hur lufta bromsar på yzf750r-93?

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Första frågan hoppas på hjälp, Hade svampig frambroms och provade att lufta typ som på en bil, handtaget intryckt och öppnade nipplen på oken det var bra tryck då men efter det så finns ingen bromsverkan alls!!vad kan man göra då är det för lite tryck med handtaget eller ska man använda tryckluft för att trycka ut vätskan?
Nån som kan detta lite mer konkret,tacksam för svar!! :squid

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad sägs om att pröva pumpa tryck..... håll.... släpp nippel..... innan handtaget går i botten stäng nippel.

Denna procedur är bara att göra om och om tills det blir bra. Börja inte blanda in massa tryckluft och andra metoder om du inte vet va du gör, Jag skulle aldrig trycka med luft i något som jag vill bli av med luft i.

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Bara det att jag inte har något tryck alls överhuvudtaget,handtaget är precis slappt.
Hörde mej för på en mc-verkstad och dom sa att man ska inte pumpa o ha sig utan bara luta lite åt vänster ,hålla handtaget inne i ett visst läge så kommer luften ut uppe i behållaren,låter lite konstigt men man provar alla trix nu inför helgen!

Fzs

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Fazer 1000
Brukar lufta mina bromsar nerifrån. Tryck in olja med en spruta genom nippeln på bromsoket. När det kommer upp olja i behållarna är luften ur systemet.

Bara att dra åt nippeln och lufta som vanligt....

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Kalas att veta, tack!
Har löst problemet igår men på ett annat sätt.

Så nu ä de bara att gasa igen!!

cool2000

hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Önskar mig något nytt...
Ett annat tips som fungerade utmärkt på min egen är att koppla på en lagom slang till nipplen och suga lite där... Möjligvtis hämta tjejen :rolleyes:... iaf sen var det utmärkt...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0