berggren_martin skrev:Det hade inte suttit fel med en skoter eller offroad. Eller åtminstone ett varmgarage...
Har du ingen pli på honom?exiteme skrev:Jag har en offroad och varmgarage. Har dock en make som fått för sig att han skulle byta ljuddämpare åt mig. Så i över en månads tid har jag en hoj utan ljuddämpare. En dag åkte han iväg till garaget. Kanon, tänkte jag. Tre timmar senare ville jag bara slå på honom. Då hade han ringt hem och stolt berättat att han satt upp en hylla åt våra hjälmar!!!! Men min hoj bara står där....*SUCK*![]()
berggren_martin skrev:Har du ingen pli på honom?![]()
berggren_martin skrev:Undrar varför den vägrar starta förresten, allt är ju i sin ordning i övrigt. Nu har startmotorn laddat ur hela batteriet och gjort motorn dyngsur![]()
Hur som helst, här kommer några abstinenstips:
*Ha hojnycklarna i fickan
*Se Moto GP på TV
*Skruva med och putsa motorcykeln
*Fördriv tid på sporthoj.com
*Åk skoter
*Gå på MC-mässor
Fyll gärna på![]()
ZX-9R skrev:Rulla ut hojen ur garaget och starta den regelbundet hela vintern och slippa startproblem enligt ovan....![]()
berggren_martin skrev:Baktände som bara den, men gissa om man fick mersmak av att höra det underbara spinnet.
Flamma77 skrev:Har ett exsom spelade motogp iförd hjälm och skinnställ när vintern var som mörkast...
Kanske det hjälper. Troligen inte.
Hur e man skapt om man överhuvudtaget väljer att spela fickpingis mot J-O Waldner ?Stephen skrev:Hur fungerar det??![]()
Var det inte du som vann VM i fickpingis på bortaplan förra året??![]()
Jag vågar inte låta nåt ligga nerskruvat över natten allt ska ommöjligt fixas till under dagen, så bettan är redo om det krävs. Skulle helst vilja ha den på tomgång mellan februari och december (har inga dubbdäck).exiteme skrev:Snart lär han känna något...![]()
Grejen är att jag hade en ljuddämpare med maffigt ljud, men den snodde han den till en annan hoj!!!! :kocko
Du har ju en offe, bara att byta däck och köra om abstinensen bli för storvon reisen skrev:Jag vågar inte låta nåt ligga nerskruvat över natten allt ska ommöjligt fixas till under dagen, så bettan är redo om det krävs. Skulle helst vilja ha den på tomgång mellan februari och december (har inga dubbdäck).
Härligthåkan skrev:vadå? idag ska jag ut o köra som faaaan!! R6:an ska få gå varm och rören ska bli glödgade! och ISEN ska få bekänna färg!!!
//håkan
ZX-9R skrev:Rulla ut hojen ur garaget och starta den regelbundet hela vintern och slippa startproblem enligt ovan....![]()
Dels är många lata och varmkör istället för att ladda batteriet. Sen har det nog mycket just med abstinensen att göra.håkan skrev:Varför varmkör ni hojarna?? vad är det som är skillnaden mellan andra fordon och MC som gör att alla verkar vilja starta hojarna på vintertid? jag förstår inte...
håkan skrev:det är då de flesta får igensotande tändstift...
kan ta ett exempel, det står en T-ford i mitt garage, personen som äger den har lagt ner mkt pegar+jobb på att få den i det jättefina skick som den är. Är han o startar den 1 gång i månaden? NÄ, han kör med den nån vecka per år och har inga startproblem med den och han låter den stå i sitt tysta tills den dag han ska ut o åka med den igen.
Varför varmkör ni hojarna?? vad är det som är skillnaden mellan andra fordon och MC som gör att alla verkar vilja starta hojarna på vintertid? jag förstår inte...
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |