Hur långt kommer ni med full tank?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
28-32mil beroende på hur jag kört, ytterligare 6-7 mil på reserven

Måste va något fel på din Ace:D Provat en gång o tomkört ace med en reservdunk i ryggan.. Kom 28 mil innan den dog vid blandad körning stad,landsväg,motorväg.. Du måste köra som en kärring:D :D

Eller mycket lagligt:tungan

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
körde 27mil i veckan med skjuts när jag kom hem tankade jag 12 liter ca 0.44L/mil.
Vid rolig körning 24mil 18liter ca 0.75L/mil

Låter lågt enl mig men man ska ju inte klaga :)
Yamaha yzf1000 -96

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Hur bär du dig åt? så långt kommer jag inte i närheten av, min bubblar i sig så pass att lampan tänds redan vid 17-18 mil. :confused: Undrar vad den gör av all soppa??? Men skitssamma kul är det:yoparty

Det var under inkörningen, så jag fick inte varva över 3300... Har märkt att förbrukningen (och maxvarvet) har stigit en del nu efter inkörningen :rolleyes: :)

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
bmw k1200rs 2002
21 mil så tänds lampan,,men är nerdrevad en kugg fram så det visar lite fel...kanske någon som vet hur många meter fel det blir på 1mil tex...........

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Har provat nu.
Runt 21-22 mil med aktiv körning, sedan måste jag skruva bränslereglaget till RES. zx9r 1998 kör jag.

Tog lite tid bara, innan soppan rann till i RES-läget... var lite rädd där ett par minuter att jag
inte skulle komma vidare... :3freak

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag har en stånka med 23 literstank som jag fått ned till 0.34 vid gubbtouringfart vid vintercampingsemester.
Soppan räcker väl en 60-70 mil om man vill:fakta

Literklubban klarar iaf 50 mil om man kör lungt men jag brukar få väl få ut iaf 40 mil - kanske 30 om man har lite dampanfall och 25 om anfallet svårt:hihi - ja tanken är på 24L

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
På min GPz så börjar det bluddra vid ca 18 mil, då får jag slå på reservern, och jag kommer ca 28 mil innan tanken e tom.
Bränslemätaren stämmer ju sådär på denna, den visar full tank sedan nästan direkt ner till rött och efter ett tag får jag slå på reserven. Kanske kan justera denna i vinter.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
På min GPz så börjar det bluddra vid ca 18 mil, då får jag slå på reservern, och jag kommer ca 28 mil innan tanken e tom.
Bränslemätaren stämmer ju sådär på denna, den visar full tank sedan nästan direkt ner till rött och efter ett tag får jag slå på reserven. Kanske kan justera denna i vinter.

På alla Kawasaki jag stött på med bränslemätare är det så. Mer på äldre, men även min förhållandevis moderna Z1000 -09 hade fenomenet med att det var full tank länge och sen plötsligt droppar den fort. Så jag tror inte det är mycket att justera faktiskt.

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
På alla Kawasaki jag stött på med bränslemätare är det så. Mer på äldre, men även min förhållandevis moderna Z1000 -09 hade fenomenet med att det var full tank länge och sen plötsligt droppar den fort. Så jag tror inte det är mycket att justera faktiskt.

Ok tack för kommentaren. Då kan jag släppa det :tummenupp , får bli att köra på trippmätaren istället.
Frågan e varför dom stämmer så dåligt :confused:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ok tack för kommentaren. Då kan jag släppa det :tummenupp , får bli att köra på trippmätaren istället.
Frågan e varför dom stämmer så dåligt :confused:

Skulle gissa att det är för att deras mätare inte har någon korrigering för formen på tanken, den återger helt enkelt var ytnivån är i tanken, inte volymen bensin som är kvar.

Tjita1

Guest
Jag har inte provat, men den ska rymma 17,3 liter i tanken, och snittförbrukningen hittills ligger på runt 0,45, så minst 35 mil iallafall.

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Har provat nu.
Runt 21-22 mil med aktiv körning, sedan måste jag skruva bränslereglaget till RES. zx9r 1998 kör jag.

Tog lite tid bara, innan soppan rann till i RES-läget... var lite rädd där ett par minuter att jag
inte skulle komma vidare... :3freak

Jag kommer ca 20 mil om man hänger på gasen.
När jag åker med polaren som kör HD drar den bara 0.4 - 0.5 :rock

20L Tank.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Efter 26-28 mil tänds lampan. Skall enligt färddatorn ha 5-8 mil kvar till tomt, men inte provat. Har tänkt tanken att testa.. Brukar ligga på 0.65-0.7l/mil med inspirerad gashand. 24liters tank.

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
innan pcv-installation körde jag 40 mil på en tank. fast då i rätt lugnt tempo, nu kör jag slut på en tank på ca 20, annat tempo och pcv, men mycket roligare upplevelse! :) tror jag räknade ut att den drog 0,44l/mil det första jag ägde den. :)

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tanken på min Aprilia Tuono V4R rymmer 17 l och tanklampan brukar börja lysa efter 14-15 mil. Hojen drar ca 0,75-0,95 beroende på hur "inspirerad" körningen är.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Antingen har Era gashandtag fastnat på fullgas eller så har Ni väldigt nervösa högernäver.... Jag kör runt 29 mil på en tank, 18L och då är det stadstrafik. Jojo:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati