Med kassa värmare (thaiskräp, NGC osv) blir däcken 60-65 grader från början, sen kan du göra matten själv.
/ Jens
Grevens Heat Pro "American quality" värmer också bara till 60-65 grader efter 1-2h värmande. Iallafall nu på vårkanten.
Inte bara mina värmare som kontrollerats.
Jag har Heat Pro (den modellen som kom till iår med lite mer isolering i). Jag mätte upp mina (stående i box, men kallt ute i helgen) till 86 grader bak och 89 fram...
Står man i tält blir det kallare eftersom det blåser mer...
/ Jens
Även värt att tänka på är om man tex står på en tävling och är inkopplad på ett skåp långt bort i kedjan och kanske dessutom med långa sladdar kan det bli en märkbart spänningsfall fram till dina värmare.
Har märkt stor skillnad hur varma däcken blir med sparcovärmare inkopplade på byggcentralerna gentemot eget elverk (varmare)
Har man dessutom sladdvinda istället för skarvsladd bör man kolla vad den ger för effekt inrullad samt helt utrullad. Det är inte helt ovanliga siffror med max ~900W ihoprullad och ~3500w helt utrullad.
Har man dessutom sladdvinda istället för skarvsladd bör man kolla vad den ger för effekt inrullad samt helt utrullad. Det är inte helt ovanliga siffror med max ~900W ihoprullad och ~3500w helt utrullad.
Det fina med sladdvinda är att den till slut smälter om du matar på med hög effekt (ihoprullad såklart). Har ofrivilligt provat själv
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|