Hur ligger ni till?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ganska jämnt 1500 mil. Kylaren sprack för en månad sen, väntat på delar från USA ooch nu har de kommit, kylare och nytt blås.
Fattar inte heller det där med milen på gamla hojar. Skulle aldrig fiffla med mätaren.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Inte mycket, max 200-250 mil tror jag... :gnissla Alldeles för mycket jobb, och när man varit ledig har vädret varit piss som kompensation. Men det blev en sväng nu idag, fint väder och ledig för en gångs skull. Fast ett uppfriskande släpp i en rondell visade att både asfalt och gummi egentligen var för kalla för att man skulle kunna ha riktigt kul.
Men ställa av? Nää... min hoj kostar så litet att försäkra ändå, och ibland kommer det ju en sån där kall klar snustorr solig vinterdag när man kan köra nån halvtimme innan man får bändas av hojen. :D

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Börjar närma mig 1000 sträcket på väg o 100 på bana...

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Ställer inte av, kör pendlar 15mil om dagen. :D

Hoppas det inte blir kallare en det är just nu på ett bra tag. :gnissla

Fosse

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Hojlös
Blev bara 400mil i år. Blev av med kortet 3 Juli, får tillbaka 4 November och då är det lite sent att ta ut hojen igen. Längtar till nästa säsong redan.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Ställer inte av, kör året runt om bara vägarna är någorlunda torra.
Har annars inga problem med kyla och regn, det är mer det om man har en hoj som man vill hålla någorlunda snygg så tar vintern hårt på finishen.
Jag bodde i Göteborg tidigare när jag pluggade, hade då en gammal CB 500 som gick året runt. Efter att ha gått sex vintrar och stått ute året runt såg den ut som man kan förvänta.
I år har det bara blivit 150 mil, men jag kör inte för att transportera mig primärt utan för att ha kul. Läg där till familj och 60 timmars arbetsvecka så blir det som det blir.

Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Denna säsong blev det 500 mil. Skulle tro att endast hälften av dessa utförts i solsken...

Andra år med bättre väder brukar bli 6-700 mil.

Har en liten fundering bara... Är det "coolt" att vara den som kört mest mil/år eller?

Själv anser jag att kvalitet går före kvantitet. Jag har iaf njutit mer av varje mil detta år. Sen får man ta att man blir kallad "solskensåkare" också... :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024