Hur långsam kan man vara på öppna stora internatinella banor?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Ska åka ner till Sepang och kolla F1 kommande helg.
Ska stanna kvar ett par dagar och sista dagen är det (om jag fattat rätt) ett par pass öppen körning för MC på Sepang.

Nu är jag ju ofattbart långsam, typ blå/röd grupp SMC på sin höjd.
Visst, lite knäskrap men dåliga bromspunkter och linjer samt låg utgångshastighet ur kurvor.
Är man bara ivägen eller kan man ta sig levande runt en äkta storbana med hyrd literklubba?

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Håll ditt spår och inga hastiga sidoförflyttningar så kan du glömma alla som ligger i röven..Dom tar sig säkert förbi när tillfälle kommer ...Så jag tycker du ska köra med gott samvete..

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Låter ju iofs rimligt, tänkte ta ett så tidigt pass som möjligt i hopp om lite folk.
Får se om jag tar mig samman när jag är där eller om jag kycklar ur.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kör! Hur ofta får man eg. chansen att köra på en GP-bana? Be nån ta tid också :tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Att åka på en stor internationell högfartsbana är en helt annan känsla än att åka på löjliga, små svenska gokartbanor. Får du chansen att köra på Sepang så ska du definitivt ta den...! Även om du själv tycker att du är långsam så är Sepang förmodligen en av de säkraste banorna om man vill blanda snabba och långsamma förare, den är ju tjugofem (just det, tjugofem...!) meter bred runt hela varvet. Gott om utrymme för olika spårval och inget problem för en snabbare förare att ta sig förbi. Se bara till att inte hamna i grusfållan eller ute på gräset. Där finns gott om ormar som är aningen giftigare än våra svenska arter...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Dubbla skinnställ vettu, man e ju proffs! :banana

Låter som en grej du inte får missa, do it !

Som sagts tidigare, det är upphinnade som har bollen, se bara till att inte göra några plötsliga sidoförflyttningar.

Se till att boka hoj och persedlar NU. Trist att köra Sepang på en fiddy eller scoter. :huvet

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Låter som en grej du inte får missa, do it !

Som sagts tidigare, det är upphinnade som har bollen, se bara till att inte göra några plötsliga sidoförflyttningar.

Se till att boka hoj och persedlar NU. Trist att köra Sepang på en fiddy eller scoter. :huvet

Vi får hoppas att det går, vet inte riktigt hur programmet ser ut ännu.
Men om det går så kommer det att köras om det så är på en Honda Monkey eller en literklubba.

Tack för hjälpen alla.

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
När jag skulle ut på en motocrossbana för första gången hade jag exakt likadana tankar som du.

Bara du håller dig i ditt spår hela tiden och inte gör några hastiga sidoförflyttningar så kommer allt gå utmärkt o du kommer ha riktigt kul.

Lite läskigt bara när dom inte har tålamod att passera dig efter hoppen utan hoppar ÖVER dig istället:gnissla

Fast det bekymret har inte du:tummenupp

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Fekk, det sprack. För långt att åka från Singapore (där F1 loppet körs) till Sepang, kommer inte att hinna emellan.
Får ta det nästa gång.

kyemo

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
kommer snart
synd att det sprack men du kommer gilla F1 i singapore. varit där innan? jag var där 2008 när dom höll den första natt racet i F1

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024