Hur långt har ni åkt i sträck på motorcykeln?

Rulla propparna mellan fingrarna så kan du stoppa in dom längre, då tar dom inte i hjälmen. Kvarstår problemet byt till kortare proppar.
Fukta inte propparna om du inte vill ha en grogrund för öronexem.
Skaver dina proppar så är det fel modell för dig, många yrken har öronproppar 8 timmar varje arbetsdag utan skavproblem (visserligen utan hjälm)

Ja rulla går bra med skumproppar, och jag tror det största problemet med skavningen var ändå att de andra modellerna lyckades alltid hamna lite ur läge när jag tog på mig hjälmen, så då trycktes de mot örat, mot under delen av snibben så att säga ... jag får prova igen sen, nu har jag ju flera olika modeller att välja emellan :hihi
 
Träffade en kille från Kiruna som åkte ner till CrossRoad i Stockholm för att göra en första service på sin Speed Trippel, hur lång tid tog det frågade jag, jo det gick på 10 tim men jag torskade för fortkörning en gång.
Om du vill se otroligt fin natur och samtidigt njuta av kurviga vägar så åk till Uddeholm via Karlskoga och Brattfors. Från Uddeholm följer du bara Klarälven till Trysil. Det hinner du på en dag om du går upp med tuppen.
 
126 mil körde jag på en dag från Adenau till Lidköping, inkluderat några timmars stau på autobahn.

Gick bättre än man kan tro, sista biten fick jag lite älgnoja i mörkret så då gick det lite långsammare.
Faktiskt ingt konstigt alls att köra den sträckan på en dag i bra väder men om det hade regnat, blåst och haglat hade man troligen delat upp resan på två dagar.

Tre dagar efter hemkomst for jag iväg på danmarksresa så träsmaken var inte speciellt långvarig.
 
Igår körde jag från Alingsås till Borås utan lyse, jag tror det är 30 km emellan men det kändes som 45. Det tog en kvart och när jag kom fram hade jag punktering. Midsommarturen körd. Har ni sett att Sportmax1 har totalt försvunnit från beställningssidorna? Har fan inte haft en punktering på 20 år, nu får jag två på samma säsong.
 
Igår körde jag från Alingsås till Borås utan lyse, jag tror det är 30 km emellan men det kändes som 45. Det tog en kvart och när jag kom fram hade jag punktering. Midsommarturen körd. Har ni sett att Sportmax1 har totalt försvunnit från beställningssidorna? Har fan inte haft en punktering på 20 år, nu får jag två på samma säsong.

Varför tände du inte lampan då?
 
Jag skall avverka Sthlm-Lofoten-Sthlm på en vecka. För att kunna få några sköna dagar på Lofoten tänkte jag brassa på lite de två första dagarna upp till Lofoten. Dag 1 blir målet att komma ca 100 mil (typ upp till Töre = 95 mil) och dag 2 är målet Lofoten (=peanuts).

Jag kommer lämna Sthlm på morgonen 13 juli om någon vill slå följe upp genom Sverige.

Vill du komma upp fort och promt köra e4 så ta av vid Piteå mot Jokkmokk, mycket finare väg än e4/e10 plus att poliser är ovanliga därefter så går att hålla ett bra tempo :) Tänk dock på att det är mycket ren och att de nästan alltid tror att gräset är grönare på andra sidan vägen så de kan plötsligt springa som idioter över vägen

Edit: autocorrecten fattar ingenting...
 
Tänkte köra ut på Lofoten norrifrån och sen färjan tillbaka.
Har kört E45 några rundor tidigare så tänkte att E4/10 kunde vara bra omväxling (och snabbare).
Tack för tipset.

Körde Öbro-Kiruna förra sommaren för att hämta en hoj, E4/E10. Gör aldrig mer om det, tråkigare väg finns inte. Min tanke var också att avverka mil snabbt bara för att komma hem.
Men pga tristessen (och även kanske det att jag inte var van vid nya hojens körställning) resulterade det i att det blev 2 övernattningar, en i Sundsvall och en i Luleå.
Då jag kört längre sträckor tidigare, tex 90mil Norge på en dag, så blev jag riktigt förvånad över att det mentalt tog stopp efter så korta sträckor på E4. Men det faktum att körningen längs den vägen var så totalt oinspirerande hade jag inte tagit i beräkning.

Planen nu är att v.27 köra Kiruna - Trollstigen, Geiranger, Galdhøpiggen, Stalheimskleiva och avsluta veckan i Gbg. Stannar ett par dagar i Gbg för att vila upp kroppen och tänkte sedan göra en Ironbutt körning tillbaka upp till Kiruna. Mycket möjligt (om än ej bestämt till 100%) att denna körning uppförs sker runt den 13 juli, så vill du ha sällskap uppåt så finns denna längs E45. :tummenupp
 
Jag har kört min Er6:a jag hade ungefär 110 mil. Dock var lite drygt 50 av dem i Norge.
Min nuvarande har jag kört en 100-mila tur. Båda är nakenhojar och det har inte stört mig nämnvärt.

Det jag har erfarit är att för min del så kommer jag inte längre bara för att jag gasar mer.... Visst lite för fort kör jag ibland. Men om jag gasar för mycket så får jag tanka mycket oftare samt att kroppen blir tröttare och rasterna därav längre.

Kör lite lagom fort och ta ofta korta pauser så tickar milen på.
 
Körde Öbro-Kiruna förra sommaren för att hämta en hoj, E4/E10. Gör aldrig mer om det, tråkigare väg finns inte. Min tanke var också att avverka mil snabbt bara för att komma hem.
Men pga tristessen (och även kanske det att jag inte var van vid nya hojens körställning) resulterade det i att det blev 2 övernattningar, en i Sundsvall och en i Luleå.
Då jag kört längre sträckor tidigare, tex 90mil Norge på en dag, så blev jag riktigt förvånad över att det mentalt tog stopp efter så korta sträckor på E4. Men det faktum att körningen längs den vägen var så totalt oinspirerande hade jag inte tagit i beräkning.
/QUOTE]

Precis samma för mig, en väg man har åkt för mycket blir alltid lång och seg.

Åkte nyligen Uppsala - Trelleborg och endast Nyköping - Mjölby på Seg4:an
och det kändes långt trots att det är väl bara runt 15 mil
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top