Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

• Antal röstningar
    0

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Efter diverse inlägg med rätt brutala skador känner jag mig ganska töntig nu när jag sitter med en fucked up axel som jag opererade för 6 veckor sen :död

Sjukskriven 8 veckor är jag iaf..

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Var ute och gasade på en grusväg på en HVA 258 för 4 år sedan, kommmer till en kurva som var lite skarpare en vad jag hade tänkte, jag bromsade med bakbromsen för fullt för att få ner fart och ställa upp den när jag kände att den här kurvan kommer jag inte att klara mig igenom, jag tittade upp och såg ett gärde framför mig men såg också ett dike, i samma sekund hade jag tänkte att handbromsen skulle rädda mig.
Men icke sa nicke handbromsen drog mig i backen med dunder och brak, jag piggnade till och skulle resa mig du funkade inte kropp, jag kom inte upp hur jag en tog i, jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra för att komma upp på benen,,,, jag hade hojen över mina ben därav motståndet när jag skulle upp.

Stukad fot, hjärnskakning, nyckelbenets senor var avslitna. 2 operationer, 4 månaders sjukskrivning.

Den smällen har fått mig att definitivt fått mig att alltid se över vilka faror som finns runt på vägar, hade jag fått möte så hade jag förmodligen inte skrivit denna historia.

Allt det på sketen HVA 258 som knappt gör hundra, nästan så man skäms.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring