Hur långt kommer ni med full tank?

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Ort
kungälv
Hoj
ingen :(
typ 13 mil 12 L tank och så kommer jag cirka 3 km på reserven så det blir mycket puttande :Rockbanan
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
19-20 mil tills den börjar puttra/hacka/vägra---> dö... trasig lampa dessutom.
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
ekonomifart är tråkigt............

Men oslagbart för plånboken. :tummenupp Ekonomifart behöver inte betyda slökörning heller. Med högsta växeln ilagd på motorväg gäller det att köra snålt för att behålla lappen. Lkp-Helsingborg på drygt 4h inkl mat och tankstopp var ekonomikört, hög växel konstant "lätt" gas. Hojen snittar normalt 0.55-0.60 vid långkörning.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tank 18,5L

Eco-driving 0,47 L/mil => 39 mil

Medelförbrukning när jag kör som vanligt 0,61 L/mil => 30 mil

Bana 0,74L/mil => 25 mil

Brukar tanka när lampan tänds 20-22 mil
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Om tanken alltid var full så skulle jag nog komma rätt så långt. Ser dock ett problem med att alltid ha full tank och det är hur påfyllningen skulle gå till..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tjejen rullar fram mellan 25-28 mil innan lampan tänds och och tankning,brukar tanka en sådär13-14 liter.

Jag har som längst kommit 21 mil på 14,5liter och som minst(hittills)12,8 på 14liter,vart lite hetsig körning där.

Hojen som väger under 200kg drar alltså lika mycket som bilen som väger 1350,inget vidare betyg egentligen.

RDn räknar jag liter per timme,ingen ide att kolla vad långt man kommer då det är enklare att kolla vad länge man kan köra.
Han drar mycket oavsett körsätt och mer om man grillar lite,blåser väl ut en skvätt på baksidan där med.

Henrik
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Bör väll komma ca:36 mil, hojen drog 0,49 L/mil till Assen förra året.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Va ut o körde med tjejen idag, hon har en Suzuki SV650 -00 och jag åker på en Aprilia Falco -00. Vi tankade fullt vid samma mack och körde exakt lika långt, hennes drog 0,4 l/mil och min drog 0,8 l/mil :gnissla Visst kör jag hårdare och fortare än vad hon gör, brukar stanna med jämna mellanrum så att hon hinner ikapp. Antar att det är kubiken och vikten som tar ut sin rätt, för SÅ j-a hårt körde jag inte.
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jag lessnade efter 52 mil och åkte in på en mack och tankade. Hoj? En Honda XL500S -81 med Paris-Dakartank á 23 liter.

Min NS400R drar ledigt över 2 liter milen och med den kommer jag inte särskillt långt.

/Henning!
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Vid 27 mil brukar lampan tändas för att tanka, då har jag ungefär 5 liter kvar av 19 liters tank så om jag skall köra den helt tom så bör jag komma någonstans runt en 35-37 mil skulle jag tro. Vid lite mer inspirerad körning så tänds lampan runt 22-23 mils körning.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
22-23 mil kommer jag på full tank som är 19 liter. Har ingen reserv så jag får kolla på trippen istället.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top