boba fett skrev:2235206Är det nån som vet hur lång rakan är på Mantorp???
imaster skrev:2235615Eftersom själva rakan är 1/4 mile (ung. 430 m) och de kör med det allra värsta av det värsta där så måste också bromssträckan vara minst 600 m (se SVEMO:s reglemente §4.3.3) så borde rakan vara strax över 1000 m. Nu har jag inte varit på Mantorp på över 10 år men minns jag helt fel när dragracingbromssträckan fortsätter när övriga banan svänger? I så fall kan ju rakan vara kortare. Även detta inlägg är en gissning...
Fast när man kör på banslingan komemr man in en bit på strippen så totalt kan rakan nog vara 1000 m men man använder mellan 800 och 900 vid bankörning.imaster skrev:2235615Eftersom själva rakan är 1/4 mile (ung. 430 m) och de kör med det allra värsta av det värsta där så måste också bromssträckan vara minst 600 m (se SVEMO:s reglemente §4.3.3) så borde rakan vara strax över 1000 m. Nu har jag inte varit på Mantorp på över 10 år men minns jag helt fel när dragracingbromssträckan fortsätter när övriga banan svänger? I så fall kan ju rakan vara kortare. Även detta inlägg är en gissning...
Axxexs skrev:2235632Dragracingsträckan har nog 100-150 m extra där dom startar ifrån. Den första biten kör man inte på om man kör hela banan. Sen är det uppförsbacke med vilket kan göra att man bedömmer att man kanske inte behöver lika lång bromssträcka som vid plant?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|