kraschpuck skrev:
tack för alla svar!! jag läste bike nyss och där kom denna mc sist i ett offroad test, de var inget kul o läsa, men säkert amatörer :kocko som inte kan uppskatta yamaha på rätt sätt såklart!
ett slipon är ju ett måste så man får lite härligt ljud i den!!
EDIT:Rolf besvarde frågan om testen.
Men koppla ur kablen under sadlen,öppna luftburken,bestycka om,på med ett slipon,dreva ner ett kugg eller två
Ingen större kostnad,men det ger en hel del.
Munstycke en 80-100 spänn
Slipon 1500-2000
Koppla ur kablen,såga luftburk gratis
Komplett drivpaket med 14/48 1087:- på addemoto.se
Tot ca 3000 och du har en ny hoj
Snik variant:Koppla ur kablen och dreva ner ett kugg.
Pris :Ett framdrev (tänk på att det kommer slita kedja att bara byta ett drev)
Kablen under sadlen styr en vacumklocka på förgasaren som släpper ner trottlen vid vissa varvtal för att få en mjukare(läs slöare) gång.
Ger en avsevärd skillnad,även utan andra modd.
Sen är TTR:en inget effektmonster orginal, den har bara 43 hk,sen kan man fråga sig varför Yamaha vill dreva en stånka orginal (som skall vara en enduro)till att göra 160-170 km.
Min gör med 14/48 drevning 130 km dock är den lite surrig (kör mycket asfalt) så jag skall gå upp ett kugg fram.