Hur långt har du kommit på ditt drivpaket?

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Jepp, som rubriken lyder, hur långt har du kommit på ditt drivpaket innan det blev dags att byta?

Givetvis kan svaren bli lika många som träden i skogen:rolleyes:, men då herrarna på mcverkstaden knappast trodde sin ögon när dom fick se mitt drivpaket som sagt upp bekantskapen med motorcykeln, då ett flertal länkar skurit ihop, ställdes frågan finns det någon som åkt så långt ( Obs ! bara SPORTHOJ dvs, mycket effekt och få kilon )?

Motorcykel: Suzuki GSX-R 1000 -01

Miltal : 3712

Kedja: Original D.I.D. 530, den som satt på hojen när den kom ur kartongen..

Status: Främre drev slut med "hajfensformade" tänder, bakre drev, nog skulle man kunnat få ut en 300-500 mil till, kedjan inte så risig i länkarna förrutom att 5-7 länkar tillslut skar ihop.

Användningsområde: Klubben jag deltar i är inte direkt kända för söndagstempo, givetvis bankörd dock inte tävlad med, streetrejjsad med ibland, aldrig körd på slangen ( 1 polare körde 1 gång för 3 år sen och det är den enda:näsblod, förrutom några ofrivilliga stegringar från min sida), ofta med fullgas och då är det verkligen så mycket det bara går:yoparty

Och ja, jag har smörjt OFTA och lagom mycket, på insidan och alltid efter körning då kedjan är varm samt frekvent rengjord ifrån smuts och skit.
Man skulle kunna säga att den är kärringkörd.. :D :D

Hur långt brukar ett drivpaket hålla på en maskin typ R1 ,ZX-10, Gixxer?

Kan ju även flika in att kopplingen inte heller är bytt:tummenupp, originalpryttlar där med, visst börjar lamellerna bli lite slitna och stålskivorna börjar bli en aning åskblå men än så länge går det som tåget..:hojraket

Detta kan ju bara innebära att jag inte kör hojen som den ska köras??:smasha :smasha

Så, finns det någon som kört än längre än mig på en plastraket med sitt drivpaket?

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
He he...Har aldrig haft en o samma hoj så länge , så jag hunnit slita ut ett drivpaket:D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag bytte drivpaketet på min Mille i Juni. Då var det också original på. Miltal 3200. Det var riktigt riktigt slitet också. Spände kedjan ena dagen och två dagar senare hade den sträckt sig rejält igen...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Min 954:a gick 1500mil.
Gixxern har jag precis bytt på ca 4000mil, mätarn stod iofs på 750mil när jag köpte den.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
hörde att 2000mil är väl ungefär vad ett drivpaket pallar... ungefär alltså...

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Jag ska byta paket på min gixxer nu till vintern. Den har gått 2900 mil idag. Har ingen aning om det är bytt tidigare, jag har kört den 500 mil.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Är det bara mina kedjor som är HELslut efter 400 mil?

Min senaste kedja gick av :4skrika i onsdags, den kedjan hade inte snurrat mer än 300 mil. Jag smörjer väl kedjan efter varannan var tredje utflykt.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Min R1000 -02

Mitt drivpaket byttes vid 3000 mil. Då var det inte sopslut utan hade kunnat rulla ett eller ett par hundra mil till.

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället....
hass skrev:
2437537 Drivpaket? :confused:

:tungan

Kedja, främre och bakre drev...

( Ni andra : Eller hur ??? )

Själv har jag en ninja 900 på 2600 mil, vet inte om det är bytt någon gång, men det ser riktigt fräscht ut.. Har kört ca 400 mil själv.. Men jag kör som en kärring ( inte dåligt - utan lugnt o fint )...:D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...