avatar skrev:2287421Såg den jäveln tjugoåtta gånger ikväll. Sparkade sönder hans backspegel åt dig vid samtliga tillfällen
Det är humor !
avatar skrev:2287421Såg den jäveln tjugoåtta gånger ikväll. Sparkade sönder hans backspegel åt dig vid samtliga tillfällen
Patrik29 skrev:2287429Ja låg i 130 km/h på motorvägen kommer ifatt en bil framför så ja slår av på farten.I samma ögon blick så svänger en gubbe ut framför mig i 90 km/h så ja får nita och har typ ett par cm mellan framhjulet o hanns kofongare.(BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANAD PÅ FOLK SOM INTE HAR KOLL I BACKSPEGLEN)Efter han passerat ex antal bilar så svänger han in i innerfilen igen.Ja kör upp bredvid honom o tittar in i bilen,efter ett par sekunder så drar ja foten i dörren då tittar han.Ja virrar på huvudet åt han o ger honom FINGRET sen gasar ja på...
Ronnie_69 skrev:2287717Liten kuk men luktar stort..
sandstream skrev:2287376Som sagt, hur kort man än åker och hur sakta det än går så finns det alltid något ljushuvud som utsätter en för fara.
Skinnställ, ryggskydd mm på!
Pinky skrev:2287386Bah, orka . Föraren i SAABen måste ju ha nåt slags problem om han kör om en mc på högersidan som håller 55 på 50-väg, eller hur?
Becker skrev:2287706Om man ska kompensera liten kuk hjälper det väl knappast med en saab eller . Man får skaffa en porsche eller något annat manligt för att kompensera om man nu måste ha stödhjul för att man inte vågar köra hoj
Zindelin skrev:2288702Om han hade tillräckligt med utrymme för att köra om dig på högersidan måste det ju betyda att du hade kunnat flytta på dig lite när du ser att han vill köra om så att han kan göra det på rätt sida. Man ska alltid underlätta en omkörning...
Becker skrev:2287706Om man ska kompensera liten kuk hjälper det väl knappast med en saab eller . Man får skaffa en porsche eller något annat manligt för att kompensera om man nu måste ha stödhjul för att man inte vågar köra hoj
SVooSh skrev:2287161Hade tvättat hojen och var påväg hem. Körde med alla skydd utom skinnstället då jag inte kör mer än 2km och behöver plats i ryggsäcken för rengöringsprylar och annat. Nog om det.
Kör på en 50väg i typ 55. Efter en korsning har jag en SAAB som nosar mig i baken. Blir lite irriterad på det dåliga avståndet. Plötsligt hör jag en motor surra, låter som en EU-moped som sakta närmar sig och är på väg om. Tittar då i backspegeln (har bara vänstra) men ser ingenting och SAABen är borta. Konstigt! Ljudet fortsätter och nu lite högre så jag tittar i spegeln igen, fortfarande inget. Nu blev ljudet ännu starkare och på höger sida kör SAABen om , kör riktigt nära mig och det dammar bra från väggrenen.
Idiot tänker jag, hade jag vinglat till så hade det slutat illa spec med tanke på att jag inte har skinnstället på mig. 50m senare kommer SAABen ikapp en annan bil som håller laglig hastighet, men den vågar tönten inte köra om trots att det är fritt från möte.
Funderade lite snabbt på ifall jag skulle gasa ikapp men lät bli eftersom jag fortfarande inte hade lämplig utrustning för snabbåka. Men en sak är säker hade jag haft skinnstället på så hade SAABjäveln fått veta vad en crosskänga skulle kunna ställa till med
Signalament på bilen. SAAB 95 Kombi, Svart med svarttonade rutor.
Instabil skrev:2288762
vad det gäller herr trådskapare så hade jag också blivit asförbannad .. ta regnr nästa gång .. och lägg en (*) "spärrballong" på huven QUOTE]
Borde ha gjort det.
Under omkörningen som inte gick i supersporttempo var tankarna blandade av förvåning och att hålla stadig kurs. Direkt därefter var jag en aning paff. Sen gick tankarna i om jag
1. skulle åka ikapp och räcka upp mellanfingret
2. skulle åka ikapp och lämna stövelavtryck
3. ta reg nr
Slutade med en tråd på sh.
Chronic skrev:2288802Varje gång jag kommer ikapp och blir hindrad av en hoj så undrar jag vad felet på hojåkaren egentligen är. Han tänkte väl inte på dammet och tyckte det var mer plats åt höger.
Two stroke man skrev:2287418Det är många gånger jag har haft god lust att köra om både bilar och motorcyklar på höger sida när dom vägrar hålla åt sidan och släppa förbi mig och det är för mycket trafik för en vanlig omkörning.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari