Hur kommer det sig att medelåldern hos motorcyklister stiger?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Som vadå, Facebook? "åh, la ut en statusuppdatering, måste kolla likes.." eller sitta och spela någon form av spel framför dator, konsol.. eller fika. Och shoppa..

Ja, ers skäggighet. Det är sannolikt helt rätt det du skriver. Fyfan va skiten går utför på 10-15år...

Ja, tyvärr är ju knappast sysselsättningarna alltid positiva.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ordet "livsnjutare" kommer på tanke när jag läser detta, e ja rätt ute?:)

eller enligt min exfru, Peter Pan Syndrome :

The supposed psychological phenomenon of immaturity among some men and women, who, like the fictional character, remain childish and fail to assume appropriate adult social roles and responsibilities.  

Men exfruar har ju alltid synpunkter på allt. At the end of the day är det viktigaste att man är själv är tillfreds med hur man lever.

:tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Som vadå, Facebook? "åh, la ut en statusuppdatering, måste kolla likes.." eller sitta och spela någon form av spel framför dator, konsol.. eller fika. Och shoppa..

Ja, ers skäggighet. Det är sannolikt helt rätt det du skriver. Fyfan va skiten går utför på 10-15år...

Ha ha...häromdagen sitter jag med en liten flickvän och försöker hålla konversation. I grova drag berättar jag lite om olika projektledningsmetoder..i typ 15 miin vid frukosten varpå jag pausar lite för att invänta någon form av feedback alt fråga eller något som hon skulle tillföra (typ så det inte blir en monolog)...

Hon tittar upp fr telefonen och lyser upp varpå hon säger engagerat "åååå....titta ! anna har lagt upp en gullig bild på en jordgubbe på sin timeline !! Vad fint ! Den måste jag lajka !!"

Tiderna förändras antar jag...och egentligen. vad gör projektledning mer intressant än en jävla jordgubbe ??

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
ha haa,bra skrivet!!!Han kanske inte få nåt annat?Samma här,äldre dam med mck pengar,då få jag vilken hoj som helst....vissa gubbar måste ju impa unga damer!

så är det väl, men vad gör man när det är det enda jag får ?? gamla kärringar med pengar vill inte ha mig .."omogen och oseriös" säger de :( så jag får väl nöja mig med unga utan pengar och bara tre Duccar.

jag får väl dras med rosiga kinder, fasta bröst, slät hy och slanka cellulitfria lår hos damerna. förbannelse vilar nog på mig som måste stå ut med kvinnor som
inte behöver se upp för generande hårväxt eller gravitationens lagar...

det värsta som jag lider mest av är ändå, att de alltid och jämt är en nagel i ögat på min exfru :D.

Det är ett hårt hundliv man har...bara slit, släp, ansvar och plikter och inget får man för det !

:tungan

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
men som nu i natt när jag va på race, de finns hyffsat unga streetrace team, hälften av publiken är under 25 likväll va dem 5 andra mc förararna tjocka 40+are ?!
Jag känner fler 2xåringar med turbo bmw än hoj trots att min gamla 20k gixxer piska skiten ur deras 50++k och massa jobb bilar

jobb bostad och råd köper jag inte.
en sketen hantverkare har 20k+ efter skatt i stockholm vid 24 års ålder, bostäder finns för 5k månaden utan att ligga i en brinnande förort, en str3 som är iaf hyffsat vass första hoj kostar knappa tusingen att helförsäkra.

körkortet är iof en riktig pain in the ass med all jävla krypkörning och alla kurser och riktigt svår att klara under 10k vilket är ett stort steg

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Kan bara referera till mig själv som tog mc-kortet när jag var 38, nu 39.

Körde cross från 6 års ålder till 15 för då blev det moppe, egentligen helt sjukt att byta ner sig.
Tog körkort 19-19, skrev för mc samtidigt men körde aldrig upp. Tänkte länge att jag själv inte var mogen för att köra på gatan. I 30 års ålder kommer intresset tillbaka men inte riktigt ekonomin. 38 år gammal finns ekonomin och tiden för att ta mc-kort och tanken på att man skulle vara mogen. Har nu kommit på att jag blir nog aldrig riktigt mogen för mc.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
men som nu i natt när jag va på race, de finns hyffsat unga streetrace team, hälften av publiken är under 25 likväll va dem 5 andra mc förararna tjocka 40+are ?!
Jag känner fler 2xåringar med turbo bmw än hoj trots att min gamla 20k gixxer piska skiten ur deras 50++k och massa jobb bilar

jobb bostad och råd köper jag inte.
en sketen hantverkare har 20k+ efter skatt i stockholm vid 24 års ålder, bostäder finns för 5k månaden utan att ligga i en brinnande förort, en str3 som är iaf hyffsat vass första hoj kostar knappa tusingen att helförsäkra.

körkortet är iof en riktig pain in the ass med all jävla krypkörning och alla kurser och riktigt svår att klara under 10k vilket är ett stort steg

Men en "stylad" BMW är det ju grymt mycket enklare att plocka upp fjortisar vid den lokala korvmojjen, rent logistiskt alltså.

Med bil:
1. Köp en gammal BMW
2. Nya fälgar och luftbroms från Biltema
3. Hysta in några polare
4. Bränn däck
5. ?
6. K****a

Med Mc:
1. Skaffa ett jobb
2. Köp, underhåll, försäkra och skydda från tjuvpacket en st mc och två uppsättningar skyddsutrustning.
3. Glid runt på stan och försök få kontakt med någon, ge upp och gå ut på krogen och ragga istället.
4. Stäm träff med ett kex
5. ?
6. Hennes far skjuter dig när du dyker upp på en dödsmaskin och ska ta med hans dotter på en tur.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Frugan påstod att det var en tidig 40-årskris :mad:

Nu håller hon själv på att ta hojkortet, lita på att jag ska påminna henne om hennes egen teori om ett par veckor när hon kört upp.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...

Detta håller jag med om. Jag hade inte mc när jag började. 1 lektion är ju 1100kr. Sen kostade det 2100kr att hyra skolans hoj för uppkörningen.

Man skulle haft egen hoj, kört 1 på krypkörning. Sen tränat det som fan själv och sen tagit 1 letion i trafiken om det behövts. Då hade man kommit undan billigare.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
kids lägger sina pengar på saker som Macbook Air istället. Helt tokigt enligt mig.

Haha, jo fan, det är riktigt idiotiskt, med en dator kan man ju inte söka jobb eller utbildningar, utbilda sig på/med eller göra nånting annat vettigt som man kan med en MC (som kostar minst det dubbla, plus kostar som en macbook i försäkring per år... och så var det övningskörning, uppkörning, säkerhetskläder, handskar, stövlar och hjälm...)

Visst, allt handlar om prioriteringar och folk gör ibland knasiga sådana, men att prioritera en dator framför MC och allt däromkring är verkligen inget galet beslut.
Tyvärr är ju MC idag inget annat än ren (och dyr) lyx.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Haha, jo fan, det är riktigt idiotiskt, med en dator kan man ju inte söka jobb eller utbildningar, utbilda sig på/med eller göra nånting annat vettigt som man kan med en MC (som kostar minst det dubbla, plus kostar som en macbook i försäkring per år... och så var det övningskörning, uppkörning, säkerhetskläder, handskar, stövlar och hjälm...)

Visst, allt handlar om prioriteringar och folk gör ibland knasiga sådana, men att prioritera en dator framför MC och allt däromkring är verkligen inget galet beslut.
Tyvärr är ju MC idag inget annat än ren (och dyr) lyx.
Men Einstein, självklart är jag inte emot datorer. Givet att jag postat på SH sedan 2003 så skulle man kunna dra slutsatsen att jag t.o.m. har en själv.

Det var menat att "status" hos kids kan ligga på att köpa en onödigt dyr och lyxig dator. En Macbook Air kostar 10k, men har intern hårdvara motsvarande något som du kan få för 4k ifrån en PC-tillverkare.

Även om SH är kul, så finns det riktiga upplevelser utanför tangentbordet. Jag köpte min första tunga mc medan jag pluggade på högskola. Finansierad mha att jag jobbade extra på ett bageri på arbetstider då jag inte gick i skolan

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...