Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

• Antal röstningar
    0

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Efter att ha blivit gipsad igen så sitter jag å grubblar lite på det här med sjukskrivning.

Förra gången jag hamnade på sjukhus flög jag helikopter dit, var medvetslös i 6h, stygg minnesförlust, tappade ordförrådet och somnade var 15'e sekund. Men jag blev sjukskriven 1v! Efter 1v somnade jag varannan timme, hade fortfarande tappat 70-80% av ordförrådet å haltade som en skadeskjuten bläckfisk.

Nu bröt jag några ben i foten, fick en spik å lite gips, och blev sjukskriven lite drygt 1,5 månad! :jisses Efter en dag hemma, mest pga sömnbrist pga operation mm, så var jag tillbaka på jobbet. Vid återbesöket så hotade läkarn med att försäkringen inte gäller om man är gipsad, så dom tvingade mig till färdtjänst från försäkringskassan, men då måste jag vara hemma å va sjukskriven 2v innan dom betalar något :huvet Så jag fortsätter glatt jobba istället! Å ja, försäkringen gäller, trots att man är gipsad på foten :tummenupp

Så min fråga är, hur länge blev ni sjukskrivna efter er vurpa, och hur mycket gjorde ni illa er? :va

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
Tja!

Efter att ha blivit gipsad igen så sitter jag å grubblar lite på det här med sjukskrivning.

Förra gången jag hamnade på sjukhus flög jag helikopter dit, var medvetslös i 6h, stygg minnesförlust, tappade ordförrådet och somnade var 15'e sekund. Men jag blev sjukskriven 1v! Efter 1v somnade jag varannan timme, hade fortfarande tappat 70-80% av ordförrådet å haltade som en skadeskjuten bläckfisk.

Nu bröt jag några ben i foten, fick en spik å lite gips, och blev sjukskriven lite drygt 1,5 månad! :jisses Efter en dag hemma, mest pga sömnbrist pga operation mm, så var jag tillbaka på jobbet. Vid återbesöket så hotade läkarn med att försäkringen inte gäller om man är gipsad, så dom tvingade mig till färdtjänst från försäkringskassan, men då måste jag vara hemma å va sjukskriven 2v innan dom betalar något :huvet Så jag fortsätter glatt jobba istället! Å ja, försäkringen gäller, trots att man är gipsad på foten :tummenupp

Så min fråga är, hur länge blev ni sjukskrivna efter er vurpa, och hur mycket gjorde ni illa er? :va

Beror framför allt på vilket jobb du har, jag blev sjukskriven ca 8 veckor när jag for i asfalten med hojjen i jeans och tröjja, fick rejäla skrapsår och var tillbaka 8 veckor senare med lite ont...

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Höger Skenben av på 37 ställen + lite annat smått å gått:tummenupp
Inget gips bara spikar å skruvar:tummenupp
Sjukskriven i 6 månader.
Tbx på jobbet efter 5:tummenupp
Hadde dom Gipsat skulle det vart minimum 12 mån i gips sa han:fyllisar

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Blev sjukskriven 02/06-06 började jobba 25% efter nyår ytligare 1.5månad innan fulltid.

Högerbenet blev sallad, ialf det som gjorde att det tog sådan tid.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Sprickor på samtliga revben(inget som var av dock). Kotkompressioner på tre kotor och lilafärgade blåmärken på insidan av låren samt på "bästa vännen".

Sjukskriven i 1 månad, hade ett mycket fysiskt jobb.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Beror framför allt på vilket jobb du har, jag blev sjukskriven ca 8 veckor när jag for i asfalten med hojjen i jeans och tröjja, fick rejäla skrapsår och var tillbaka 8 veckor senare med lite ont...
Jag är it-konsult/systemutvecklare, inte direkt världens mest fysiskt krävande jobb kanske, i synnerhet inte för fötterna iaf...

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Är uppe i 1 månads sjukskrivning idag men det blir minst 2 månader till :huvet
Fraktur på höger överarm. Fraktur på halskota, bröstkota och ländkota. Fraktur i höger knä. Fraktur på bröstbenet. Fraktur på 2 tår höger fot summa:8 frakturer 1 smäll :yoparty

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Inte så länge tycker jag!

Hej!

Smällde med en buss nov-08, bröt båda handlederna 7 frakturer i vänster, 9 frakturer i höger, bröt även tre revben, Vänster knä, slet av inre korsbanden både i vänster och höger knä. Lättare skallfraktur, Slet av den 4 hövdade lårmuskeln på vänster sida. Opererad ggr flera, bara vänster knä (minisken m.m) kvar. Total sjukskrivning 2 v. Vägrade gips då det inverkade menligt på min rörlighet, var "påtänd" av legalt godis i ett par månader, ingen märkte det dock på jobbet. Fick leka DR House ett par månader, köpte en grym hopfällbar käpp i kolfiber.:D
Sitter givetvis på hojen från början av Mars igen, lite svårt att lyfta benen över sadel, gör ont fortfarande i händerna efter en tids köning. Annars är det bra.
Mvh
Majjen07

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Hej!

Smällde med en buss nov-08, bröt båda handlederna 7 frakturer i vänster, 9 frakturer i höger, bröt även tre revben, Vänster knä, slet av inre korsbanden både i vänster och höger knä. Lättare skallfraktur, Slet av den 4 hövdade lårmuskeln på vänster sida. Opererad ggr flera, bara vänster knä (minisken m.m) kvar. Total sjukskrivning 2 v. Vägrade gips då det inverkade menligt på min rörlighet, var "påtänd" av legalt godis i ett par månader, ingen märkte det dock på jobbet. Fick leka DR House ett par månader, köpte en grym hopfällbar käpp i kolfiber.:D
Sitter givetvis på hojen från början av Mars igen, lite svårt att lyfta benen över sadel, gör ont fortfarande i händerna efter en tids köning. Annars är det bra.
Mvh
Majjen07

Strongt jobbat! :yoparty Som man säjer, upp på hojen så snart som möjligt igen så man inte nlir rädd för den...

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tveksamt om jag kommer tebax alls...

Smällde 15 Maj 2001......50% invaliditet av F-bolaget....100% sjuk enl, F-kassan tills en månad sedan då dom tack vare nya regler drog in 25%, detta är dock överklagat, får väl se hur det går.

Respirator 2 veckor, bröt det mesta (47 brott), div nervskador och viss förlamning. Inre blödningar, 64 enheter blod o plasma (ca 30 liter) 2 hjärtstillestånd.
Pappa tog kortet på mig i respiratorn samma dag dom fick veta att jag skulle överleva...5 dagar efter smällen...gissa om man hade dåligt samvete när man vaknade upp..

Bifogat

• 2001-05-15 MC olyckan.jpg
    2001-05-15 MC olyckan.jpg
    80.1 KB · Visningar: 322
  • 2001-05-15 MC olyckan (2).jpg
    2001-05-15 MC olyckan (2).jpg
    89.1 KB · Visningar: 294
  • 2001-05-20 ligger i respirator (3).jpg
    2001-05-20 ligger i respirator (3).jpg
    59.7 KB · Visningar: 493
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Första gången: två dagar. Gjorde för jävla ont för att hoppa runt med kryckor i massa trappor. Läkaren tyckte det var ok. 2v med kryckor + ytterligare 2v utan att kunna springa/hoppa.

Andra gången: några timmar. Läkaren tyckte jag va kocko och sjuksköterskorna hotade att ringa min plutonschef och säga massa saker. 1v med kryckor + 3v innan jag kunde springa/hoppa.

Tredje gången: inte alls. Chefen fick plocka upp mig och hojen. Hjärnskakning och var lagom värdelös på jobbet några dagar, men jag va där! Har fortfarande ont i huvudet till och från nu, tre veckor senare.

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Smällde 15 Maj 2001......50% invaliditet av F-bolaget....100% sjuk enl, F-kassan tills en månad sedan då dom tack vare nya regler drog in 25%, detta är dock överklagat, får väl se hur det går.

Respirator 2 veckor, bröt det mesta (47 brott), div nervskador och viss förlamning. Inre blödningar, 64 enheter blod o plasma (ca 30 liter) 2 hjärtstillestånd.
Pappa tog kortet på mig i respiratorn samma dag dom fick veta att jag skulle överleva...5 dagar efter smällen...gissa om man hade dåligt samvete när man vaknade upp..

:näsblod shit!

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Strongt jobbat! :yoparty Som man säjer, upp på hojen så snart som möjligt igen så man inte nlir rädd för den...
Japp, mycket viktigt! Efter min vurpa, när jag fick flyta helikopter, så ville jag upp på hojen asap. Fast det tog trots allt 2v, och i en kurva tyckte jag det gick för fort, ca skyltad hastighet, i en svag höger på 70-väg, kurvan hade klarat 140 utan problem, så jag bromsar, hårt. Då fick jag en näsknäpp, jag insåg att jag gjorde jävligt fel, å att jag skulle hamna i terrängen igen om jag fortsatte göra fel. Å då släppte mina nojor också, och jag kunde köra som vanligt igen! :) Fast med lite mer självbevarelsedrift kanske... :rolleyes:

Å där försvann all min rätt att klaga över en spik i foten :(

MC Doktorn

Guest

satan mannen där var du nära att möta liemannen

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Å där försvann all min rätt att klaga över en spik i foten :(

haha det var inte min mening, finns ju dom som har det värre än mig. Idag mår jag kanonbra....trots grym värk dagligen och taskig rörlighet i höger ben...så man kan må bra trots man mår skit :)
Ser man mig så märker man det inte, lite haltande det är allt. Huvvet slog jag i utav helsike oxå men inget rättades till trots detta....

Krävs mer än så för att få av mig av hojen dock, idag kör jag ju fortare än nånsin, men aldrig mer landsvägs lekstuga, förmodligen inte landsväg alls...

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Cross olycka 060205
Kraftig kotkompression på en bröstkota.
Bäckenbenet av på tre ställen + sprickor i båda höftledsskålar.
Höger axel ur led.

Sjukskriven på heltid i tre månader, sen halvtid i tre till...

Har dock fortfarande nästintill daglig värk i ryggen, vilket är surt men det kunde ju ha gått värre :)

Vill också passa på att tipsa alla om att SKAFFA en bra olycksfallsförsäkring!!!

Det hade inte jag tyvärr, och har således inte fått en sikin för arbetsinkomstförlust, mediciner, kläder, sveda och värk......

Vill inte ha något medlidande eller så, jag har mig själv att skylla. Vill bara inte att någon annan ska göra samma tabbe som jag!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tippade på macken, slog knät i ent gruskorn som låg löst ovanpå asfalten, jag bet ihop o jobbade dagen efter.

:D

Nädå, men det är en del som fått bra med stryk tydligen, kul att du ändå satsar på att köra bempas. :tummenupp

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld

Ajajaj en smäll massor med smärta det får en annan att inse att man hade tur får nog ändra mitt inlägg till en smäll och bara 8 frakturer kul att se att du fortfarande kör hoj :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring