Hur lång tid efter införskaffat körkort...

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
1 månad efter att jag tagit kortet. Bilist som egentligen skulle lämna företräde körde ut rakt framför mig i korsning. Gick bra med mig men hojen blev klotad!

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Har klarat mig tio säsonger, fram till i år då sporthojen ersattes av en stunthoj. Så i år har man väl tippat några gånger...

sandersen

Live like there is no tomorrow.
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Gsxr 600
Efter tre veckor med a1 kort så körde jag alldeles för fort på en 70 sträcka där det va rullgrus i en kurva som man brukar göra knäskrap (A) En lasbil hade i alla fall tappat massa grus där en halvtimme innan och det va grymt svårt för mig o se det för jag hade solen i ryggen(jävligt klantigt ett jag drog på just då, jag vet) men de släppte totalt och rakt ut i skogen. Missa två träd på centimetern.

jag fick inte en enda skråma på mig och är grymt glad för att jag kunde gå därifrån på två ben.. Tänkt ett steg före! iaf vad jag har lärt mig.

Tommy.exe

Guest
Klotade 5ggr idag på fiddyn... gills det? Förmodligen inte, men ja har blåmärke på penitz tillochmed... de måste ju va cred på det :D

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Grattis, själv klota ja under en bom i ca 10km/h efter 1 år med lappen.

Klotade idag :yoparty Avfart till motorväg, snäv kurva med "röd asfalt"+regn=Såphalt. Hade för mycket nedlägg sen försökte jag att få ner farten, då släppte bakdäcket, sen var det bara att glida på asfalten.

Här kom jag på avfarten, Ni kanske ser strecket som går över hela vägbanan? Det är något som skrapat i, så ser ni ungeför hur långt jag gled.

dsc00415xn0.jpg

Och här stannade färden. gled kanske 2 meter på asfalt. Det enda som hände var att höger sidospegel sprack, blinkersglaset sprack, och lite mer repor på kåpor och styränden.

dsc00417af2.jpg

Last edited:

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Blev omkörd av en bil med släp då jag fortfarande körde 125:a som slog in i framhjulet på E4:an mellan Kalix och Haparanda vilket resulterade i en märklig highsider och slutade i diket med en förstörd hjälm, skrapat skinnställ samt lite fix med blinkers och en backspegel.

Det var ungefär ett år efter jag fick kortet.

Sedan dess har det varit några "oops" och många "OOOOHHHHSHIIIITT" men inga klotningar.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Inte konstigt att min hojförsäkring är så dyr när
man ser den här tråden:mad:

Dominator-Rocks

Guest
Körde i diket ett par månader innan jag fick körkortet!:näsblod

Klarade mig undan med lite små repor och ett par blåa fingrar samt ett ömmande knä Å armbåge.

Efter jag hade fått körkortet tog det väll ca 2-3 månader det var snö ute och snö är tydligen halt! Åter igen lite smårepor och ett rejält ömmande knä! (fortfarande halvpaj)

Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
4 månader, gick sakta i en rondell, men tillräckligt för att åka omkull uppenbarligen... :D

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
geessexsjufemtieff
Har haft mitt i två månader och hitintills inte klotat, men några ohhjävl... och ett par neeej! har det blivit.

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Hoj
.
10 månader, stod stilla 1 m bakom framförvarande, blev påkörd bakifrån.

Lustigt att det skulle gå så snabbt, bilkörkortet har jag haft i 14 år utan att krocka. :2cool

Pizzabagarn

Guest
Du vet väl att man måste klota minst en gång för att vara man?:rolleyes:

Haha!
Ok, då förstår jag. Det är väl som när man lär sig rida. Först efter att ha trillat av 100 gånger så är man fullärd.

Jag har kört iväg med skivbromslåset i framhjulet, kom 1 meter och sen gjorde jag en okontrollerad stoppie.

Räknas det?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ungefär fyra månader efter att jag tog 125cc så satte jag hojen i sidan på en bil som körde ut framför mig, på en 50-gata. Bilen hade väjningsplikt, jag kom väl något över hastighetsbegränsningen eller så, men bilen hade skulden så det kostade mig ingenting. Skadorna beräknades till 14 000 på hojen så lite stryk fick den, och jag klarade mig undan med ett litet blåmärke på lillfingret, inte ens stället blev skrapat.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
1,5 år efter KK ..

låg för nära framförvarande & när han bromsade, så bromsade jag med.. då kom en kurva & som alla vet... bromsar du i en kurva, så reser sig hojen upp... svårt att svänga då :D

och en gång till nu i somras, klöv ett rådjur mitt itu, åkte i backen med vänster hand, vänster axel & skallen hårt & illa ... hade änglavakt

sedan ni som inte klotat ännu..

det finns 2 sorters hojåkare.. de som klotat & de som kommer att klota

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras