Hur ligger det till med försäkringar på era hojar?

oXydex

Guest
BeerDrinker skrev:
Varför Helförsäkrat?

Prylarna som brukar pajja vid marksyning kostar ju mindre

än min självrisk...ja skulle jag spräcka motorblocket eller

knäcka gaffel mm.....så kostar det lite men det har inte hänt.

Lite plast , broms/koppl.grepp , styre och glida lite på skinnstället

är de vanligaste skadorna jag har råkat ut för...

Vad är det som säger att du gör en marksyning just under lek och trix. Visst kan även det hända och då kanske det inte blir så dyrt

Tänk så här istället

Du får vobbel på hojen och svänger in i en stenmur
Det svänger ut en bil framför dig och felet på nått vis är ditt (oftast inte iofs)
En polare till dig som är ovan och dumt nog får låna av dig kör hojen sönder och samman när han tappar kontrollen

Finns nog många lägen då det är skönt med helförsäkring. Jag valde iaf helförsäkring istället för halv. Jag tyckte det va värt 1000:- / år och jag tillhör kategorin MCfolk som inte ens "Lek & Trixar" utan använder hojen till jobbet och hem + vanligt standard åkning. Vet ju dock inte om jag kommer börja med Lek och Trix nu när jag har offroad men innan har jag aldrig haft en tanke på att försöka ens för jag är för dumsnål ifall nått skulle hända

/oXydex
 

BeerDrinker

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Arlöv
Hoj
ingen hoj
oXydex skrev:
Vad är det som säger att du gör en marksyning just under lek och trix. Visst kan även det hända och då kanske det inte blir så dyrt

Tänk så här istället

Du får vobbel på hojen och svänger in i en stenmur
Det svänger ut en bil framför dig och felet på nått vis är ditt (oftast inte iofs)
En polare till dig som är ovan och dumt nog får låna av dig kör hojen sönder och samman när han tappar kontrollen

Finns nog många lägen då det är skönt med helförsäkring. Jag valde iaf helförsäkring istället för halv. Jag tyckte det va värt 1000:- / år och jag tillhör kategorin MCfolk som inte ens "Lek & Trixar" utan använder hojen till jobbet och hem + vanligt standard åkning. Vet ju dock inte om jag kommer börja med Lek och Trix nu när jag har offroad men innan har jag aldrig haft en tanke på att försöka ens för jag är för dumsnål ifall nått skulle hända

/oXydex

Om jag skulle köra så illa att jag sätter mig och bågen i en stenmur eller nått liknande så skulle jag sluta köra helt...och om du lånar ut din hoj till en nolla som inte kan köra så é det ju ditt problem.
Min självrisk kostar runt 8000:- och jag ska klota rejält för att
komma upp i den summan. Jag kan skruva själv och delarna har inga fantasi priser som de flesta tvålkoppar/sporthojar.
Har sett offroad/motardhojar på verkstäder med skrapad plast, bockat styre och lite annat som försäkrings jobb...vad kan det kosta tro? Premierna blir ju inte billigare i alla fall !!
 

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Det där kravet med garage tycker jag är lite missvisande.

Där jag bodde förut (mitt i GBG city) stod MC´n i ett underjordiskt P-hus med duktigt mycket inbrott och det var godkänt av försäkringsbolaget. Idag bor jag i villa (än så länge utan garage) och där står MC´n mycket säkrare egentligen, men där faller jag på garage-kravet.

Så, helt sonika gjorde jag så att jag sade till försäkringsbolaget att MC´n står i garage, för att kunna teckna försäkringen. Jag står officiellt i grannens garage. Skulle den bli stulen får jag ju stöldanmäla den såsom om jag varit hos en kompis och den blev stulen där.

Rätt eller fel, men stöldrisken är i allafall mindre nu än förut.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
27år Kk 10år (10skadefria år), måste ha moppen inlåst på hemadressen men inte när jag hälsar på hos flickvännen inne istan (?) Min försäkring gick upp från tp 879 till 1938.....helår/helförsäkring....... hehehehe Jag har Länsförsäkringar.....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
24 år, mc-kort i 3år, KTM 660, eget garage, bor i zon 4. Betalar 2800:- helförs/helår på bilsport/mc :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ringde första bästa bolag idag bara för att kunna köra på stört. Vet inte ens vilket bolag jag ringde (hade gsxr1100 lista) men fick priset 4400 havl/helår. Kör på den i nån månad sen blir det helförsäkrat nån annanstans. bilsport&mc ville ha hutlösa 14k för helförsäkring! Fick inte offroad-försäkra heller, måste tydligen vara över 24 år :( Men skitsamma, nu ska det köras!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top