Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Han får väl 100 mille /år av yamaha har jag för mig. Så så länge ingen betalar mer så kör han väl yamaha.
Han har nog redan tillräckligt med pengar. 30 eller 130 miljoner per år kan nog kvitta.Han får väl 100 mille /år av yamaha har jag för mig. Så så länge ingen betalar mer så kör han väl yamaha.
Han har nog redan tillräckligt med pengar. 30 eller 130 miljoner per år kan nog kvitta.
Han vill väl bara ha en konkurrenskraftig hoj.
I min spåkula kunde man tydligt se att det började skära sig mellan Casey och Ducati halvvägs in på säsongen 2008. Stoner var upprörd över att Melandri fick mer pasta till lunch och att han också ville ha en rosa skjorta. Yamaha lovade att förse honom med så mycket pasta han orkade äta (och ett tandlöst får) och en rosa hoj. Han bröt kontraktet och började köra för Yamaha 2009.
Fler frågor?
Det finns ett par stycken i ProSuperbike som lever på sin sport men av det jag har hört är det inga stora summor det handlar om.Ja, det kanske kan stämma.
När vi ändå e inne på ämnet....kan man tjäna pengar på RR i sverige? Tänkte på Lindström som vann superbike. Han har ju givetvis spons. Men e det fortfarande så man måste betala större delen själv?
Det finns ett par stycken i ProSuperbike som lever på sin sport men av det jag har hört är det inga stora summor det handlar om.
1. Titta på karln, klart han inte är mänsklig.1) Finns Pedrosa på riktigt, är han en människa?
2) Varför har aldrig Hoppers satsat på segling?
3) Är Hayden släkt med Bubba J?
4) Luktar De Puniää som han ser ut?
Jag tror att vad det står på tanken är mindre viktigt än cykelns möjlighet att ta segrar.
Kan Yamaha lyfta sig till jämn nivå med Ducati ser jag ingen anledning till att han inte skulle fortsätta i ett inarbetat team, om nu inte JL lever om för mycket.
Sen är det här med pengar. T.o.m. Doohan, som för mig är sinnebilden av en hardcore racer som inget annat vill än att alltid vinna, sa vid ett tillfälle när stallbyte var uppe för diskussion " I might even ride the ROC, if the money is right "
Man skall inte underskatta vad perverst stora pengasummor kan göra med människors omdöme.
Enda klassen där man väger hoj och förare tillsammans är i 125R.Är ingen rejsputte(än iaf) men följer moto-gp och wsb slaviskt! Det här med bästa cykeln märke osv. är det ingen som vill ha viktgränser som tex. galopp har? Vad jag hört så väger väl Stoner lika mkt som min lillasyster gjorde i mellanstadiet och Pedrosa likaså Rossi är ju inte direkt krallig men har ändå 5-10kg plus! Om de lägger en gräns vid typ 65 och alla under måste vikta upp skillnaden skulle det bli mer intressant! Dom har ju redan viktgränser för bågarna!
Ber om ursäkt för ämneshoppet! Tror han blir kvar i yamaha!
Enda klassen där man väger hoj och förare tillsammans är i 125R.
Det skulle bli lite intressantare om det gällde vem som var bäst förare och inte lättast(självklart är Stoner grymt duktig trots vikt) för hur man än ser det så är 10+kg jefligt mycket i gp-smmanhang!
Är det verkligen så?Butter är oftast den Honda-förare som har högst toppfart.
Jag hade för mig att Stoner var lätt som en liten flugskit, men jag kanske har fel?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |