Samma här.Kör så länge det inte är frost. Året runt
Samma här. Det innebär juni, juli, augusti, och bara de dagar det inte regnar eller blåser eller är för kallt. Helst 20-25 grader, sol och nästan vindstilla. Perfekt.För mig är hoj ett nöje. Är det under 15 grader blir det inget nöje längre. Jag har med åren blivit mer bekväm och väljer att åka enbart om temperaturen är lämplig. Vill varken frysa eller svettas, vilket begränsar antal lämpliga dagar. Inte under 15 och inte över 25
Jag kör ingen annan MC, så jag har inte något att jämföra med. Det har alltid gjort ont att köra långt på hoj, och ondare ju mer statiskt man sitter. Köra småvägar aktivt orkar man ganska bra. Motorväg är tortyr efter en timme. Knäna värker, handlederna värker, axlarna värker, ryggen stelnar. Precis som det ska vara att åka hoj . Men visst lättar smärtan om man drar på mer och får hjälp av fartvinden. Formen är bra, men tung skulle jag säga.Hur är det att köra R1:a när man kommer upp i åren? Provade själv åtskilliga sporthojar s.k. värstingar, du måste vara i bra form? Är själv inbiten sporthojåkare o alltid haft värsta Hondan.
Man måste dra på rätt bra för att det ska kännas OK?
Haha, kul att se fler som är lite kinkiga med väder och temp innan det blir ngn körning.Samma här. Det innebär juni, juli, augusti, och bara de dagar det inte regnar eller blåser eller är för kallt. Helst 20-25 grader, sol och nästan vindstilla. Perfekt.
Jag kör Knox-innerjacka och Pando moto tights. Då kan man ha vad man vill utanpå för att väderanpassa. Funkar kanon.Jag fick på värmehandtag på Tuaregen förra veckan, så nu blir det nog ett par veckor till i alla fall. Om jag orkar ta tag i att köpa lite varmare kläder planerar jag att försöka köra så länge det är torrt och över 4 grader Celsius. Knox lager-på-lager-lösning lockar.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|