Hur långt in i hösten tänker ni köra?

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Kör året runt om det är snö- och isfritt. Hojen står alltid i varmgarage, så om abstinensen slår till under vintern, så är det bara sticka ut och köra:tummenupp . Har också åretruntförsäkring, ingen rabatt om man ställer av den.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Inte kört på en månad - men tänker dra ut idag nu.

Efter det? Kanske väntar tills april/maj...
 

El_Kalif

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Nacka
Hoj
xj6n 09
förra vintern var ju nästan snöfri i stockholm, så det blev hela året. Medvetet val av hoj av den anledningen. Men ni andra som åker året runt, er såg jag inte. Bara jag och mc-buden ute då, vore kul att se lite fler dårar;)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har åretrunt-försäkring men brukar ställa in i oktober, om vädret blir bra kanske november. Har inte kört så mycket senaste två veckorna, blött och kallt gör att greppet blir dåligt och det blir tråkigt att köra. Fiskör gör jag hellre med bilen.
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
förra vintern var ju nästan snöfri i stockholm, så det blev hela året. Medvetet val av hoj av den anledningen. Men ni andra som åker året runt, er såg jag inte. Bara jag och mc-buden ute då, vore kul att se lite fler dårar;)

Mig lär du se ute på hoj om vintern här i stan blir som förra:D .Mc-buden brukar man alltid se, har några i grannskapet som jobbar som det. Men såg några andra hojåkare då och då förra vintern. Helt ensam var man inte, he, he...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Har ÅR-försäkring, så det blir på dagsbasis, men just nu känns det som söndag blir sista dagen på länge. Hojen behöver lite vinterkärlek snart.
 

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Vinter?

Lite ombyggnad så åker vi året runt... :)
 

Bifogat

  • Xjr snöskoter.jpg
    Xjr snöskoter.jpg
    167.4 KB · Visningar: 78
  • MotoGP snö.jpg
    MotoGP snö.jpg
    213.9 KB · Visningar: 120

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
försäkringen gäller året runt, så därför kör jag så fort vädret inte är alltför pissigt:) blir det en solig och mild dag med torra vägar så blir det lätt en tur, vare sig det "egentligen" är vinter eller ej!:tummenupp
 

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Tänkte faktiskt starta den här tråden för några dagar sen! Har tänkt köpa MC någon gång dom kommande veckorna och vill veta hur länge det funkar att köra om man är jävligt sugen och inte rädd för lite kyla :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänkte faktiskt starta den här tråden för några dagar sen! Har tänkt köpa MC någon gång dom kommande veckorna och vill veta hur länge det funkar att köra om man är jävligt sugen och inte rädd för lite kyla :)

Det är omöjligt att svara på. Det beror tex på vad det är för hojtyp i och hur den är utrustad vad gäller tex däck mm. Var i landet man bor. Hur mycket trafik det är. Hur skicklig och omdömesgill man är som förare. Hur mycket vård resp värdeminskning man är beredd att ta.
Hur roligt man tycker att det är att köra i dåligt väglag. Osv osv.

Jag körde året runt när jag var i 20 årsåldern. En gammal häckig Honda XL offroad med dubbdäck på vintern. Jag tyckte det var kul då.

Idag vill jag sällan vara i trafiken på hoj vintertid. Däremot i skogen eller på isen.
 
Last edited:

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Det är omöjligt att svara på. Det beror tex på ............

Bra svar.. Får helt enkelt tänka lite mer på det. Kanske ska värdera att köpa en annan hojtyp för att kunna använda den i vinter - för att sedan byta när våren kommer.

Kan tänka mig att din HD inte är något vidare i vinterväglag, med tanke på effekt, väghållning och vård :gnissla
Läste dessutom i någon annan tråd hur mycket kärlek du gav hojen efter regn - vill inte ens tänka på hur lång den listan skulle vara efter frost/snö/salt/slask :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top