Hur långa är ni som kör ??

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
GSXR1100R skrev:
Hur menar du, når man bara ner så kan man väl köra vad som helst, att ha en viss längd för att passa i profil med en viss hojtyp låter väldigt konstigt :va
det låter mycket knepigt tycker jag.. köper man verkligen hoj för att se bra ut på dom?
jag kör för att det är kul
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
blom skrev:
det låter mycket knepigt tycker jag.. köper man verkligen hoj för att se bra ut på dom?
jag kör för att det är kul

hehe... jag kan säga att jag har blåsa i munnen och kan inte jobba idag p.g.a det klättrat på väggarna :D
Lite ironi var det i inlägget... jag har bara så jävla tråkigt :Bugar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Eureka skrev:
En dum fråga kanske :)
Men enligt mig så är 1.70 inte snyggt på en R1 i profil.. över 1.80 !
Är det bara jag som tycker det ser dumt ut när personer om kör hoj är för korta ? om i så fall.. blir jag glad.. för jag är inte så lång själv hehe

Hur ofta speglar man inte sig i skyltfönstren för att se hur ball man är.. erkänn nu :banana

193 cm och 100 pannor, ser ut som en moped när jag gränslar fzr:en för inte snacka om moppen, ser ut som den håller på att blir våltagen av en blåval :3freak
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är man under 172.5 måste man ha en Virago 250, det står ju klart och tydligt i körkortsboken :fakta
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Tycker snarare det är ett problem att va lång eftersom sporthojar bara verka bli mindre.

Jag är 185 och på SZR:en var det alldeles för mycket...på ZXR:en däremot är det helt perfekt.
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
haha

vem har inte (k) ollat skyltfönster när man svept förbi :rofl

håller just nu 94 kg och 194 cm rätt lagem min gamla hoj såg lite liten ut under mig men den nya ser lagom ut :):)

per
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Eureka skrev:
En dum fråga kanske :)
Men enligt mig så är 1.70 inte snyggt på en R1 i profil.. över 1.80 !
Är det bara jag som tycker det ser dumt ut när personer om kör hoj är för korta ? om i så fall.. blir jag glad.. för jag är inte så lång själv hehe

Hur ofta speglar man inte sig i skyltfönstren för att se hur ball man är.. erkänn nu :banana

Tycker snarare att det ser löjligt ut med folk som är väldigt långa på små sporthojar, det blir liksom lite pocketbike över det hela.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Spela roll, så länge man når ner någorlunda till backen.

Själv är jag 187 lång och väger drygt 90kg... svårt att hitta skinnställ som passar i armar/axlar och lår dock...
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
174cm och 73kg som är under behandling, förhoppningsvis under 70 lagom till sesongen :)

hoj, cbr 929

//@
 
Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Det finns ju gott om folk som kan donera några cm ben till mig här.
Får välja mellan att ha antingen ena foten ordentligt i backen eller tåspetsarna på båda bootsen (är 167cm). Blir lite balansövning vid rödljusen, men hittills har jag ju inte vält pga. av det iaf. :tummenupp Detta på min hoj alltså, som ska ha 800mm sitthöjd. På t.ex en cbr900rr (810mm) blir det nästan samma, dock svårt att rulla bakåt (får ju inget fäste). R1 är väl 815mm så en sån blir det nog aldrig..
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eureka skrev:
hehe... jag kan säga att jag har blåsa i munnen och kan inte jobba idag p.g.a det klättrat på väggarna :D
Lite ironi var det i inlägget... jag har bara så jävla tråkigt :Bugar
Nu är det försent, ingen orkar läsa alla inlägg och postar hejvilt hur dom ser ut :mad:
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
tja, lite svårt för oss som kör mopeder som käkat anabola, man kan väl inte vara mer än 10 år gammal för att se bra ut på en 125:a? :rolleyes:
 

P-E

Guest
Jag kör inte än. Men jag är 172, sitter bra på en r1. Tycker de är ganska små faktist.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top