på crm sitter det 4:a små skruvar som låser axeln.lazlo09 skrev:2668662Imorgon är det dags att byta framdäcket, men hur fan lossar man det?
Det är en mutter på ena sidan och inget på andra sidan (på själva pinnbulten)
Tror crm har det bara för att crm inte har en mutter på axeln.prulle skrev:2668704på crm sitter det 4:a små skruvar som låser axeln.
Skruva av muttern, lossa på de fyra skruvarna som låser hjulaxeln, ta ur hjulaxeln. Det är överjävligt svårt dock, du bör ha någon med mycket stor mekarvana med dig.lazlo09 skrev:2668662Imorgon är det dags att byta framdäcket, men hur fan lossar man det?
Det är en mutter på ena sidan och inget på andra sidan (på själva pinnbulten)
Jaha det var likadant på den ja.KalleNorton skrev:2668805Skruva av muttern, lossa på de fyra skruvarna som låser hjulaxeln, ta ur hjulaxeln. Det är överjävligt svårt dock, du bör ha någon med mycket stor mekarvana med dig.
lazlo09 skrev:2669859Ja, där är fyra små muttrar också. Men är det verkligen så jävligt att få loss?
Stor mekarvana har jag, är ju trots allt utbildad bilmekaniker även om jag är snickare numera. Men jag måste själv skruva av hjulet på Däckia, dom byter bara däcket, men ta av å sätta dit får man göra själv.
Tror ni att jag klarar det med skiftnyckel, svårt att ta med hela verktygslådan till Däckia...
hmm jag gissar på... http://vet.hut.nu/?id=13lazlo09 skrev:2669859Ja, där är fyra små muttrar också. Men är det verkligen så jävligt att få loss?
Stor mekarvana har jag, är ju trots allt utbildad bilmekaniker även om jag är snickare numera. Men jag måste själv skruva av hjulet på Däckia, dom byter bara däcket, men ta av å sätta dit får man göra själv.
Tror ni att jag klarar det med skiftnyckel, svårt att ta med hela verktygslådan till Däckia...
jag använder det så sällan jag kan,, jävla MF verktyg..125_next skrev:2670257Gillar inte skiftnycklar när ja mekar blir oftas lätt glap i dem = rund skruvar
men men vissa kanske skiftnyklar av bättre kvalitet
Varför skruvar du inte av hjulet hemma för?
Prulle: 1Lundgren skrev:2668810Jaha det var likadant på den ja.
prulle skrev:2668704på crm sitter det 4:a små skruvar som låser axeln.
Öhh e ru dum på riktigt eller låtsas du bara? (fan va bra du spelar isf )Lundgren skrev:2670562Lundgren: 1
Lundgren: 0
Manus!prulle skrev:2670582Öhh e ru dum på riktigt eller låtsas du bara? (fan va bra du spelar isf )
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|