Hur kullagra en hammock?!

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
1. Fan vad jag blev besviken när jag öppnade tråden.

2. Måste lära mig läsa men jag är helt säker på att rubriken löd "Hur knulla i en hammock?" Det skulle vara ett riktigt svenskt sommarproblem....

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det problemet skulle i o f s också behöva utredas men det bör kanske avhandlas i en helt egen tråd alternativt ett helt annat forum

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Det problemet skulle i o f s också behöva utredas men det bör kanske avhandlas i en helt egen tråd alternativt ett helt annat forum

Det skulle kunna bli en intressant tråd som skulle handla om hur hammockens vinkelhastighet påverkas av den svängande kroppens massa (hammock+objektet ifråga:tuttar) och KjeTTingens längd. Samt hur erforderlig amplitud påverkas av övriga inblandade organ.:rodnar

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Haha! Den här tråden skulle gå att utveckla ordentligt!

Nån vidare byggtråd blir det inte då jag inte har så många bilder på bygget. Jag rekommenderar dock att bygga en egen hammock istället för att köpa nåt räppligt skit. Ett tips är att man utgår från befintliga dynor. Välj vilka som helst, men utgå från dom. Ta gärna en kik på en befintlig hammock som du gillar för att få måtten på de stora bitarna. Sen kan du anpassa det till vad som helst. Jag gjorde en som man kan sova i och har 200 cm sittbredd. Dessutom med fast tak så att den kan stå ute året om. Lade shingeltak som passar väldigt bra. Det blir tungt, men den kommer också att stå där några år. Paketvikten på en "Hillerstorp Dalom" är knappt 50 kilo. Den egenbyggda väger säkert 200 kilo..

Nån knulltråd blir det inte heller. Det är oerhört svårt att gänga i en hammock. Åtminstone om det ska ske med kvalitet och någorlunda ljudlöst...

Jag svarar gärna på frågor dock! Helst om bygget.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det skulle kunna bli en intressant tråd som skulle handla om hur hammockens vinkelhastighet påverkas av den svängande kroppens massa (hammock+objektet ifråga:tuttar) och KjeTTingens längd. Samt hur erforderlig amplitud påverkas av övriga inblandade organ.:rodnar

Det där kan jag stänga direkt. Allt handlar om motjuck, det vet ju för fan alla...det blir liksom ett nollsummespel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA