Hur lyckades jag?

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
En stoppie i november... so what? Stoppien va snygg , sjysst höjd bla bla. Men vad är det som gör den så speciell? Att det ligger lite snö på marken runt om? Det kan ju lika gärna vara barmark på vägen där du gör stoppien?
Ta den där hojen o gör en stoppie på en frusen sjö, ta kort/film med en kamera med bättre upplösning än 0.3 mpix och lägg upp den bilden... då blir jag imponerad!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Ajamen, man måste våga för att bli! Tyckte det va lite roligt att kunna testa lite...får ju skylla mig själv! (om det går åt helvete) men jag klarade det!!:)

så sa ja jag ochså i en viss filmtråd:D då var det "nån" som hackade på mig:va :va

snyggt gjort säger jag då jag inte e så kritisk mot andra:tummenupp :tummenupp

mvh tobbe

Ja och en idiot större :)

Du har vart jävligt tyken mot nya medlemmar...det har inte jag, tänk på vad du säger, eller du kanske torkar dig i röven med ditt ansikte?


Edit: Varför började du då vara tyken i min tråd? du kunde ju ignorera istället, eller är det så jävla svårt?

:va :va :va tänk lite själv hur du var mot mig!!

Varför skriver du ens i min tråd? vill inte att du gör det...Man får alltid ett tråkigt bemötande här på sporthoj för att det finns så många idioter här, vilket är jävligt synd, ta bort min tråd.

du e lika dan själv ju...
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Insåg just att jag inte behöver bygga en sandlåda åt grabben till sommaren, bara att skaffa ett eget Nick till han här på SH ju.................


:rofl :rofl
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Isgata? Nej då du har friktion tillräckligt för att få upp bakhjulet i luften så var det knappast isgata, det hade enbart resulterat i framhjulslåsning:tungan (om du inte har spikdäck i) Så snö och kallt kanske det var, men även tillräckligt med friktion i backen :) för en stoppie, sen hur lång den var vet ju bara du?

Jag hoppas du inte påstår något annat, för anser man sig kunna stå ÖVER fysikens lagar, vissa tror ju på det själva, men tröst är då att alla andra onaiva vet bättre:tummenupp

Onekligen har du ju gjort det ialla fall!! Det kan INGEN ta ifrån dig:yoparty
Även om även rätt yttre omständigheter krävdes.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
lite ungefär som fiskarhistorier:D :D

LOOVAR!!! satte en stoopie på 20 m.... när det var isgata..... för jag e över fyskiens lagar... LOOVVAR!!!:pannkyss :pannkyss

själv så brukar jag åka på bakhjulet me min framhjulsdrivna Audi... men bara ibland...:va :va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
moppefucko-battle´s saknar lite substans, men är nog så underhållande.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
kan ingen banna stunrider.. spelar inten roll vilken tråd han skriver i, eller till vem, han är alltid dryg och allmänt otrevlig.

Och om inte äns du förstår hur di själv gjorde så verkar du inte sprciellt smart häller, Tar upp den på en torr/inte hal fläck sen åker nära ballansvinkeln ut på den så kallade isen. mm, mycket svårt......

edit, vad äre för "supermotard" du har? det ser ut som en reju drac
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
kan ingen banna stunrider.. spelar inten roll vilken tråd han skriver i, eller till vem, han är alltid dryg och allmänt otrevlig.

Och om inte äns du förstår hur di själv gjorde så verkar du inte sprciellt smart häller, Tar upp den på en torr/inte hal fläck sen åker nära ballansvinkeln ut på den så kallade isen. mm, mycket svårt......

edit, vad äre för "supermotard" du har? det ser ut som en reju drac

Dum ide, det är sånthär som gör att man verkligen uppskattar bra folk :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

axelsson_vpg

Guest
.. hade du 2 decimeter isdäck och stum framgaffel där lr? :p tänkte efter som du sa att de var is underlag så stelnar gummit fort och blir stenhårt och sjukt halt. hur man får upp den då är en gåta som ingen kan besvara...

Men om den nu är så att du gled på cykelvägen och började bromsa i T korsningen och var på framhjulet tills på bilden och is underlag, så skulle de vara riktigt mkt fest!!
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Det var då ett jävla tjafs bara för en bild? :D
Alla som har gjort en stoppie någon gång, och KAN göra en stoppie, vet att det inte MÅSTE vara snustorr asfalt och optimalt fäste för att rulla några meter på framhjulet.
Jag tycker i alla fall inte att det man ser på bilden är en omöjlighet. Jag har gjort stoppies på blöt asfalt med kalla däck, på isen med slitna dubbdäck, på gräs m.m.. Man ser ju att det inte är direkt blankis på gatan han åker på. Kanske bara är blöt asfalt?
Det märks att det är vintersäsong på sporthoj nu i alla fall. Det är aldrig långt till irritation och allmänt klagande. :tungan
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
I måndags var jag ute och provkörde hur det kändes att köra med sommardäck på det ni kallar "ismark". Kul var det, man kunde sladda och spinna osv men man kom ca 2 meter på 10 sek eftersom greppet var 0. Nuddade man gasen pyttelite så började man spinna, och de var skitroligt. :D

Stoppin du gör är inte på "ismark" men det var modigt gjort. :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det var då ett jävla tjafs bara för en bild? :D
Alla som har gjort en stoppie någon gång, och KAN göra en stoppie, vet att det inte MÅSTE vara snustorr asfalt och optimalt fäste för att rulla några meter på framhjulet.
Jag tycker i alla fall inte att det man ser på bilden är en omöjlighet. Jag har gjort stoppies på blöt asfalt med kalla däck, på isen med slitna dubbdäck, på gräs m.m.. Man ser ju att det inte är direkt blankis på gatan han åker på. Kanske bara är blöt asfalt?
Det märks att det är vintersäsong på sporthoj nu i alla fall. Det är aldrig långt till irritation och allmänt klagande. :tungan
"Stoppie på isgata.."

Isgata är för mig blankis på gatan. Kan man göra stoppie på detta underlag med odubbade däck trotsar man naturlagarna...

Så nej, det handlar inte om att folk är kinkiga.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top