Hur luktar fisk?????

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
hej på er flickor, sa den blinde mannen när han gick förbi fiskhandlar'n på torget

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Marals76 skrev:
Har de redan kommit?!

Jajamensan, 1 April var första dagen man fick fiska efter dem. Det var premiärturen för iår för min del. Men kompisen har varit ute flera gånger och här väl dragit upp ca 25 st hittils. Största mätte 58 cm. :tummenupp

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
vingar
fixar inte det där med infoga bilder men jag kan ta en "fiskehistoria..eller tre eller fyra"

:hej
Turisten: Skulle det räknas som en förbrytelse om man tog en eller två öringar i det här vattnet?Bonden: Nej, snarare som ett mirakel!

Två distingerade herrar hade kommit överens om att göra ett morgontidigt abborrmete. För att öka spänningen slog de vad om att den som först fick en fisk skulle bjuda den andre på lunch på Klubben i Sandhamn. I den härliga morgonsolen lyser de båda flötena nymålat vita. Plötsligt får den ena av herrarna napp och får upp en knappt lovlig abborryngling.
- Hur fan kunde jag få en fisk som inte ens hade nån mask på kroken.
- Har du krok du?

En öring stod bakom en sten och grät.
- Varför gråter du? frågade en som var större.
- Jag gråter därför att jag är så liten, svarade den första öringen.
- Dumheter, sa den stora öringen. Hugg på Karlssons fluga därborta så växer du varje gång han berättar om dig

Den nybildade fiskeklubben hade sitt första sammanträde och i samband med det en innehållsrik och ganska våt middag. Efter middagen skulle man gå ned till bron och meta. Den som drog upp de flesta fiskarna skulle få en pokal. Middagen drog emellertid ut på tiden och först vid ettiden på natten vandrade man iväg med sina spön.

Ordföranden gick i spetsen med en ficklampa, som slutligen fångade broräcket i sin ljuskägla. Alla ställde upp på bron och kastade ut under sammanbiten tystnad. Endast då och då hördes någon grymta över att det aldrig nappade. Slutligen grydde morgonen och just då rusade det första morgontåget fram under bron!

;) ;) ;) :rock :squid

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
vingar
hahaha, du är helt otrolig! Var får du allt ifrån?

Min sjuka/friska hjärna!!
Situationshumor hade engelsmännen kallat det!!!
:bow :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...