Hur lindra abstinensen? (del 2)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
berggren_martin skrev:
Det hade inte suttit fel med en skoter eller offroad. Eller åtminstone ett varmgarage...

Jag har en offroad och varmgarage. Har dock en make som fått för sig att han skulle byta ljuddämpare åt mig. Så i över en månads tid har jag en hoj utan ljuddämpare. En dag åkte han iväg till garaget. Kanon, tänkte jag. Tre timmar senare ville jag bara slå på honom. Då hade han ringt hem och stolt berättat att han satt upp en hylla åt våra hjälmar!!!! Men min hoj bara står där....*SUCK* :huvet

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
exiteme skrev:
Jag har en offroad och varmgarage. Har dock en make som fått för sig att han skulle byta ljuddämpare åt mig. Så i över en månads tid har jag en hoj utan ljuddämpare. En dag åkte han iväg till garaget. Kanon, tänkte jag. Tre timmar senare ville jag bara slå på honom. Då hade han ringt hem och stolt berättat att han satt upp en hylla åt våra hjälmar!!!! Men min hoj bara står där....*SUCK* :huvet
Har du ingen pli på honom? :hihi

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
berggren_martin skrev:
Har du ingen pli på honom? :hihi

Snart lär han känna något... :fatta!

Grejen är att jag hade en ljuddämpare med maffigt ljud, men den snodde han den till en annan hoj!!!! :kocko

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Det finns ingen bot emot MC-abstinens! Det är bara dra på sig stället o åka ut och gasa! :fakta

Canoly

Guest
Tänk dig att det är denna hojen som står i garaget och väntar på våren.....

berggren_martin skrev:
Undrar varför den vägrar starta förresten, allt är ju i sin ordning i övrigt. Nu har startmotorn laddat ur hela batteriet och gjort motorn dyngsur :huvet

Hur som helst, här kommer några abstinenstips:

*Ha hojnycklarna i fickan
*Se Moto GP på TV
*Skruva med och putsa motorcykeln
*Fördriv tid på sporthoj.com
*Åk skoter
*Gå på MC-mässor

Fyll gärna på :)

Bifogat

• inte ny.jpg
    inte ny.jpg
    87 KB · Visningar: 72

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Rulla ut hojen ur garaget och starta den regelbundet hela vintern och slippa startproblem enligt ovan.... :)

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
ZX-9R skrev:
Rulla ut hojen ur garaget och starta den regelbundet hela vintern och slippa startproblem enligt ovan.... :)

Saker att fördriva tiden med:

-Man kan knul*a eller bara pilla lite allmänt på det motsatta könet :hihi

-Köra bil är med rätt skoj om man har en rolig bil....dock sådär skoj i snö o i skiten som är ute nu : /

-Spela data/tv spel

Men som någon sa, det finns inget riktigt botemedel....den enda man kan göra är att köra hoj :gnissla

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Idag gick den igång på direkten. Tror bara den var lite småirriterad på att det hade vart 25 minus några dagar sist jag försökte starta :)

Baktände som bara den, men gissa om man fick mersmak av att höra det underbara spinnet.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Flamma77 skrev:
Har ett ex :hihi som spelade motogp iförd hjälm och skinnställ när vintern var som mörkast...
Kanske det hjälper. Troligen inte.

Den gubben måste vara kvalitet. Själv lirar jag krigsspel iförd tysk hjälm å KSP-band!

/FÖRGÖRAREN :yoparty

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Skruva skulle jag behöva göra.. Har dock inget garage och mcn står i ett annat land :va :mad: Har testat lira MotoGp2 med ställ, boots och hjälm på.. hjälpte Inte :huvet :kocko Så man får sitta å surfa på SH och leka med smileys + glo på mc klipp/bilder.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Stephen skrev:
Hur fungerar det?? :rofl
Var det inte du som vann VM i fickpingis på bortaplan förra året?? :rofl
Hur e man skapt om man överhuvudtaget väljer att spela fickpingis mot J-O Waldner ? :rofl

Själv skulle jag välja nån brud :tuttar

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
exiteme skrev:
Snart lär han känna något... :fatta!

Grejen är att jag hade en ljuddämpare med maffigt ljud, men den snodde han den till en annan hoj!!!! :kocko
Jag vågar inte låta nåt ligga nerskruvat över natten allt ska ommöjligt fixas till under dagen, så bettan är redo om det krävs. Skulle helst vilja ha den på tomgång mellan februari och december (har inga dubbdäck).

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
von reisen skrev:
Jag vågar inte låta nåt ligga nerskruvat över natten allt ska ommöjligt fixas till under dagen, så bettan är redo om det krävs. Skulle helst vilja ha den på tomgång mellan februari och december (har inga dubbdäck).
Du har ju en offe, bara att byta däck och köra om abstinensen bli för stor :tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
vadå? idag ska jag ut o köra som faaaan!! R6:an ska få gå varm och rören ska bli glödgade! och ISEN ska få bekänna färg!!!

//håkan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
håkan skrev:
vadå? idag ska jag ut o köra som faaaan!! R6:an ska få gå varm och rören ska bli glödgade! och ISEN ska få bekänna färg!!!

//håkan
Härligt :)
Se till att plåta lite ute på isarna och lägg upp här.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
ZX-9R skrev:

det är då de flesta får igensotande tändstift...

kan ta ett exempel, det står en T-ford i mitt garage, personen som äger den har lagt ner mkt pegar+jobb på att få den i det jättefina skick som den är. Är han o startar den 1 gång i månaden? NÄ, han kör med den nån vecka per år och har inga startproblem med den och han låter den stå i sitt tysta tills den dag han ska ut o åka med den igen.

Varför varmkör ni hojarna?? vad är det som är skillnaden mellan andra fordon och MC som gör att alla verkar vilja starta hojarna på vintertid? jag förstår inte...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
håkan skrev:
Varför varmkör ni hojarna?? vad är det som är skillnaden mellan andra fordon och MC som gör att alla verkar vilja starta hojarna på vintertid? jag förstår inte...
Dels är många lata och varmkör istället för att ladda batteriet. Sen har det nog mycket just med abstinensen att göra.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
håkan skrev:
det är då de flesta får igensotande tändstift...

kan ta ett exempel, det står en T-ford i mitt garage, personen som äger den har lagt ner mkt pegar+jobb på att få den i det jättefina skick som den är. Är han o startar den 1 gång i månaden? NÄ, han kör med den nån vecka per år och har inga startproblem med den och han låter den stå i sitt tysta tills den dag han ska ut o åka med den igen.

1. Man slipper tömma fuggarna på soppa
2. Om man varmkör ordentligt typ 20 minuter så sotar den inte igen
3. Lindrar abstinensen

Om ni tror att det inte är bra för motorn så får ni gärna tro det, jag har gjort så med min hoj sedan -90 och aldrig haft problem några med den.

/ 12 tusen mil

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...