Hur litet släp kan jag ha till min R6:a?

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Behöver ha tag i ett släp, en släpkärra till min banhoj. Har en r6 och vill inte köpa ett större släp än vad som verkligen är nödvändigt.

Har ni ett litet släp/hojsläp att sälja PM:a, om ni vet hur lång r6an är tipsa mig mer än gärna. :tummenupp

Tacksam för tips!

Hjulbasen är 1380 mm och därför bör det (ca) vara 200 mm + 200 mm däck fram respektive bak, och därför känns det rimligt att den då är cirka 1780 lång, så får man då plats på ett släp som är minst 1,80? :va

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag blev nästan rädd att du hade tänkt vara ute och dra en släpvagn bakom din R6 :gnissla

Mycket mera spartanskt än så här finns det nog inte:
b6119m.jpg

Eller ja, det finns ju de för bara en mc också. Men de brukar vara ungefär samma storlek

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
ja hämtade ninjan på ett harald nyborgsläp, ett sånt medelstort, gick kalas kunde till o med med lite våld stänga lämmen, tror det var 2m invändigt

Smagatusk

Guest
Hojen är 1780 mm och släpet är minst 1800 mm. Får den plats..? Jag får nog ringa en vän.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Rent tekniskt så kan hojen stå på diagonalen om det nu skulle saknas några centimeter...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Är det inte lite små hjul på den där hojen, eller kränger du av däcken innan du lastar?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja nu är ju inte matte min starka sida, men har du för avsikt att påstå något som står i motsats till vad jag skrev?
Jag menar samma sak som du. Att det kanske är lite snålt att räkna med att hjulen bara bygger på 20+20cm.

17"=43,18cm
Och sedan tillkommer däcket på det.

Nu vet jag inte vilken årsmodell trådstartarens hoj var, men de R6 som jag kollade på lite snabbt på Bikez.com verkar ligga på en totallängd på ca 2020-2050mm. Det kan iofs innefatta att rumpan på hojen sticker ut lite längre än bakdäckets yttersta spets så längden som behövs för att lasta på en släpvagn är något kortare.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag menar samma sak som du. Att det kanske är lite snålt att räkna med att hjulen bara bygger på 20+20cm.

17"=43,18cm
Och sedan tillkommer däcket på det.

Nu vet jag inte vilken årsmodell trådstartarens hoj var, men de R6 som jag kollade på lite snabbt på Bikez.com verkar ligga på en totallängd på ca 2020-2050mm. Det kan iofs innefatta att rumpan på hojen sticker ut lite längre än bakdäckets yttersta spets så längden som behövs för att lasta på en släpvagn är något kortare.

Ja se där, jag är hyfsad på matte :banana

Tänk om min gamla mattelärare hade sett mig nu, ja det hade han nog kunnat om han inte tagit livet av sig.:glömdet

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC