Hur långt höll ditt bakdäck?

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Roadsmart ca 6 - 800 mil på bakdäcket, ca 1100 fram, sportsmart använder jag främst på bana men 4 - 500 mil på gata bak och ca 700 fram på gata.

Fredrik

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Pilot road klara jag nog en 1100 mil på, lagom körning.
Sen provade jag ett dunlop sportsmart eller va de hette och klara mig 150-200 mil vid samma körning vettifan vad för fel de var på det.
Sen sista jag köpte var metzler och sen sålde jag den hojen.

Kör på Dunlop Sport Smart och är helnöjd. Har mycket bra grepp och däcket har nu rullat uppemot 1.000 mil. Kommer kunna rulla ytterligare några 100 till tippar jag på.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Hur lyckas ni få så mycket mil ur däcken igentligen? Tror aldrig att jag fått ur mer än drygt 500 mil ur något bakdäck på en hoj. Jag tycker inte att jag kör direkt stenhårt, eller kör ni typ ner däcken till corden???
Hojen får ju betydligt sämre vägegenskaper med dåliga däck.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Hur lyckas ni få så mycket mil ur däcken igentligen? Tror aldrig att jag fått ur mer än drygt 500 mil ur något bakdäck på en hoj. Jag tycker inte att jag kör direkt stenhårt, eller kör ni typ ner däcken till corden???
Hojen får ju betydligt sämre vägegenskaper med dåliga däck.

Smooth is king ;)

M@rtini

Stamkund hos Lillemans MC Lund.
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
HONDA VFR 1200 FDA -12
Nästa vecka är det dags att byta mina Michelin Pilot Road 2ct som då gått ca. 1300 mil mot Michelin Pilot Road 3ct. Jag är mycket nöjd med PR2 både vad gäller fäste, livslängd och hur hojen känns att köra. Körde PR2 även på Blackbirden jag hade förut, och var mycket nöjd med dem även på den hojen. Har bara gott att säga om dem, och rekomenderar dem varmt. Jag kör mest blandad landsvägskörning, allt från europasemestrar till skapligt inspirerad körning på mindre vägar. Förra året blev det även några knix, och siktar på att prova storbana också under året. Hoppas PR3 funkar bra, och håller lika länge.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Ska vi se här
1300mil på Pilot Road 2ct
förra året blev det ca 500 på Dunlop Angel ST (trivdes inte riktigt på de däcken)
nuvarande däck Pilot Road 3 har rullat en 300 mil och ser inte ens nötta ut (kan dock bero på "leagal and smooth" attityd på senhöst/tidigvår körningarna)

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag ha aldrig hunnit köra slut mina Pilot Road däck som jag har haft.
På GSR:en böt jag till PR 2, körde ca 500 mil, sedan böt jag hoj. Syntes inte ens att de var medkörda. :)
Nu på Ninjan har PR3:eek:rna gått ca 100 mil och cykeln blir väl snart bytt, så inte hinner jag köra slut dem heller. :p

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Michelin Pilot Road 2ct - Ca 1000 mil på bakdäcket, endast gatkörning.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring