Hur långt sträcker sig Rossis lojalitet och tålamod med Yamaha?

Vad kör Rossi 2009?

• Antal röstningar
    0

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Han får väl 100 mille /år av yamaha har jag för mig. Så så länge ingen betalar mer så kör han väl yamaha.

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jag tror han är slut. Han är mätt, för många $$$ på kontot för att kunna motivera sig 100% Det finns hungrigare förare. Han kommer festa vidare på Ibiza och roa sig med rally eller nått.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Han har nog redan tillräckligt med pengar. 30 eller 130 miljoner per år kan nog kvitta.

Ja, det kanske kan stämma.
När vi ändå e inne på ämnet....kan man tjäna pengar på RR i sverige? Tänkte på Lindström som vann superbike. Han har ju givetvis spons. Men e det fortfarande så man måste betala större delen själv?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Han vill väl bara ha en konkurrenskraftig hoj.

Han ligger t v å a !

I min spåkula kunde man tydligt se att det började skära sig mellan Casey och Ducati halvvägs in på säsongen 2008. Stoner var upprörd över att Melandri fick mer pasta till lunch och att han också ville ha en rosa skjorta. Yamaha lovade att förse honom med så mycket pasta han orkade äta (och ett tandlöst får) och en rosa hoj. Han bröt kontraktet och började köra för Yamaha 2009.

Fler frågor?

Japp.

1) Finns Pedrosa på riktigt, är han en människa?

2) Varför har aldrig Hoppers satsat på segling?

3) Är Hayden släkt med Bubba J?

4) Luktar De Puniää som han ser ut?

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
4st har vunnit VM i största klassen med 2 olika mc-märken. Ingen förare har hittils vunnit VM på 3st olika märken. Borde vara ett mål som räcker för Rossi att ta den meriten.

sandstream

Guest
Ja, det kanske kan stämma.
När vi ändå e inne på ämnet....kan man tjäna pengar på RR i sverige? Tänkte på Lindström som vann superbike. Han har ju givetvis spons. Men e det fortfarande så man måste betala större delen själv?
Det finns ett par stycken i ProSuperbike som lever på sin sport men av det jag har hört är det inga stora summor det handlar om.

sandstream

Guest
1) Finns Pedrosa på riktigt, är han en människa?
2) Varför har aldrig Hoppers satsat på segling?
3) Är Hayden släkt med Bubba J?
4) Luktar De Puniää som han ser ut?
1. Titta på karln, klart han inte är mänsklig.
2. Se 3
3. Bubba J = Hopper (försök segla med en hand i röven)
4. Japp, han luktar svettig smörsångare.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Jag tror att vad det står på tanken är mindre viktigt än cykelns möjlighet att ta segrar.
Kan Yamaha lyfta sig till jämn nivå med Ducati ser jag ingen anledning till att han inte skulle fortsätta i ett inarbetat team, om nu inte JL lever om för mycket.

Sen är det här med pengar. T.o.m. Doohan, som för mig är sinnebilden av en hardcore racer som inget annat vill än att alltid vinna, sa vid ett tillfälle när stallbyte var uppe för diskussion " I might even ride the ROC, if the money is right "

Man skall inte underskatta vad perverst stora pengasummor kan göra med människors omdöme.

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Jag tror att vad det står på tanken är mindre viktigt än cykelns möjlighet att ta segrar.
Kan Yamaha lyfta sig till jämn nivå med Ducati ser jag ingen anledning till att han inte skulle fortsätta i ett inarbetat team, om nu inte JL lever om för mycket.

Sen är det här med pengar. T.o.m. Doohan, som för mig är sinnebilden av en hardcore racer som inget annat vill än att alltid vinna, sa vid ett tillfälle när stallbyte var uppe för diskussion " I might even ride the ROC, if the money is right "

Man skall inte underskatta vad perverst stora pengasummor kan göra med människors omdöme.

:fakta

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är ingen rejsputte(än iaf) men följer moto-gp och wsb slaviskt! Det här med bästa cykeln märke osv. är det ingen som vill ha viktgränser som tex. galopp har? Vad jag hört så väger väl Stoner lika mkt som min lillasyster gjorde i mellanstadiet och Pedrosa likaså Rossi är ju inte direkt krallig men har ändå 5-10kg plus! Om de lägger en gräns vid typ 65 och alla under måste vikta upp skillnaden skulle det bli mer intressant! Dom har ju redan viktgränser för bågarna!

Ber om ursäkt för ämneshoppet! Tror han blir kvar i yamaha!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är ingen rejsputte(än iaf) men följer moto-gp och wsb slaviskt! Det här med bästa cykeln märke osv. är det ingen som vill ha viktgränser som tex. galopp har? Vad jag hört så väger väl Stoner lika mkt som min lillasyster gjorde i mellanstadiet och Pedrosa likaså Rossi är ju inte direkt krallig men har ändå 5-10kg plus! Om de lägger en gräns vid typ 65 och alla under måste vikta upp skillnaden skulle det bli mer intressant! Dom har ju redan viktgränser för bågarna!

Ber om ursäkt för ämneshoppet! Tror han blir kvar i yamaha!
Enda klassen där man väger hoj och förare tillsammans är i 125R.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Om ej Yamaha: Heller ej Honda. Ej Ducati för det kör hans främste konkurrent. Och inte Kawsaki. Återstår Suzuki. Med Loris som teamkompis. Och Spies som granne. Mina 50 cents.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Enda klassen där man väger hoj och förare tillsammans är i 125R.

Det skulle bli lite intressantare om det gällde vem som var bäst förare och inte lättast(självklart är Stoner grymt duktig trots vikt) för hur man än ser det så är 10+kg jefligt mycket i gp-smmanhang!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Det skulle bli lite intressantare om det gällde vem som var bäst förare och inte lättast(självklart är Stoner grymt duktig trots vikt) för hur man än ser det så är 10+kg jefligt mycket i gp-smmanhang!

Jag hade för mig att Stoner var lätt som en liten flugskit, men jag kanske har fel?

sandstream

Guest
Att vikten har betydelse har vi sett hela året. Butter är oftast den Honda-förare som har högst toppfart.

Jag är för en regel likt den i 125 där både hoj och förare vägs.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln