart än jag har.

jag känner just nu att det nästan ligger på 50% chans att jag får snutjag när jag är ute. jag har bara fått det en gång än så länge så det stämmer inte. men det känns så.
så här har det sett ut dom fyra senaste gångerna jag haft/skulle haft hojen ute.

1. fick snuten efter mig och drog dom.
2. fick ställa hojen och ta bilen för att jag fick tips om att det kryllade med snutan. gjorde det också. lyckades dock komma upp bakom en snutbil när jag höll 175 blås med bilen. hög fart ut ur en kurva och vips var dom där. hade ruskig tur för dom såg mig inte. svängde ändå upp i skogen och gömde mig lite. när jag står där passerar en snutbil till.
3. körde hoj och såg inga snutar.
4. fick tips om att det kryllade med snutar. tog hjälp av en kompis som åker den vägen och fick tillslut klartecken om att snutarna gett sig av. dom hade både hojar och bilar denna gång. löder iväg i klart högt tempo som vanligt. ligger i 220+ på en raka. bromsar hårt inför kurvan och kommer ifatt en bil. lägger mig i 100 i 10 sek och får möte med en snutbil!! hade jag bara åkt hemifrån en minut senare hade jag mött dom på rakan när jag höll 220+.

jag blir fan helt tokig. känns som att dom är överallt. ibland tror jag nästan att det är mig dom är ute efter. jag skulle verkligen behöva några mc--turer utan att se snutar nu för att jag ska lugna ner mig.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
bmwjohan skrev:
-- snip -- jag blir fan helt tokig. känns som att dom är överallt. ibland tror jag nästan att det är mig dom är ute efter. jag skulle verkligen behöva några mc--turer utan att se snutar nu för att jag ska lugna ner mig. -- snip --
Du kan inte försöka köra som folk istället för att försöka ta livet av dig varje gång du är ute och åker? :rolleyes:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Haha,,, killen är på väg att bli min idol... :D
Tyvärr så är han nog inte med oss så länge till,,, :skrämd

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
dags å fråga en förmodligen självklar fråga för dom flesta. :D

om man drar snuten kan dom inte göra någonting alls med registreringsnumret? lr är det bara att neka? lr hur gör man då.... ?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker inte att jag kör så fort. jag kör oftast på 90-vägar. då brukar jag köra 180-220 på rakorna och kanske 140-160 i kurvor. tycker inte alls att jag står på så väldigt mycket. min hoj är inte direkt det modernaste heller.
dock när man ligger och kör såhär så tycker poliserna att man är en helt iq-befriad självmordskandidat så det blir lätt jobbigt.
jag bestämde innan jag skaffade hoj att jag aldrig ska köra så fort att det känns farligt och att alltid hålla goda marginaler. det tycker jag att jag gör. ok att jag inte har några marginaler alls egentligen för ifall det skulle hoppa upp djur på vägen, men det får man helt enkelt hoppas på att det inte gör.

steff.. kör med svart visir. kör ifrån dom. neka. :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hahaha,,, Han är ju bara för skön alltså... "tycker inte alls att jag står på så väldigt mycket",,,,

Hehe,,, :D :D

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Det är ju bättre att köra ifrån dem innan de gett tecken för att du ska stanna annars kan det bli ett jävla liv. Gör man det så blir det ju bara fortkörning om de nu skulle få tag i en. Att inte ha stannat på polismans tecken är ju lite allvarligare.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det är fult att driva med hederligt folk.

Få se nu...

90-vägar, 180-220 på rakorna, 140-160 i kurvorna, poliserna att man är en helt iq-befriad, hålla goda marginaler...

Varför går inte ekvationen ihop ??

//P

bmwjohan skrev:
jag tycker inte att jag kör så fort. jag kör oftast på 90-vägar. då brukar jag köra 180-220 på rakorna och kanske 140-160 i kurvor. tycker inte alls att jag står på så väldigt mycket. min hoj är inte direkt det modernaste heller.
dock när man ligger och kör såhär så tycker poliserna att man är en helt iq-befriad självmordskandidat så det blir lätt jobbigt.
jag bestämde innan jag skaffade hoj att jag aldrig ska köra så fort att det känns farligt och att alltid hålla goda marginaler. det tycker jag att jag gör. ok att jag inte har några marginaler alls egentligen för ifall det skulle hoppa upp djur på vägen, men det får man helt enkelt hoppas på att det inte gör.

steff.. kör med svart visir. kör ifrån dom. neka. :tummenupp

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
goodfella skrev:
Det är ju bättre att köra ifrån dem innan de gett tecken för att du ska stanna annars kan det bli ett jävla liv. Gör man det så blir det ju bara fortkörning om de nu skulle få tag i en. Att inte ha stannat på polismans tecken är ju lite allvarligare.

du det var smart. ska komma ihåg det. med andra ord så är det bara att gasa fullt så fort man kommer i närheten av snutbilar. i förebyggande syfte :D

måste passa på och fråga dig goodfella om en sak. hur stor skillnad är det på våra hojar egentligen.
är din mycket snabbare än min? på pappret skiljer det inte så jättemycket på vikt och effekt tror jag.
är din mycket bättre i kurvorna?

sitter och klurar lite på vad man ska ha för hoj nästa sommar. vill ha mer toppfart.

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
kom på att det fortfarande inte är någon som har svarat på det som tråden handlar om. finns det någon sida på nätet eller nått annat där man kan se vad polisen har för vagnpark i resp. län?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag har inget vettigt svar på din fråga men en ska som alla lite fint försökt säga dig eftersom du verkar lite ny på hojar är att
försök inte dra en snuthoj!!!!
Bilar går att köra ifrån men det ska till perfekta förutsättningar.

Edit: Jag menar inget illa utan är mera ute efter att du ska överleva sommaren.

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag vet att det väl kanske är idiotiskt att försöka dra en snuthoj, men anledningen till att jag skaffade hoj var att jag ser det som att när man kör sporthoj gäller inga hastighetsgränser. man kör hur fort man vill och det finns ingen som kan göra något åt det.
om man då skulle stanna för snuthojen faller hela grejen. då kan man likagärna åka bil igen.

klurade lite på det där som du skrev om att för att man ska kunna dra snutbilar måste det till perfekta förhållanden.
vad är egentligen det?
är det tomma raka vägar?
tomma kurviga vägar?
mycket trafik som man kan kryssa mellan medans bilen får det jobbigt?
vilket tänker du på? jag tycker nästan att det känns som att det är lättast att hänga av bilar då det finns mycket trafik.

och du det där jag skrev i mekhörnan pratar vi tyst om.. :rodnar

måste passa på och fråga dig om din hoj också... din zx-9r. en sån är jag sugen på. känns som att man får väldigt mycket pulver/toppfart för pengarna om man köper en sån.
vad finns det för för och nackdelar med den hojen som du ser det?

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Har varit uppe flera ggr förut.
Men bra förhållanden... Tja, ingen passagerare, bensin i tanken, vackert väder, nykter, ingen tid att passa osv.
Försök inte dra snuten i stan, de har nått som är snabbare än dig, radio...
Och det finns cyklar, fotgängare, döva och blinda bilister osv.
Vajerräcken kan nog ge lite försprång däremot men fundera om det verkligen är värt det både en och två ggr.
Jag har bara blivigt stoppad två gånger och då har farbror blå varit snäll och jag sluppit undan med en tillsägelse. Hade varit ganska korkat att försöka sticka då va?

/ Fegisen

P.S. Raderade mekdelen :D D.S.

Edit:
Efter att ha läst din tråd om Köra utan nummerplåt och den att man ska köra oförsäkrat så tycker jag nog att du ska inte köra, äga, titta, eller ens tänka motorcyckel. för alla andra hojåkares skull.
Mina 50 öre...

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
ZX-9R är en bra sporthoj som man kan toura och posa på.
Du har inte råd med en helförsäkring.
Den är dyr att laga om man vurpar.
Den är lika snabb/ långsam som vilken modern sporthoj som helst (med mig som chaffis).

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Polisens vagnpark på SAAB-bilar är lite olika.

De flesta radiobilarna är vanliga 2.3T 175hk, inom trafikenheten som genomför beteendeövervakning i trafik är många Aero-bilar såväl målade som civila men det beror oftast på deras övriga utrustning. Bilarna med Laser-Pilot och hela baletten är i princip alltid Aero medans dom enklare utrustade bilarna ibland bara är 2.3T 175hk .
Det finns några få moddade Aero bilar som har lite extra pulver i motorn och dom ska man akta sig lite för då det inte är dom snällaste killarna som kör dom, stannar du så är det ingen Nåd eller förståelse........ men så kan det ju egentligen alltid vara, eller hur ?

/Nitrous

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
soppatorsken skrev:
Har varit uppe flera ggr förut.
Men bra förhållanden... Tja, ingen passagerare, bensin i tanken, vackert väder, nykter, ingen tid att passa osv.
Försök inte dra snuten i stan, de har nått som är snabbare än dig, radio...
Och det finns cyklar, fotgängare, döva och blinda bilister osv.
Vajerräcken kan nog ge lite försprång däremot men fundera om det verkligen är värt det både en och två ggr.
Jag har bara blivigt stoppad två gånger och då har farbror blå varit snäll och jag sluppit undan med en tillsägelse. Hade varit ganska korkat att försöka sticka då va?

/ Fegisen

P.S. Raderade mekdelen :D D.S.

Edit:
Efter att ha läst din tråd om Köra utan nummerplåt och den att man ska köra oförsäkrat så tycker jag nog att du ska inte köra, äga, titta, eller ens tänka motorcyckel. för alla andra hojåkares skull.
Mina 50 öre...

dom där förhållandena du radade upp.. jag köra bara med precis dom förhållandena. har aldrig passagerare. alltid mycket i tanken. kör bara när solen lyser.

kan däremot inte hålla med dig riktig om det där med att man inte ska dra dom i stan. i dom flesta städer kan du dra polisens bilar väldigt lätt utan att köra fort. tex i staden där jag kör mest finns det minst tio ställen där man kan glida igenom lite lungt men en bil får inte plats. tex cykelväg över en å. enkelriktage gator som har en liten lucka ut till någon annan väg där en hoj får plats men inte en bil. osv.

tackar så mycket för att du raderade meckdelen.

angående dom där trådarna så har jag försäkring och sen om man har nummerplåt eller inte spelar väl egentligen ingen roll för någon annan.

nej jag skulle aldrig ha något annat är trafik på vilken hoj jag än äger. eller jo jag skulle väl kanske kunna tänka mig en halv ifall jag inte skullle ha något bra ställe att låsa in hojen på.
zrx-9r låter som en ok hoj.

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nitrous.. tackar för svaren.

jag snackade med en polis igår och hörde mig för om vad dom har för bilar här i närheten. så nu vet jag :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Rundningsmärke skrev:
En duktig förare kör ifrån dig på en 125:a när vägen svänger, även om du sitter på en R1:a.
Jag misstänker att MC-poliser övar en del på att hantera sin hoj, eller vad tror du? :rolleyes:

/A
:fakta
Så länge det inte är raktframräjsing så är det bara föraren!

men man blir lite rätt när man höra att Sten sätter 12or på knutstorp med sin BMW :skrämd (nån som vet om det e sant?)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept