Hur lång läketid för en tatuering?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur lång tid tar det efter att man har tatuerat sig innan man kan bada och sola?
Tjejen ska nämligen tatuera en stor jäkla blomma på ena sidan av kroppen och den görs på två sittningar. Den sista sittningen är 4:e november men nu funderar vi på att åka till thailand den 7:e december. Är det för tidigt att sola och bada med den då?
Jag vill veta nu för att kunna boka flyget inom kort så jag är tacksam för svar :tummenupp
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
kolla tatuerarfirmornas hemsidor, där brukar all sån info finnas.

Själv är jag gammal och trött så jag kommer inte ihåg hur fan det är...
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
3 veckor säger dom att man ska låta bli sol och bad.

Jag har en sleeve med massa färger, som både fått sola och bada i år. Första gången den fick smaka på sol var den några dagar gammal.

Det är ju inte bra enligt kunnigt folk, men alla mina tatueringar ser lika fina ut fortfarande!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Se till att ha solskyddsfaktor 99 med så klarar den sig. :tummenupp

Man ska låta den vara så länge som möjligt, gärna ett par månader för hållbarhetens skull, hon hade väl inte tänkt att göra sig av med den efter ett par år bara? Hade det varit min tatuering hade jag åkt till Thailand först.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tack, nu blev jag lite klokare!
Saken är den att denna tatuerare hade lång väntetid för en så stor tatuering och den första är nu i oktober. Han ville dela upp den på två sittningar då han inte trodde att hon skulle palla med så mycket tatuerande på revben och mage men hon tror att hon pallar det :rolleyes:
Annars får hon hoppa över den andra sittningen och ta den efter hemkomsten. Och åker vi i februari som vi tänkte från början så var ju denna fråga onödig men det får tiden utvisa.

Tack för svaren, hon hälsar och säger att hon är imponerad över alla vänliga sporthojare som spyr ur sig svar så fort man frågar något. Det har till och med gått så långt så hon brukar säga att vi kan lägga ut en fråga här om det är något vi undrar över :tummenupp
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Det gör ju pretty fucking ont att göra en så pass stor tatuering. Den som säger något annat ljuger.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Hon har tatuerat sig en gång men hon kommer inte ihåg hur det kändes :näsblod


Går inte jämföra tatueringar, mina har gjort ont, men värst var ändå när jag körde armbåge och fingrar. Allt med lite hud och ben imellan gör riktigt ont, för mig iaf.


Och som DieselDoris skrev, stora tatueringar gör ont, det är som sagt lögn att säga annat.
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Och dessutom verkar det som hon skall ha den över revbenen.. Vilket är det värsta stället! Men jag tror tjejer har bättre tolerans mot den typen av smärta. Själv höll jag på att gå upp i limningen när jag gaddade magen!

Hälsa henne att köra på bara!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det gör ju pretty fucking ont att göra en så pass stor tatuering. Den som säger något annat ljuger.

Du har med största sannolikhet rätt, hon kommer gråta som en liten flicka tror jag :hihi Fast hade det varit jag som låg på britsen så hade jag antagligen svimmat istället...
7-12 dagar har vi kommit fram till att det tar innan det har "läkt" men den är ju fortfarande känslig då verkar det som. Men som ni sa, en jävla massa solskyddsfaktor/zinkpasta så lär hon kunna ligga och grilla i solen. Den sitter ju på sidan av kroppen så det är ju inte så utsatt position som tur är.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Har inte Zinkpasta en uttorkande effekt? Och det ska det definitivt inte vara på en tatuering!
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
en tatuering är ju egentligen ett vanligt sår , smörj med helosan och klia inte när det börjar läka så är det över på en 10 dar .. och det absolut värsta stället är i knävecket usch o fy
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tack för svaren, hon hälsar och säger att hon är imponerad över alla vänliga sporthojare som spyr ur sig svar så fort man frågar något. Det har till och med gått så långt så hon brukar säga att vi kan lägga ut en fråga här om det är något vi undrar över :tummenupp

Du kan ju hälsa att sporthoj röstade fram tatueringar som White trash topp i listan.
Kan ju vara bra o veta?
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Har inte Zinkpasta en uttorkande effekt? Och det ska det definitivt inte vara på en tatuering!

Eftersom de skall åka 4.5veckor efter att den är gjord så är alla skorpor borta förutsatt att man smort in sig som man skall med Helosan under läkeprocessen. Man kan verkligen ha zinkpasta på för bästa skydd under sol och bad, då det dessutom är vattenfast.

Självklart så har man en lotion eller vanlig solskyddsfaktor på sig annars.

Har hyfsad koll på gaddningar efter att ha spenderat runt 30.000 på dem..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du kan ju hälsa att sporthoj röstade fram tatueringar som White trash topp i listan.
Kan ju vara bra o veta?

Det är bra att veta, fast hon vet ju att det bara är white trash's som kör sporthojar också. Så en tatuering gör ju varken till eller från egentligen.
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
En månad skall väl vara lugnt? Jag fick rådet att förvara min i plastfolie och fylla på med ny helosansalva 6'e timme (eller nått sånt...) den första veckan, och sedan ta det lugnt med sol första månaden. Och den sitter kvar ännu :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top