Hur långt har ni kört i denna säsong?

Hur långt har du kört i år på din MC?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
passerade 1800 sträcket idag och än är det några mil kvar...
dags för service igen, och däckbyte..

ca 13 mil /dag i snitt..
lite kul..
 
Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
610 mil.. lite till ska man väl hinna med
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Drygt 600 mil än så länge. Får se om jag klarar få upp den till 700 innan säsongen är helt slut.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag har bränt av hela 75...meter:näsblod :gnissla *ohörbart mummel och grymtningar...* Men det var på en Hypermotard så bättre än inget.

Däremot har jag dragit en jädra mängd av andras hojar till varvstoppet. Många av dem innan ägarna själva gjort det:tungan
 
Last edited:

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Hade kört ca 1150mil till mitten av juli sen blev körkort och växellåda ett minne blott :D
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Sämsta sässongen hittills, knappt 1000 mil. Förhopningsvis blir det 100-200 mil till innan jag ställer in hojarna.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Passerade 1000 mil idag.. Och nog ska jag hinna pressa ut 200 mil till innan säsongen är slut... Om bara molnj*vlarna håller i regnet!!
 

Skuggan

Guest
Många säger att dem kört runt 1000 mil. Men ändå tycker vissa att 2000 mil är jätte mycket för en hoj som är 5-6 år gammal som dem är spekulanter på, hur många gånger har inte såna trådar uppkommit!?!
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Många säger att dem kört runt 1000 mil. Men ändå tycker vissa att 2000 mil är jätte mycket för en hoj som är 5-6 år gammal som dem är spekulanter på, hur många gånger har inte såna trådar uppkommit!?!

Sssssch, sånt ska man inte prata högt om. Du vet väl att det BARA är importhojar som är mätarmanipulerade. ;) (ironi)
 

Skuggan

Guest
Sssssch, sånt ska man inte prata högt om. Du vet väl att det BARA är importhojar som är mätarmanipulerade. ;) (ironi)

Men är det inte lite konsigt hur folk resonerar då?
Säg tex att du tittar på en 00:a Den har rullat 7 säsonger och varje sommar har den rullat 1000 mil. Rätt normalt verkar det ju som (iallafalla vad folk säger här) Då har hojen mao rullat ca 7000 mil. Hur många såna r1, gsxr 1000, cbr 929 hittar du på marknaden :va
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Men är det inte lite konsigt hur folk resonerar då?
Säg tex att du tittar på en 00:a Den har rullat 7 säsonger och varje sommar har den rullat 1000 mil. Rätt normalt verkar det ju som (iallafalla vad folk säger här) Då har hojen mao rullat ca 7000 mil. Hur många såna r1, gsxr 1000, cbr 929 hittar du på marknaden :va

Jag håller med dig till fullo. Det har jag också reflekterat över några ggr. Många stämmer milen säkerligen på, men det är nog väldigt många som mixtrat med mätarna. OBS, bara vilda spekulationer, men jag vet att en del kör med urtagen hastighetsgivare. Dock har jag aldrig själv gjort det. Jag byter hoj innan den sjunkit för mkt i värde pga många mil istället.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Men är det inte lite konsigt hur folk resonerar då?
Säg tex att du tittar på en 00:a Den har rullat 7 säsonger och varje sommar har den rullat 1000 mil. Rätt normalt verkar det ju som (iallafalla vad folk säger här) Då har hojen mao rullat ca 7000 mil. Hur många såna r1, gsxr 1000, cbr 929 hittar du på marknaden :va

jo jag håller med, då min 01a hade rullat 1100mil när ägarbeviset skrevs över på mig. nu iår kommer jag ha kört ca 800mil de är ju nästan lika långt som hojjen har gått på 5 säsonger (hojjen togs i bruk första gången 2002 enligt VV)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Nästan inget i år... 500 nånting med Ninjan, för mycket jobb o för lite fritid... 360 nånting hittils med motarden sedan 07/07/07 ;) 1500 mil med ninjan förra året o 100 med den gamle Afrikanen...
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Blivit extremt lite i år. 200 mil bara. Dåligt väder och bara korta turer. Men igår så köpte jag en ny hoj, så förhoppningsvis blir det ett par mil med den också
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top