Gustav1 skrev:Jag som tycker att min snutnoja överträffar allt annat...
Skönt att möta sin överman.
Gustav1 skrev:Jag som tycker att min snutnoja överträffar allt annat...
Skönt att möta sin överman.
Du kan inte försöka köra som folk istället för att försöka ta livet av dig varje gång du är ute och åker?bmwjohan skrev:-- snip -- jag blir fan helt tokig. känns som att dom är överallt. ibland tror jag nästan att det är mig dom är ute efter. jag skulle verkligen behöva några mc--turer utan att se snutar nu för att jag ska lugna ner mig. -- snip --
bmwjohan skrev:jag tycker inte att jag kör så fort. jag kör oftast på 90-vägar. då brukar jag köra 180-220 på rakorna och kanske 140-160 i kurvor. tycker inte alls att jag står på så väldigt mycket. min hoj är inte direkt det modernaste heller.
dock när man ligger och kör såhär så tycker poliserna att man är en helt iq-befriad självmordskandidat så det blir lätt jobbigt.
jag bestämde innan jag skaffade hoj att jag aldrig ska köra så fort att det känns farligt och att alltid hålla goda marginaler. det tycker jag att jag gör. ok att jag inte har några marginaler alls egentligen för ifall det skulle hoppa upp djur på vägen, men det får man helt enkelt hoppas på att det inte gör.
steff.. kör med svart visir. kör ifrån dom. neka.
goodfella skrev:Det är ju bättre att köra ifrån dem innan de gett tecken för att du ska stanna annars kan det bli ett jävla liv. Gör man det så blir det ju bara fortkörning om de nu skulle få tag i en. Att inte ha stannat på polismans tecken är ju lite allvarligare.
soppatorsken skrev:Har varit uppe flera ggr förut.
Men bra förhållanden... Tja, ingen passagerare, bensin i tanken, vackert väder, nykter, ingen tid att passa osv.
Försök inte dra snuten i stan, de har nått som är snabbare än dig, radio...
Och det finns cyklar, fotgängare, döva och blinda bilister osv.
Vajerräcken kan nog ge lite försprång däremot men fundera om det verkligen är värt det både en och två ggr.
Jag har bara blivigt stoppad två gånger och då har farbror blå varit snäll och jag sluppit undan med en tillsägelse. Hade varit ganska korkat att försöka sticka då va?
/ Fegisen
P.S. Raderade mekdelen D.S.
Edit:
Efter att ha läst din tråd om Köra utan nummerplåt och den att man ska köra oförsäkrat så tycker jag nog att du ska inte köra, äga, titta, eller ens tänka motorcyckel. för alla andra hojåkares skull.
Mina 50 öre...
Rundningsmärke skrev:En duktig förare kör ifrån dig på en 125:a när vägen svänger, även om du sitter på en R1:a.
Jag misstänker att MC-poliser övar en del på att hantera sin hoj, eller vad tror du?
/A
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |